הסטארט-אפ יופי טכנולוגיות יקים מפעל בעוטף עזה

החברה סיימה את פיתוח הטכנולוגיה שלה, שמנטרת ומנתחת זיעה עבור ספורטאים חובבים ומקצועיים, ותקים את המפעל שלה במועצה האזורית שער הנגב ● התחלת הייצור צפויה בראשית השנה הבאה

מימין: ד"ר מנחם גנוט וחמי ראם, מייסדי הסטארט-אפ YOPI.

אחד הנושאים המדוברים בהקשר של ההיי-טק הישראלי הוא היותו מרוכז בגוש דן ובשרון, כמו גם בעוד כמה ערים גדולות. יש מרכזי היי-טק גדולים בתל אביב, הרצליה, רעננה ופתח תקווה, אבל לא בנתיבות, שדרות (או יישובי עוטף עזה בכלל), שלומי וירוחם. חברה שהחליטה אחרת, ותתרום את תרומתה הקטנה לשינוי המצב הזה, היא יופי טכנולוגיות מו"פ (YOPI Technologies R&D).

יופי פרסמה היום (ד') כי היא החליטה לעשות מעשה ציוני ולהקים את מפעלה בעוטף עזה, בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. החברה מתעתדת להעסיק בו כ-70 עובדים. היא כבר החלה בהליך גיוס של מהנדסים וטכנאים למפעל הייצור, כשהצפי הוא להתחיל בייצור המוני של המערכת שלה בתחילת השנה הבאה.

החברה הוקמה לפני כמה שנים על ידי חמי ראם, המנכ"ל, וד"ר מנחם גנוט – שני יזמים בעלי ניסיון רב בהובלת חברות משלב הרעיון, דרך המכירות בשווקי היעד ועד לאקזיטים. ראם הוא גם ספורטאי חובב, שהשתתף בריצות ארוכות, טריאתלונים ותחרויות חצי איש ברזל.

YOPI של מערכת

יופי תייצר במפעל החדש מערכת לבישה מבוססת לימוד מכונה ובינה מלאכותית, שמנטרת אונליין וברציפות את צריכת החמצן הרגעית VO2 – מדד שנחשב על ידי קרדיולוגים כ-"פרמטר הזהב" לניטור תפקוד הלב, וכן מדדים פיזיולוגיים נוספים, מתוך ניתוח הזיעה. כך, המערכת אמורה לתת למשתמשים, בהם ספורטאים חובבים ומקצועיים, אינדיקציות פיזיולוגיות ברמה דיוק גבוהה, שלדברי אנשי יופי, עד היום ניתן היה לקבלן רק במעבדה מיוחדת, במצב אופליין, כשהמשתמש מחובר למסכה המנטרת את הנשימה. היא אף מסוגלת לזהות הידרדרות בתפקוד הלב זמן רב לפני התרחשות אירוע לבבי, ולהתריע עליו אונליין לגורם מקצועי – ובכך להציל חיים.

YOPI, שהוא השם לא רק של החברה אלא גם של המערכת, הוא ראשי התיבות Your Online Personal Instructor – המדריך האישי שלך אונליין. המערכת יושבת על זרוע המשתמש ומורכבת מחיישן שפותח בחברה ומאפליקציה. היא מיועדת בשלב הראשון לעוסקים בספורט אירובי, ומאפשרת לנטר את עצימות האימונים אונליין ולהתאימם לפיזיולוגיה האישית של המשתמש. בשלב השני היא תותאם לציבור הרחב.

החברה קיבלה באחרונה, לטובת הקמת המפעל, אישור למענק מאגף ייצור מתקדם במסלול מעבר מפיתוח לייצור ברשות החדשנות. מסלול זה תומך בפיתוח תהליכים במעבר מהמעבדה לייצור סדרתי של מוצרים חדשניים.

"בחירה שתייצר עוד מקומות תעסוקה לתושבי שער הנגב והסביבה"

לדברי ראם, "ההחלטה להקים את המפעל בעוטף עזה היא טבעית עבורנו, לאחר שכבר בשלבי הפיתוח, שעבורו קיבלנו במהלך השנים מענקי פיתוח בסך של כחמישה מיליון שקלים מרשות החדשנות, וגייסנו סכום דומה ממשקיעים פרטיים, הקמנו מעבדת פיתוח בחממת South Up בקיבוץ ניר עם. אנחנו מקבלים פניות רבות ממהנדסים ומטכנאים לעבוד אצלנו, כמו גם פניות רבות ממשקיעים להשקיע בחברה".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר כי "החברה הצליחה לעורר עניין רב אצל משקיעים ואנשי רפואה. הבחירה שלה להקים את מפעלה בעוטף עזה היא לא רק בחירה ערכית וראויה, אלא תייצר עוד מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי שער הנגב והסביבה. זאת גאווה גדולה לדעת שיש לנו חלק במסע של יופי, כשהיא מגייסת לשורותיה עוד ועוד עובדים משער הנגב והאזור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים