איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: סייפ-טי

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: שחר דניאל, מנכ"ל סייפ-טי

שחר דניאל, מנכ"ל סייפ-טי. צילום: יח"צ

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

התפקוד השוטף של החברה כמעט ואינו נפגע שכן אנחנו מורגלים בעבודה מרחוק. משבר הקורונה הביא חברות וגופים רבים לעבוד מרחוק ובנפחים גדולים, מה שחידד את הצורך של הארגונים בגישה מאובטחת לאפליקציות ולמשאבי הרשת. אנחנו זיהינו צורך זה ויצאנו בקמפיין, המאפשר לארגונים לקבל רשיונות חינם לפתרון שלנו, Secure Application Access. קמפיין זה הביא לכך שביצענו בשבוע אחד לא מעט התקנות. כל ההתקנות בוצעו מרחוק, והארגון יכול היה להתחיל לעבוד תוך שעות. כל זה בוצע ללא פגיעה בפעילות השוטפת של הארגון.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

בתחילת המשבר עדיין עבדנו כרגיל. אחרי שתוקנו ההנחיות והתבקשנו להגביל את מספר העובדים ל-10 דאנו יום יום לכך שלא יהיו יותר מ-10 אנשים במשרד. מכיוון שחלקנו עובדים גם בשגרה חלק מהשבוע מהבית לא הייתה בעיה גדולה עם העניין. קיימנו את הישיבות שלנו בזום תוך הקפדה מלאה על כללי ההיגיינה. על מנת לאפשר עבודה מהבית וידיאנו כי לכל העובדים מותקנות המערכות אשר מאפשרות חיבור מרחוק לרשת ולארגון.
אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

כל הנסיעות לצורכי עבודה בוטלו, וכל הפגישות שהיו מתוכננות הועברו לזום. עובדים אשר נסעו לחו"ל לצורך חופשה פרטית הונחו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ולהיכנס לבידוד. בוטלו הנסיעות לחו"ל לצורכי עבודה והופסקו פגישות עבודה מקומיות. עבור לקוחותינו אפשר לומר ששום דבר לא השתנה, כי התמיכה בהם מתבצעת מרחוק גם כך.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

כחברת סייבר חדשנית תמיד חיפשנו את הדרך לאפשר לארגונים להבטיח גישה מאובטחת למשאבים שלהם. כל ארגון חייב במציאות שנוצרה בעקבות וירוס הקורונה להיות מסוגל לאפשר רצף של הפעילות העסקית שלו ולשמור על בריאות עובדיו תוך מתן אפשרות לעבודה מהבית. המערכות הנפוצות היום, VPN  למשל, אינן מסוגלות להתמודד עם האתגרים החדשים ולעמוד בעומסים. מערכות אלו בנויות בדרך כלל לספק פתרון למספר מוגבל של משתמשים המתחברים בו זמנית, אבל לא בהכרח ערוכות להתמודד עם מאות ואלפי משתמשים בו זמנית. זה הזמן של כל ארגון לבדוק את עצמו ולהתחיל לחשוב למעבר למערכות מתקדמות יותר על מנת לאפשר גישה מאובטחת לעובדיהם למשאבי הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים