"הקורונה הביאה לנו שיאי תעבורה שלא הכרנו"

שלומי אוטמזגין, סמנכ''ל הטכנולוגיות של יד2, סיפר בכנס My AWS Story, על שיאי התעבורה באתר בשנת הקורונה ועל המעבר לענן, שבעקבותין האתר הפך מהיר ב-30% מהמצב שהיה בטרם הפרויקט

שלומי אוטמזגין, סמנכ''ל הטכנולוגיות של יד2. צילום: אנטולי קרניצקי

"שנת הקורונה הייתה שנה מאד מעניינת בחיינו. הגענו לשיאי טראפיק שלא הכרנו, עם יותר מעשרים מיליון ביקורים בחודש", כך אמר שלומי אוטמזגין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יד2. אוטמזגין דיבר בכנס My AWS Story, שנערך אתמול (ג') באופן וירטואלי.

לדבריו, "שיאי התעבורה היו בשל כמה סיבות. אנשים הבינו שהבית הוא המקום החשוב ביותר עבורם, והם עומדים לבלות בו זמן רב. בשל כך, השתנו הצרכים של הקונים והשוכרים, והם התחילו לחפש מקום מגורים שיתאים לצרכים החדשים. החיפושים לדירות עם גינה ומרפסת עלו משמעותית, כמו גם עוד חדר או חצי חדר לעבודה, ואפילו מטבח גדול יותר. סטודנטים וצעירים עזבו את מרכזי הערים, או שבו לגור אצל ההורים, לצד דירות Airbnb שהתפנו, מה שגרם לתנועתיות נוספת בשוק השכירות".

"גם בעולם הרכב הייתה עלייה חדה בחיפושים, כי השימוש בתחבורה הציבורית היה בירידה", הוסיף. "בעולם המוצרים ויד שנייה היינו זירת המסחר היחידה בתקופת הסגרים. ראינו עלייה חדה בחיפושים של ריהוט, קונסולות משחק, מוצרי כושר, בריכות, טרמפולינות, קורקינטים, אופניים ואפילו גלשנים, כי אנשים רצו לבלות בים כפעילות ספורטיבית. כך, האטרקטיביות של האתר חייבה אותנו לתשתית חזקה, זמני טעינה מהירים והשקות של מוצרים תומכים".

לדברי אוטמזגין, "בחוות השרתים של יד2 יש עשרות שרתים, המשרתים את אתר יד2 ואתרי לוויין, עם יותר מ-800 אלף כניסות ביום והעלאה לאתר של עשרות אלפי מודעות ביום. לא היו לנו יכולות בענן, והחלטנו להיחשף לתחום כדי לעבור לענן. הקמנו צוות DevOps תוך כדי הפרויקט. במהלך הפרויקט, היינו חלק בכל קבלת החלטה, וככל שהפרויקט התקדם – החלק היחסי של יד2 גדל. היה לנו חשוב לסיים את הפרויקט במהירות, באופן יעיל ומדויק, שיאפשר לחברה להמשיך ולפעול תוך כדי 'ניתוח לב פתוח' בחלקים הכי רגישים של התשתיות".

אוטמזגין סיכם באומרו, כי "בסיום הפרויקט, שארך כשנה ביחד עם קלאוד-זון (CloudZone) מבית מטריקס, כ-80% מתשתיות החברה נמצאות על אמזון ווב סרוויסז, AWS, ועד סוף השנה נסיים להעלות את כולן. בעקבות המעבר לענן, האתר הפך מהיר ב-30% מהמצב שהיה בטרם הפרויקט. הבאנו להקצאת משאבים מהירה, תוך כדי תנועה, מה שהביא לשיפור בקצב הפיתוח ולקיצור זמן ההגעה לשוק. נכנסנו לתחומים חדשים כמו Data platform ופיתוח מוצרים מבוססי לימוד מכונה ובינה מלאכותית. בנינו שכבת הגנת סייבר, המספקת מדדים מדויקים בזמן אמת ומאפשרת את ניהול האירועים בצורה אפקטיבית יותר, מה שהביא לשיפור השרידות. אינטגרציות עם גופי צד ג' הפכו להיות פשוטות, וכך, בנינו תשתיות לעשר השנים הבאות. הענן מסייע לנו להמשיך ולנתח מידע נדל"ני עבור כל משתמשי האתר. מדובר על כמויות נתונים אדירות. בהמשך לעלייה החדה בטראפיק, היינו מחויבים לשמור על אתר יציב ומתפקד – למרות העומס – כדי לסייע לכל הלקוחות שלנו להגיע לעסקה שלהם במירב האפקטיביות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים