"ה-AI תסייע לארגונים לפעול בהתבסס על נתונים"

רן רייכנברג, מנהל הטכנולוגיות בקבוצת וואן, מסביר על חשיבות השימוש הנכון בנתונים ארגוניים באמצעות בינה מלאכותית כדי להוביל להצלחה עסקית של הארגון

רן רייכנברג, מנהל הטכנולוגיות בקבוצת וואן.

"הדיגיטל הוא כיום הערוץ העיקרי שדרכו הארגונים מדברים ונמצאים בקשר עם הלקוחות שלהם. המעבר של ארגונים לטרנספורמציה הדיגיטלית קורה כבר שנים רבות, וכעת עולה השאלה איך להשתמש בנתונים הארגוניים באופן מעמיק יותר, על מנת להצליח יותר בהיבט העסקי. הבינה המלאכותית תסייע במימוש היעד הזה", כך אמר רן רייכנברג, מנהל הטכנולוגיות בקבוצת וואן (ONE).

רייכנברג דיבר במפגש פורום C3 מבית אנשים ומחשבים. המפגש, שנושאו היה "מפתרונות BI ל-AI", נערך אתמול (ד') במלון NYX בהרצליה, והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום.

כותרת הרצאתו של  רייכנברג הייתה "מבינה מלאכותית להצלחה עסקית". לדבריו, "הבינה המלאכותית לסוגיה השונים קיימת כבר שנים רבות. נחשפנו אליה באחרונה באופן מואץ בשל Open AI ו-ChatGPT. עלינו לחפש ערוצים בארגון – ואז, משם, להגיע למקום של הבינה המלאכותית. המהפכה הדיגיטלית שארגונים חווים יוצרת נתונים רבים בארגונים, וניתן להפיק מהם ערך עסקי – ללמוד על המשתמשים והלקוחות. זה ייעשה על ידי חיבור מושכל בין עולמות ה-AI, הנתונים, והקשר למול הלקוחות". הוא הוסיף, כי "ככל שנאסוף יותר מידע ונקטלג אותו, כך נפיק יותר תובנות אשר ניתן להמיר לערך עסקי מהערוצים הדיגיטליים. ככל שנדע להפעיל את הערוץ הדיגיטלי עם מידע ותהליכים ממוכנים – כך נוכל להפוך ולהיות ארגון מבוסס מידע, מונע-מידע, ונקבל יתרון למול הארגונים המתחרים".

"מה זו בינה מלאכותית?", שאל רייכנברג והשיב: "זו היכולת ללמד מכונה, אשר פועלת בדומה לפעולת בני אנוש, לטובת ביצוע של משימות אשר מחליפות בני אדם". לדבריו, "נבקש מהמכונה לעשות עבודה עבורנו כאשר נהיה במצב של ריבוי נתונים, וגם נידרש לרציפות תהליכית ולזמינות של המערכות".

לדבריו, "יש כמה תנאים בסיסיים הנדרשים על מנת ללמד את המכונה לעבוד עבורנו: צריכה להיות כמות מספקת של דוגמאות שניתן להשתמש בהן לטובת אימון, יש צורך בתסריט ברור של הפעולות הנדרשות לביצוע, וכן צריך להיות יעד ברור. יש כבר כיום ארגונים המצליחים ליישם שגרת עבודה שכזו".

על מנת להיות ארגון מונע-מידע, אמר, "יש לקיים ארבעה עקרונות. האחד, תרבות ארגונית, אשר מטפלת בכבוד במידע, מעדכנת אותו, מסווגת, ומשתפת את מקבלי ההחלטות בתובנות שהופקו מהמידע. העיקרון השני: יש להציב מטרות ויעדים ברורים לכל תהליך. העיקרון השלישי גורס, כי הארגון צריך לפתח ולייצר מוצרים מבוססי דטה ועליו לפתח מקורות הכנסה על בסיס אותם נתונים. מדובר בפתרונות אישיים, או אופציונליים, עם הצעות ערך מותאמות אישית. יש לזהות את צורכי המשתמש באופן אוטומטי, ובדרך זו ניתן לייצר רכיבים נוספים אשר יוצעו כשירות". העיקרון הרביעי, ציין רייכנברג, "הוא הצורך בחוויית לקוח עדכנית, אשר מותאמת לעולם הנתונים בזמן אמת ולא מתבססת על הערכות ותכנונים לא מדויקים. צריך להבין את מצב הלקוח ולהציע לו הצעות ערך מבוססות מידע עדכני".

הוא סיים בציינו, כי "חטיבת ONE BI בקבוצה מגייסת, בראשונה בתעשיית ההיי-טק בישראל, למקצוע חדש – מפתח פרומפטים. הגיוס למשרה זאת מגיע לאחר שהשקנו את GEKO, צ'אט הבינה המלאכותית המבוסס GPT3 של OpenAI, והוא הראשון אשר תומך בעברית ברמה טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים