מיהם בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם ה-IT?

מי (שוב) במקום הראשון? בכירים באילו שלוש חברות הגיעו לחמשת המקומות הראשונים? וכמה נשים יש ברשימה? הטבלה השנתית של אנשים ומחשבים, שמפרטת את המשתכרים הבכירים בחברות ה-IT הבורסאיות

כמה קיבלו השכירים במקצוע שלכם.ן?

בכירי חברות ה-IT הישראליות שנסחרות בבורסת תל אביב יכולים להיות מרוצים: מהטבלה השנתית של אנשים ומחשבים, שמפורסמת כאן, עולה כי על אף ש-2022 הייתה שנת משבר בענף, עלות השכר הכוללת שלהם גדלה במהלכה ב-30.33% ל-140.28 מיליון שקלים (יש לציין שכל הנתונים בטבלה הינם בשקלים). כלל הנתונים המובאים כאן מתבססים על דיווחי החברות עצמן. אלה מחויבות לדווח לבורסה בתל אביב אודות עלות השכר השנתית של חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בהן.

יצוין כי הרשימה כוללת שתי חברות שהצטרפו לרשימה הנוכחית: הייפר גלובל ואברא. בלעדיהן, עלות השכר הכוללת של הבכירים גדלה אשתקד ב-6.6% ל-115.36 מיליון. עלות השכר של בכירי הייפר גלובל ואברא הסתכמה ב-2022 ב-24.92 מיליון.

ובמקום הראשון…

ולשמות: שיאן השכר ב-2022, כמו בשנים האחרונות, הוא מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, עם עלות שכר של 17.04 מיליון שקלים. עלות שכרו זינקה בשנה החולפת ב-55.46% – העלייה הגדולה ביותר ברשימה. במקום השני בקרב מקבלי השכר הגבוה נמצא גיל שרון, יו"ר קבוצת בזק. חשבון הבנק שלו אמנם תפח אשתקד ב-7.18 מיליון שקלים, אך יחסית ל-2021, עלות שכרו ירדה ב-11.86%. גם מנכ"ל בזק, רן גוראון, שנמצא במקום השלישי, רשם ירידה בשכרו ב-2022. זה קטן ב-23.3% ל-7.12 מיליון.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

גוטמן לא היה היחיד שעלות שכרו גדלה בשיעור דו ספרתי: כך גם עלות השכר של שלום דיין, מנכ"ל וואן סיסטמס, עם גידול של 33.3% ל-2.44 מיליון שקלים; משה אטיאס, לשעבר סמנכ"ל הכספים של מטריקס, עם עלייה של 26.11% ל-5.1 מיליון; ועידן וינר, סמנכ"ל המכירות של מלם תים, עם צמיחה של 23.28% ל-1.81 מיליון.

גיל שרון, יו"ר קבוצת בזק.

גיל שרון, יו"ר קבוצת בזק. צילום: יונתן בלום

מי שרשם את הירידה הגבוהה ביותר בעלות שכרו ב-2022 היה אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים, עם קיטון של 35.62% ל-2.24 מיליון שקלים. אולם, וינטראוב פרש מהחברה במהלך השנה. גם עלות השכר של אילן טוקר, שותפו למנכ"לות מלם תים, ירדה בשיעור ניכר – ב-21.97% ל-1.77 מיליון שקלים.

רן גוראון, מנכ"ל בזק.

רן גוראון, מנכ"ל בזק. צילום: יונתן בלום

חמשת שיאני השכר ב-2022 מגיעים משלוש חברות – מטריקס, בזק וחילן. במקום האחרון בדירוג נמצא אריק פינטו, יו"ר אברא ומי שהיה בעבר מנכ"ל בנק הפועלים, עם עלות שכר של 284 אלף שקלים.

יצוין שגם השנה, רשימת בעלי השכר הגבוה ביותר בחברות ה-IT נעדרת נשים כמעט לחלוטין. למעשה, האישה היחידה בה היא עו"ד ציפי קאופמן הלוי, היועצת המשפטית של אברא, שנמצאת באחד המקומות האחרונים ברשימה, עם עלות שכר של 838 אלף שקלים. יש לקוות שברשימה הבאה, שתסכם את השנה הנוכחית, יצטרפו אליה עוד נשים.

תגובות

(12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד הייטק

    כשמשלמים לעובדים שכר מינימלי, עבור יצירת רווחים מקסימאלים לחברה, איך המנכ״לים לא ירוויחו מיליונים?!?!

    1. קלקלן

      אי אפשר להצמיד את שכר העובדים לתוצאות החברה. מה יקרה כשהיא תתחיל להפסיד? העובדים ישלמו? הכי נחמד להגיד "תשלמו לעובדים יותר" אבל זה נכון רק לבונוסים - לא למשכורות קבועות.

  2. North Star

    העיקר שהחישובים בארץ נעשים לפי הממוצע במשק. האם הרשימה הנ"ל גם בתוך הממוצע?

  3. אישה אחת ברשימה וגם היא בתחתית

    ממש מפתיע

  4. אישה אחת ברשימה וגם היא בתחתית הרשימה

    ממש מפתיע

  5. יועד

    זה רק מסביר למה אבטחת מידע עולה כל כך הרבה, תשתיות ועוד כל מיני מתיקות. אנחנו המנמ"רים שמשלמים את המחיר....

  6. Jojo

    אין שום סיבה מוצדקת בעולם! לשכר כזה. כאשר העובדים מרוויחים פחות מעשרה אחוזים משכר המנכל זה כבר אומר הרבה על החברה.

    1. עוזרי

      ציפיתי למצוא ברשימה מפתחים בכירים, או כאלו שבאמת hands on. לא קרה..

    2. מזעקי

      בד"כ לנהל עובדים, להתנהל מול הנהלה בכירה, לקוחות בעלים ודריקטוריון - הרבה יותר קשה מלפתח כל מוצר כלשהו. לכן מנהלים בכירים מקבלים יותר מאשר מפתחים בכירים למרות שהם "לא מייצרים שום דבר"

    3. אורן

      כנראה שאין לך מושג. מפתחים הם האמא והאבא של החברה. בלעדיהם אין חברה. מנכלים אפשר להחליף כמו גרביים..

אירועים קרובים