פודקאסט אנשים ומחשבים: הגיע הזמן שהמדינה תכיר במנמ"רי הרשויות המקומיות

יובב יהב, היו"ר החדש של איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות ומנמ"ר עיריית ראש העין, התארח בפודקאסט אנשים ומחשבים ודיבר עם העורך הראשי, יהודה קונפורטס, על קיבוע מעמד המנמ"רים בשלטון המקומי

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

בפודקאסט אנשים ומחשבים לקראת כנס ערים חכמות, התארח גם יובב יהב, היו"ר החדש של איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות, שנבחר לא מכבר במקום ליאורה שכטר, לשעבר מנמ"רית עיריית ת"א יפו. יהב משמש כמנמ"ר עיריית ראש העין.

אחד היעדים הראשונים שיהב סימן לטפל בהם, הוא קיבוע מעמד המנמ"רים בשלטון המקומי. "מתוך 250 רשויות רק ב-100 מכהנים מנמ"רים, וביתר אין תפקיד כזה בכלל. באותן רשויות שיש מנמ"רים, הם מכהנים כראשי אגפים או מחלקות, בהתאם לגודל הרשות", סיפר יהב. אבל גם אותם מנמ"רים שקיבלו הכרה, עדיין לא משובצים על פי תקן מאושר של משרד הפנים, ומינוי מנמ"ר או לא תלוי ברצונו של ראש הרשות, המשיך והבהיר יהב, שהדגיש כי המצב הרבה יותר חמור משום ש"יש רשויות שהמנמ"ר נתפש כטכנאי ותו לא".

האיגוד ידרוש ממשרד הפנים וממשרדי ממשלה אחרים לקבע תקן קבוע למנמ"ר ברשות, כדי שהוא יהיה חלק מקשת התפקידים שחובה על כל רשות למנות, בדומה למבקר, יועץ משפטי ועוד.

יהב מציין כי במשרד הפנים מסכימים שיש צורך חיוני בתפקיד המנמ"ר, אבל לא יכולים לקבוע תקן, בגלל סיבות תקציביות שקשורות במשרד האוצר. לדברי יהב נעשתה פניה גם אל משרד הדיגיטל הלאומי, בראשות השר דוד אמסלם, וכן אל משרדים נוספים שקשורים בעבודת המנמ"ר ברשות.

יהב אמר כי הוא משוכנע שבעקבות הקורונה מעמד המנמ"רים ברשויות השתפר. "המנמ"רים סייעו בתקופת הקורונה, הקימו משלטים, טיפלו בהעברת עובדים מהבית", סיפר. "אני חושב שראשי רשויות הבינו היטב עד כמה חשוב תפקיד המנמ"ר, ואין לי ספק שיחול שינוי לטובה אחרי הקורונה", אמר.

לגבי ערים חכמות אמר יהב כי "עד היום אין הגדרה ברורה לעיר חכמה. אני חושב שהמטרה היא להביא את העיר אל בתי התושבים, כדי שהם לא יצטרכו לבוא אלינו, וזה דרך שירותי אונליין".

יהב מכהן כמנמ"ר עיריית ראש העין מזה 20 שנה. בתפקידו כמנמ"ר הוא מוביל תהליכים שקשורים בתשתיות הנובעות מתנופת הבנייה בעיר. "ראש העין צפויה לגדול מ-50 אלף תושבים ל-110 אלף תושבים בתוך חמש שנים", הסביר יהב. "אני דרשתי במסגרת עבודות החפירה להכין בכל המקומות החדשים תשתית לסיבים אופטיים ודיגיטל", סיפר. הרשות הכירה בחשיבות המהלך הזה, ויהב אומר כי כיום כל כביש שנסלל מקבל את אישור ההנדסה רק לאחר שהוא, המנמ"ר, חותם על אישור לאחר שווידא כי מקימים שם את התשתית לסיבים. "יש לנו מערכת מסודרת מבוססת GIS, וזה עובד יפה מאוד", עדכן יהב.

יהב יהיה אחד הדוברים בכנס ערים חכמות של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים