לקראת איסור גורף: אנבידיה מכרה מעבדים לסין בעסקת ענק

החברה חוששת מהרחבת האיסור של הממשל האמריקני למכור טכנולוגיות לסין, וביצעה עסקה של חמישה מיליארד דולר למכירת מעבדי AI לענקיות אינטרנט סיניות כגון ביידו, עליבאבא ובייטדאנס, ששולטת בטיקטוק

עוד כלי GenAI. אנבידיה.

שנה לאחר שהממשל האמריקני אסר על אנבידיה ו-AMD למכור שבבים גרפיים מתקדמים שמקושרים באופן ישיר ליישומי בינה מלאכותית, ולקראת האפשרות שהברז הזה ייסגר לחלוטין על כל רמות המעבדים, אנבידיה הגיעה להסכמים עם ענקיות אינטרנט סיניות, שלפיהם היא תמכור להן מעבדי AI בהיקף כולל של חמישה מיליארד דולר.

לפי הדיווחים, בעסקה שותפות כל ענקיות האינטרנט הסיניות: ביידו, בייטדאנס, ששולטת בטיקטוק, יצרנית משחקי הווידיאו והמובייל טנסנט, ועליבאבא. החברות אמורות לקבל לידיהן כ-100 אלף מעבדי A800 של אנבידיה, בשווי של מיליארד דולר, עוד לפני תום השנה הנוכחית, וב-2024 הן אמורות לקבל את שאר המעבדים, בשווי של ארבעה מיליארד דולר.

באנבידיה מיהרו לבצע את העסקה משום שהם חוששים שבעוד שההוראה הקודמת של הממשל, מספטמבר 2022, שאסרה עליה למכור לסינים מעבדי H100 ו-A100, ועל AMD למכור להם מעבדי MI250, ההוראה הבאה תהיה הרבה יותר כוללנית ורחבה. הסיבה לכך היא מלחמת הסחר הסינית-אמריקנית הארוכה, ובמסגרתה הניסיון של ארצות הברית לשים מקלות גדולים במיוחד בגלגלים של תעשיית ההיי-טק של סין בכלל, ובפרט במאמצים ובהתקדמות שלה במרוץ החימוש החדש של הבינה המלאכותית.

העסקה הבהולה משהו באה גם על רקע החתימה מהשבוע שעבר של נשיא ארצות, ג'ו ביידן, על צו ביצועי שיצמצם באופן רב ביותר את היכולות של חברות אמריקניות למכור טכנולוגיה שמוגדרת כרגישה לסין, כמו גם להשקיע בטכנולוגיה שכזו במדינת הענק. פתרונות בינה מלאכותית נמצאים כיום בראש הרשימה הזו.

דובר מטעם אנבידיה שהגיב לדיווחים לא התייחס ישירות למכירה, ולא אישר אותה – אך גם לא הכחיש. מה שכן, הוא אמר כי "חברות אינטרנט צרכניות וספקיות ענן משקיעות מיליארדי דולרים ברכיבי דאטה סנטר מדי שנה, ולעתים קרובות מבצעים הזמנות חודשים רבים מראש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים