נשים ומחשבים: לנה קסלר, נובה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: לנה קסלר, QA & Release Manager בחברת נובה

לנה קסלר, QA & Release Manager בחברת נובה. צילום: יח"צ נובה

שם ותפקיד: לנה קסלר, QA & Release Manager בחברת נובה.

ותק בתפקיד: 5 שנים כמנהלת QA, ובשנתיים האחרונות גם Release Manager.

תפקידים קודמים: את הקריירה שלי התחלתי כסטודנטית בחברת N-trig, כשהייתי לקראת סיום התואר והתחלתי לחפש כיוונים אחרים, כי הרגשתי שתכנות פחות מתאים לי. חברה שעבדה שם הציעה לי להצטרף כבודקת תוכנה לצוות קטנטן, שכלל ראש צוות, איש בדיקות אחד ואותי. תוך זמן קצר עברתי למשרה מלאה, וחצי שנה אחרי שהצטרפתי מנהל הפיתוח קידם אותי לתפקיד ראש צוות וגייס שני סטודנטים שיעבדו תחתיי. כך התחלתי לנהל צוות QA, שצמח בהדרגה לקבוצה של 20 עובדים, וכלל בדיקות ידניות ואוטומציה. אחרי תשע שנים החלטתי שהגיע הזמן לפרוש כנפיים, והצטרפתי לנובה.

השכלה ושירות צבאי: בתיכון למדתי מדעי המחשב וביולוגיה, ובצבא שירתי בתפקיד IT במינהל האזרחי. התחלתי ללמוד לתואר במדעי המחשב וניהול באוניברסיטה הפתוחה עוד במהלך שירותי הצבאי. ידעתי שאני רוצה תפקיד טכנולוגי שאינו בהכרח תכנות.

משפחה: נשואה להייטקיסט ואמא לשלושה בנים מהממים בני 12, 10 ו-6. אנחנו מנהלים בבית לו"ז סופר מתוקתק ומאורגן, וזוכים למזלנו להמון עזרה מהסבים משני הצדדים. בתחילת כל שנת לימודים אני מכינה אקסל מסודר של מי אוסף את הילדים, מתי ולאן לפי ימים ושעות וכולנו מתיישרים לפי זה. התפקיד שלי דורש זמינות גבוהה והרבה שעות עבודה, והתמיכה של ההורים מאוד סייעה לי להתקדם ולהתפתח. עם זאת, אני לא מוותרת על זמן איכות. סופי השבוע שלי הם נטו זמן ילדים, ואנחנו גם תמיד עושים דברים יחד. אני מאוד משתדלת שגם הערבים יהיו פנויים לטובתם, גם אם זה אומר להשלים שעות בלילה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אחי הגדול נכנס לתחום לפני ומאוד אהב את זה, מה שהיווה השראה בשבילי כבר בתיכון להתחיל בלימודי מדעי המחשב. גם בצבא מאוד נהניתי לעסוק בטכנולוגיה. במהלך התואר גיליתי שאני פחות מתחברת לכתיבת קוד, ויותר לנושאים הנוגעים בניהול, כמו, למשל, מוטיבציה ואיך בונים אותה, ניהול עובדים, מנהיגות, קידום קריירה. כיום אני מרגישה שמצאתי נישה שמאוד מעניינת אותי ומתאימה לי, שמשלבת בין טכנולוגיה לניהול אנשים. בשני התחומים אני אוהבת להבין מדוע דברים עובדים ומדוע לא, ואיך אפשר תמיד לשפר ולתקן. מרגישה שהשילוב הזה מאוד נכון עבורי.

אפליה: ברמה האישית אני לא מרגישה שנתקלתי באפליה, ובוודאי שלא בנובה. לא היה תפקיד או קידום שלא קיבלתי בשל היותי אישה או אם. בעבר הייתי בראיונות עבודה שבהם שאלו אותי שאלות שאני מאמינה שלא היו שואלים גבר, כמו, למשל, ניסיון להבין בצורה עקיפה את הזמינות שלי בשעות מאוחרות או בסופי שבוע. אפשר לומר שזה התבטא בדרך הזאת.

בנובה ישנה מחויבות אמיתית להביא עוד ועוד נשים לתפקידים טכנולוגיים ולקדם נשים בחברה, ובעיניי זאת מטרה נעלה. יש לנו עוד דרך לעשות, ואין מספיק נשים שמאיישות תפקידים טכנולוגיים, אך החברה משקיעה הרבה כדי לשנות ולמנף את הנושא זה. ובעיניי, העובדה שאני נמצאת שם תורמת לשינוי. מהצד השני, חשוב להבין שקריירה בעולם הטכנולוגי מחייבת סדר עדיפויות שונה, בוודאי אם רוצים להתקדם לעמדות ניהוליות. צריך לדעת לקחת החלטות באשר לכמה את מוכנה להשקיע ומה המשמעות של העבודה עבורך. העצות הכי טובות שאני יכולה לתת לנשים הן ליצור לעצמן מסגרת תומכת, וכל עוד טוב לך היכן שאת נמצאת ואת שלמה עם ההחלטות שלקחת, השתלבות בעולם הזה יכולה להיות עבורך מאוד מתגמלת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים