Hack-Corona: סטארט-אפים הציגו רעיונות למלחמה בנגיף במרכז הרפואי שיבא

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי, יזם בשבוע שעבר האקתון של מדענים, חוקרים, יזמים וחברות סטארט-אפ, במטרה לקבל מהם רעיונות לפיתוח מוצרים ויישומים, שישרתו את הצרכים של בית החולים המטפל בנשאי וחולי הקורונה

גם יבמ מחפשים תרופה. וירוס הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטיפול בנגיף הקורונה מייצר הזדמנויות ואתגרים לחברות ישראליות, אשר מפתחות רעיונות למאבק במחלה, הן ברמת האבחון, והן ברמת המניעה והטיפול מרחוק. כבר כעת מטפל המרכז הרפואי שיבא בשוהים המבודדים במתקן מיוחד, באמצעות טכנולוגיות של טלה-רפואה, שפותחו על ידי חברות הזנק ישראליות.

עובדה זו הניעה את מנהל המרכז הרפואי, פרופ' יצחק קרייס ליזום בשבוע שעבר האקתון אד הוק של מדענים, חוקרים, יזמים וחברות סטארט-אפ, במטרה לקבל מהם רעיונות לפיתוח מוצרים ויישומים, שישרתו את הצרכים של בית החולים.

ההאקתון נערך במרכז החדשנות של שיבא והמשתתפים בו חולקו לחמש קבוצות: ריפוי, דיאגנוסטיקה, בקרה ומניעת זיהומים, ניטור באמצעי בינה מלאכותית וטיפול רפואי דיגיטלי, כאשר בראש כל קבוצה עמדו מומחה ואנשי צוות מטעם שיבא.

שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא תל השומר. צילום: אלעד גוטמן

שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא תל השומר. צילום: אלעד גוטמן

שימי ארנסט, מנמ"ר המרכז, שהיה שותף למיזם ועמד גם בראש קבוצת הטלה-רפואה, יחד עם ד"ר מאיה ברקאי, אמר כי הועלו מספר רעיונות בתחום הטיפול מרחוק באלו שנפגעו מהנגיף. "באחד מהם", סיפר ארנסט, "הוצג רובוט שיודע לערוך פעולות לוגיסטיות, המאפשרות לבצע תהליכי טיפול בחולים, מרחוק, ללא כל מעורבות של אדם אנושי".

"למשל", אמר עוד ארנסט, "הוצג רעיון של רובוט שיודע לקחת את הארוחות עבור החולים המבודדים, לשנע אותן עצמאית מהמרכז שבו הם מסופקות ולהגיש את זה ישירות לכל חולה בחדרו, ללא כל מערבות של אדם. כיום יש אמנם שימוש ברובוטים, אבל זה משולב בבני אנוש, ופה מדובר על תהליכים אוטומטיים לחלוטין".

חדר הבקרה על המתקן המבודד בבית החולים שיבא בתל השומר. צילום: דוברות שיבא

חדר הבקרה על המתקן המבודד בבית החולים שיבא בתל השומר. צילום: דוברות שיבא

רעיון נוסף שהועלה מבוסס על AI, והוא היכולת לאתר אנשים שעלולים להידבק מהנגיף בגלל שהיו במגע עם נשא, לפנות אליהם ישירות, ולא באופן פומבי, ולהזהיר אותם.

כאמור, הרעיונות האלו ואחרים שהועלו בקבוצות האחרות נבדקים כעת על ידי הצוותים של בית החולים.

"חילקנו את הפתרונות לטווח הקצר ולטווח הארוך, אנו ממיינים אותם ואת אלו שנחליט לאמץ. נמצא את הדרכים לשתף איתם פעולה", הבטיח ארנסט.

מלבד ארנסט, היו בוועדת ההיגוי של ההאקתון ד"ר איל צימליכמן, פרופ' גליה רהב, פרופ' גילי רגב-יוחאי, פרופ' רוברט קלמפנר, פרופ' דרור חרץ, ד"ר עמית שרון, ד"ר גליה ברקאי, ד"ר גדי סגל, ד"ר סילבי לוריא, צוות יחידת המיחשוב – ובני בן לולו, וצוות החדשנות – ליטל שנידרמן ויעל קויאט-ליבנה.

יצויין כי ההקאתון שודר בשידור חי לרשות החדשנות של ממשלת שוויץ, על ידי משרד החדשנות הפעיל בשגרירות שוויץ בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים