איך ההיי-טק מסייע ומשתלב בהתמודדות והחלמה מסרטן?

גל אביטל, מ-M12 של מיקרוסופט, ובן זוגה עידן מגידיש, מלייטריקס, משתפים אודות פועלם ביוזמות 'הגל הירוק' ו'חלאס-טק', והאופן שבו היוזמות מסייעות לשרוד את הסרטן, כמו גם את הבירוקרטיה - ולשוב לעבוד בהיי-טק

עומדים מאחורי יוזמת 'הגל הירוק' ו'חלאס-טק'.

"לפני שלוש שנים, מיד אחר פרוץ הקורונה, הנקתי את איתן, בני הבכור, וגיליתי גוש, שבמהרה אובחן כסרטן שד אגרסיבי. לצד כל המאבקים הרפואיים, הקשים בפני עצמם, גילינו, בן זוגי, עידן, ואני, כי בפני החולה ובני משפחתו.ה נפתחת עוד חזית: ההתמודדות עם הבירוקרטיה. לכן פצחנו ביוזמה המסייעת לחולי.ות סרטן למצות את הזכויות המגיעות להם.ן למול משרדי הממשלה", כך סיפרה גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט (Microsoft).

אביטל עוסקת בתפקידים שונים בעולם קרנות ההון-סיכון והיזמות זה יותר מעשור, ומזה שלוש שנים היא משמשת בתפקידה הנוכחי. היא בת 37, אמא לאיתן בן 4, ולדניאל ונעמי, בנות השנה.

בן זוגה, עידן מגידיש, 39, מנהל אתרי המו"פ של לייטריקס (Lightricks) בחיפה ובבאר שבע, הרחיב ואמר כי "יוזמת 'הגל הירוק' מסייעת לחולי סרטן למצות את זכויותיהם למול משרדי ממשלה. קידמנו בנייה של טופס דיגיטלי שמאפשר לחולי סרטן לקבל את ההטבות וההקלות המגיעות להם מהרשויות בתוך עשרה ימים לכל היותר". הוא הוסיף כי "מדובר בפתרון טכנולוגי שמקל על אלפי חולי סרטן את ההתמודדות עם המחלה".

"כשחולה הסרטן יוצא מהמפגש עם האונקולוג", אמר, "מתחיל מסע נוסף, בו עליו לחפש את הזכויות המגיעות לו מול כל משרד בנפרד. גם ככה הוא מצוי במצב לא פשוט ולא קל של חזיתות רבות להתמודד איתן, ואז נפתח בפניו עולם מנהלתי חדש".

פטור ממס לחולי סרטן – הטיפול מתקצר מחודשים לימים

"בטרם עבודתי בהיי-טק", ציין מגידיש, "עבדתי בשירות הציבורי משך כמה שנים, ונחשפתי לתהליכים לעומקם. אז התחלנו לערוך תחקירים מול כל משרדי הממשלה – כדי להבין מה לא עובד. ראינו שחולי הסרטן חווים עוד קושי – בנוסף למחלה. פנינו להנהלות משרדי הממשלה והצגנו להם מה לא עובד – ומה הפתרון. רתמנו חברה העוסקת בעולם הטפסים הדיגיטליים, והיא בנתה טופס דיגיטלי – פשוט ויעיל – לבקשת הפטור ממס. כך, כבר סייענו ליותר מ-3,000 חולי וחולות סרטן".

"לאחר טיפולים במאבק בסרטן", אמרה אביטל, "על המטופלים להימנע מחשיפה לשמש, ולכן עליהם להצטייד בתו חנייה לנכים. לנו לקח חודשיים וחצי לקבל את התו. בעבר, היה פרוטוקול המפרט את הנדרש לעשות, לקחת את כלל המסמכים לביטוח לאומי. הם מאשרים שאת.ה עתיד לקבל טיפול כימותרפי – מאשרים לך נכות ואז עליך ללכת למשרד הרישוי. הכל תלוי בביטוח לאומי – הוא ה'שחקן' המרכזי של כל הזכויות. סייענו לקצר תהליכים, דחפנו היכן שצריך, וכך יש כיום תהליך בו החולה שיש לו פרוטוקול – שולח אותו ישירות לאתר ומקבל את התו נכה לרכב ביתר קלות".

"החוזקה המשמעותית במיזם הגל הירוק", ציין מגידיש, "היא ההתנהלות מול מס הכנסה: מדובר בהליך שהיה אורך חודשים ארוכים, לקבלת פטור ממס הכנסה לחולה אונקולוגי. הוא מסורבל – וניתן לקצר אותו. כיום, עם מילוי הטופס הדיגיטלי של הגל הירוק, מס הכנסה מתחייבים לטיפול בבקשה תוך 10 ימי עסקים".

משתתפי מחזור חלאס-טק האחרון.

משתתפי מחזור חלאס-טק האחרון. צילום: אמיר ברקול

חלאס-טק – חלק מפעילות עמותת חלאסרטן

מדי יום, עשרה צעירים.ות בגילאי 18-44 בישראל מאובחנים בסרטן. בקרב קבוצת גיל זו ישנם 70 אחוזי החלמה. המחלימים חווים קשיים פיזיים ומנטליים, ובהם כאבים לזמן ממושך, הנגרמים בעקבות הטיפולים האונקולוגיים, ירידה תפקודית, תשישות, תחושת אשמה וחרדה.

חלאסרטן היא עמותה התומכת בקהילה של צעירים בין הגילאים 18 ועד 44, המתמודדים עם סרטן, שלהם יש פחות מענה – יש לחולים ולחולות אלה צרכים ייחודיים, כמו טיפולי פוריות, גידול ילדים קטנים ושיתוף שלהם במחלה ובמשמעויות הנובעות ממנה, חזרה לעבודה ועוד.

אביטל, על אף שלל עיסוקיה, מוצאת זמן ללוות מתמודדות עם סרטן השד. בתוך חלאסרטן, הקימו מגידיש ואביטל את תוכנית חלאס-טק, המעניקה למחלימים ומחלימות מסרטן כלים להשתלב חזרה בשוק העבודה ובעולם ההיי-טק.

חלאס-טק נועדה לחשוף מחלימים ומחלימות לעולם ההיי-טק, להעניק להם כלים דיגיטליים, להרחיב את ההבנה שלהם בעולמות יצירה ועריכת תוכן ושיווק דיגיטלי.

בין חברות הטכנולוגיה המובילות שלקחו חלק ביוזמה: מטא, מיקרוסופט, לייטריקס וגוגל. בתוכנית, הראשונה מסוגה בישראל, השתתפה קבוצת צעירים וצעירות אשר מתמודדים, או החלימו מסרטן. במסגרתה התקיימו חמישה מפגשים, שבהם נחשפו המשתתפים לתכנים שיסייעו להם בעולם יצירת התוכן והשיווק הדיגיטלי, כחלק מעבודתם כשכירים או עצמאים. לאור ההצלחה של שני המחזורים הראשונים של חלאס-טק, בעמותה נערכים לפתיחת המחזור השלישי – בנובמבר 2023.

"המחלה קשה מספיק", סיכמו אביטל ומגידיש, "אז כל מה שאנחנו רוצים הוא להקל על החולים והחולות בכל התהליכים הבירוקרטיים שמסביב. נפעל להרחבת היוזמות הללו לחולים ולחולות במחלות נוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים