סטארט-אפ שפיתח רובוט שמורח לק גייס 10 מיליון דולר

עומרי מורן, מנכ"ל נימבל, חיכה וחיכה בערב הדייט עם מי שלימים תהיה אשתו, מאחר שהיא התעכבה במניקור - וייסד בעקבות זה סטארט-אפ ● היום (ב') הודיעה החברה כי סיימה סבב גיוס בהובלת הקרנות אנטרי קפיטל וליון בירד

איזה מורחת לק באמצעות המכשיר של נימבל. צילום: יח"צ

היית רוצה שיהיה רובוט שימרח לך לק על האצבעות – במקומך או במקום המתנה ארוכה למניקור? ובכן, יש כזה, והוא פותח על ידי הסטארט-אפ הישראלי נימבל. החברה הודיעה היום (ב') כי השלימה סבב גיוס של 10 מיליון דולר – לצורך המשך הפיתוח של הרובוט, כמו גם גיוס כוח אדם והרחבת מערך השיווק שלה.

הגיוס הובל במשותף על ידי הקרנות האמריקניות אנטרי קפיטל וליון בירד. עוד לקחו בו חלק קרן הון-הסיכון אריסטגורה, קרן ההשקעות של IBI ומשקיעים פרטיים, בהם יגאל יעקובי, מייסד אלוט, זיו אלול, מייסד אינראקטיב, שנמכרה לפייבר, וניר ארז, מייסד מוביט, שנמכרה לאינטל.

סטארט-אפ שנולד בעקבות המתנה לדייט

נימבל הוקמה בסוף 2016 על ידי עומרי מורן, המשמש כמנכ"ל החברה, רון מילר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואביחי מור-יוסף, סמנכ"ל המו"פ. היא מפתחת רובוט ביתי למריחת לק באופן אוטומטי, בהתבסס על טכנולוגיית עיבוד תמונה בתלת ממד, שמאפשרת לסרוק את היד המונחת במכונה ולזהות את מיקום ומבנה הציפורניים. לאחר שלב הסריקה, סדרת אלגוריתמים מפעילה זרוע רובוטית זעירה שצובעת את הציפורניים באופן אוטונומי בארבע שכבות: בסיס, שתי שכבות צבע ושכבה עליונה, במקביל להזרמת אוויר חם, המייבש את השכבות לחלוטין. מה שנשאר למי שרוצה למרוח את הלק לעשות הוא לבחור צבע, להכניס את קפסולות הלק לתא הייעודי במכונה, להכניס את כף היד וללחוץ על כפתור ההפעלה. המכשיר מתאים לכל כף יד ופועל באוטונומיה מלאה, וניתן לחלוק את השימוש בו. לאחר הרכישה, המכשיר ממשיך לקבל עדכוני תוכנה בבתי הלקוחות.

החברה מעסיקה 12 איש במשרדיה בישראל ובניו-יורק והיא מגייסת בימים אלה עובדים נוספים. המודל העסקי של נימבל הוא מכירת הרובוט ולאחר מכן המשך אספקת קפסולות של לק ללקוחות. זאת, בדומה לחברות שמוכרות מכונות קפה ולאחר מכן קפסולות להכנת המשקה, או לחברות מים מינרליים, שמוכרות את המכונות ואת כדי המים. בנימבל אומרים כי השוק שלהם עצום בגודלו – הוא מגלגל כ-120 מיליארד דולר – ואין בו כל חדשנות טכנולוגית.

"הרעיון של נימבל עלה בעקבות המתנה ארוכה מאוד לדייט עם מי שלימים הפכה לאשתי", אמר מורן. "כששאלתי למה היא התעכבה כל כך הרבה זמן, היא הסבירה שהסיבה היא המניקור שלה. אפילו האיחור לא הספיק כדי לפנות זמן להשלים את המניקור והיא נאלצה לוותר עליו. השיחה בדייט התגלגלה לעיסוק בכל הבעיות והצרות סביב המניקור והבנתי עד כמה נחוץ פתרון טכנולוגי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודית

    אשמח לרכוש כשהדגם יהיה מוכן לשיווק המון בהצלחה

אירועים קרובים