"הנתונים – הגביע הקדוש של כל ארגון וארגון"

"הדאטה גדלה בקצב אקספוננציאלי ויש לנהלם בצורה אחודה ועקבית, כדי שכלל המשתמשים יוכלו להפיק תובנות ולקבל החלטות מבוססות נתונים", אמרה קרן גוז-קריזה, מנהלת אזורית בקבוצת פתרונות ההנדסה של סנואופלייק

קרן גוז-קריזה, מנהלת אזורית בקבוצת פתרונות ההנדסה של סנואופלייק.

"חייהם של המנמ"רים אינם קלים כלל ועיקר. לצד בעיות תקציב, אי ודאות, דרישות מהגוף העסקי ואתגרי האבטחה, הם ניצבים בפני אתגר הטיפול בנתונים: אלה גדלים בקצב אקספוננציאלי ויש לנהל אותם בצורה אחודה ועקבית, על מנת שכלל המשתמשים העסקיים יוכלו להפיק תובנות מושכלות, מבוססות נתונים, שיטייבו את תהליכי קבלת ההחלטות בארגונים. באופן זה, ארגונים יוכלו לנצל ולמצות את הנתונים עד תום, כי הם הגביע הקדוש של כל ארגון וארגון", כך אמרה קרן גוז-קריזה, מנהלת אזורית בקבוצת פתרונות ההנדסה של סנואופלייק.

גוז-קריזה דיברה בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Data For Breakfast (נתונים לארוחת בוקר), והוא נערך היום (ג') באולם יורדי הסירה בתל אביב, בהשתתפות מאות נציגים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדבריה, "יש בארגונים הרבה נתונים, אלא שבלא מעט פעמים, חלקם לא מנותחים ולא מנוצלים לטובת מיצוי תובנות. במקרים אחרים, ארגונים לא יודעים מה לעשות עם ערמות הנתונים שהצטברו אצלם. אתגר נוסף מצוי במצב שבו מחלקות שונות בארגונים אוגרות מידע בתצורת 'איים', 'עמודים' – ואז כלל הנתונים לא מנותחים באופן אחיד".

"בסוף התהליך צריכה להיות מיוצרת אמת ארגונית אחת"

"ארגונים נדרשים לבנות תהליך שבסופו תיוצר אמת ארגונית אחת", הסבירה גוז-קריזה. "כך, מדעני הנתונים יוכלו לחלץ תובנות בנות ערך – ולעשות זאת תוך הרצת מודלים שונים של בינה מלאכותית". לדבריה, "סונואופלייק עונה לאתגרים הללו עם היכולת למרכז את המידע המנותח, כך שהוא יתקבל מעמודי הנתונים השונים – בין אם הם מובנים, חצי מובנים או לא מובנים. עוד היא מאפשרת טיפול בנתונים תוך יכולת לקחת את התובנות הללו ולהכניס אותן לדשבורדים, לטובת אנשי ה-BI".

היא אמרה כי "הסיבה שהצלחנו לחולל בתוך פחות מעשור מהפכה בעולם הטיפול בנתונים בענן טמונה באופן שבו אנחנו בנויים: יש לנו ארכיטקטורה שמאפשרת הפרדה בין שכבות המחשוב והאחסון, עם יכולת גידול של כל אחת מהן, תוך מיקוד בשני היבטים קריטיים – ממשל נתונים ואבטחת מידע". גון-קריזה הוסיפה ש-"המערכת שלנו פשוטה וקלה לשימוש, היא אינטואיטיבית, וניתן לפתח עימה בקלות ולעלות לאוויר בתוך ימים. הסיבה לכל זה היא שנולדנו בענן".

"עד לא מכבר", ציינה, "הפלטפורמה שלנו הייתה מבוססת SQL, כי כלל המערכות שאנחנו עובדים מולן 'מדברות' SQL. אלא שיש אוכלוסייה גדולה של מהנדסי ומדעני נתונים שעובדים עם שפות אחרות, ולכן הרחבנו את ההיצע שלנו לשפות פיתוח נוספות, מה שמאפשר יותר גמישות, בלי להתפשר על יכולות אבטחה וניהול. ספארק היה כלי עיבוד נתונים, אלא שהוא היווה אתגר עבור מהנדסי הנתונים, כי הוא רק מנוע עיבוד, אין בו ממשל נתונים ואבטחה. הרחבנו את ההיצע שלנו עם Snowpark, על מנת שכלל קהילות המשתמשים יוכלו לטפל בנתונים הארגוניים תוך שימוש בעוד שפות פיתוח, ולעשות זאת באופן אינטואיטיבי, שמשפר את יכולות הניתוח של הדאטה. כך, כשאין צורך להוציא ולהחזיר את הנתונים, הלקוחות מקבלים חיסכון משמעותי בתחזוקה, שיפור בביצועים וגידול בתפוקה".

גוז-קריזה סיכמה באומרה כי "המערכת העננית שלנו מתרחבת. הפלטפורמה שלנו מעניקה פתרון לטיפול בנתונים מקצה לקצה, היא מאפשרת לבנות אפליקציות וגם תהליכים, עם סיוע של בינה מלאכותית ולימוד מכונה, לטובת, למשל, חיזוי טוב יותר של נטישת לקוחות. סנואופלייק מעניקה למפתחים את פלטפורמת הדור הבא לניהול הנתונים ולפיתוח של אפליקציות דאטה, תוך מענה לאתגרים המנוגדים: אבטחת מידע, שיפור ביצועים ומיטוב הוצאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים