בינה אי. איי. פיתחה טכנולוגיה לזיהוי מדדים רפואיים חיוניים דרך הנייד

המדדים - כמו לחץ דם, רמת חמצן בגוף, קצב נשימה וקצב לב - נמדדים באמצעות טכנולוגיה של מערכת עיבוד אותות ובינה מלאכותית בעזרת אפליקציה ומצלמה, ויכולים לייעל את כוח האדם בחדרי המיון ובקופות החולים

02/01/2020 12:43

חברת הסטארט-אפ הישראלית בינה אי. איי פיתחה יכולת דליית מדדים רפואיים – כמו דופק, חמצן בדם, קצב נשימות וכיוצא בזאת – באמצעות כל מכשיר טלפון חכם. זיהוי המדדים מתבצע באמצעות טכנולוגיה של מערכת עיבוד אותות ובינה מלאכותית, על ידי אפליקציה ייעודית, דרך כל מכשיר אלקטרוני בעל מצלמה, כאשר איכות התמונה ושינויי תאורה אינם משפיעים על איכות המדדים.

הטכנולוגיה מאחורי הפתרון מבוססת על יכולת של דליית rPPG (ר"ת Remote photoplethysmography) מעור הפנים של האדם, על ידי ניתוח החזר התאורה מעור הפנים אל עדשת המצלמה. rPPG היא למעשה טכניקה לא פולשנית, המודדת את השינויים הקטנים בצבע מתחת לאפידרמיס בעור, הנגרמים על ידי שינויים בנפח וברווי החמצן של הדם, ומושפעים מפעימות הלב.

היכולת לדלות מצבים רפואיים מכל סמארטפון בכל מקום, מספקת אפשרות לסיוע רפואי ובקרה רפואית אחר מטופלים – מרחוק. בנוסף, בזכות הטמעת היכולת הזאת, ניתן לספק יכולות חיזוי רפואיות בתחומי שונים.

"מטרת הפיתוח לייעל ולהביא לניצול מירבי של כוח האדם בקופות החולים ובחדרי המיון, במעקב אחרי מטופלים, ולחסוך התייצבויות מיותרות. כך, למשל, בישראל מחקרים מצביעים על כך ש-37% מהזמן של האחיות מתבזבז על לקיחת מדדים, ו-70% מהמטופלים למרפאות מגיעים ללא צורך", הסביר מנכ"ל Binah.ai, דיוויד ממן.

דיוויד ממן, מנכ"ל Binah.ai. צילום: Binah.ai

דיוויד ממן, מנכ"ל Binah.ai. צילום: Binah.ai

החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי שלושה יזמים, ממן, שמשמש כמנכ"ל ו-CTO, מיכאל מרקזון, המשמש כמדען ראשי, וקונסטנטין גדאלין, חוקר ראשי. ממן, בוגר תואר שני במדעי המחשב, יזם סידרתי שהקים כבר כמה חברות סטארט-אפ, כולל הקסטיר, שעוסקת באבטחת מידע ונרכשה לאחרונה על ידי וואווי הסינית; טרידיון; גרין-קלאוד ואחרות. במקביל, הוא גם חונך עשרות סטארט-אפים, ומדריך חברות בתחום אבטחת הסייבר והבינה המלאכותית.

עד כה גייסה בינה אי. איי למעלה מארבעה מיליון דולר, בסבב שהושלם לפני כשנתיים וחצי, וכלל את אייאנג'לס, קרן פרייטק, קרן ההשקעות היפנית GiTV, ומונטה קפיטל, ובימים אלו נערכת החברה לסבב גיוס חדש. החברה פועלת גם בתחום הביטוחים הפיננסים, בדגש על זיהוי פגמים במהלך ייצור מכונות (באמצעות ניתוח קטע וידיאו – זיהוי פגמים שלא נראים לעין אנושית). עד כה זכתה בשלל פרסים בתחרויות סטארט-אפים, ובהם במקום הראשון בתחרות 2018 Fintech Junction.

להימנע מהדבקה באמצעות לקיחת מדדים מרחוק

"פוטנציאל השוק של הפיתוח הוא כמעט אינסופי", פירט ממן. "הפיתוח מיועד למגוון רחב של שימושים וקהלי יעד, הכולל חברות ביטוח, חברות בתחום הטלמדיסין ושירותים רפואיים מרחוק, ובצידן גם בעבור תעשיית הרכב, במקרים בהם קיים צורך לעקוב אחר המצב הרפואי של הנהג והנוסעים".

"קהל היעד הוא בינלאומי, או כלל עולמי", הסביר, "כאשר השאיפה היא שעם חלוף הזמן, כל מכשיר חכם עם מצלמה יהיה מסוגל לספק דליית מצבים רפואיים ללא צורך במגע. בכך יופחת עומס מיותר על המרפאות ובתי החולים. זאת ועוד, אחת הבעיות הגדולות בבתי חולים היא הידבקות והפצה של מחלות שונות בשל מגע מיותר. בכל פעם שאנו מגיעים לבית החולים, מפרט ממן, "מחברים אותנו בחלק מבדיקות השגרה למד לחץ דם, מד חמצן בדם, ועוד. פעמים רבות מכשירים אלו לא עוברים חיטוי ראוי בין חולה לחולה, ומועברים בין החולים, בין חדרי הטיפול והבדיקות, וכדומה. כתוצאה מכך, עלולה להיות הדבקה של מחלות זיהומיות, שיכולה להימנע באמצעות לקיחת המדדים-מרחוק".

עוד לדבריו, "עד היום עברה החברה מבדקים קליניים בשלושה בתי חולים, בנפאל, בהודו ובסין, ב-למעלה מ-1,000 נבדקים, כאשר המדדים נאספו מאנשים בריאים וחולים במחלות לב, ורמת הדיוק שהוכחה עומדת בדרישות ה-FDA: דיוק טכנולוגי ברמה של ציוד רפואי – עם אחוז סטייה בקצב הלב – של מתחת לשתי פעימות בדקה".

"אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מחקרי בתהליכי Clinical trials במספר בתי חולים בעולם", סיפר ממן, "כאשר כרגע אנחנו בפיתוח מתקדם של יכולות נוספות כמו לחץ דם וטמפרטורה, שגם יקראו רק דרך הטלפון החכם".

"מבחינת התחרות הקיימת כיום בשוק העולמי", ציין ממן, "לא מצאנו חברה נוספת אשר מספקת יכולות כאלו דרך מצלמה בלבד. הטכנולוגיה יכולה להוביל לעוד עשרות מבדקים רפואיים שונים, שיבוצעו גם הם על ידי המכשיר הסלולרי בלבד, וילוו כל אחד מאיתנו בחיי היומיום ללא צורך בציוד לביצוע בדיקות".

"כל חברה המספקת אפליקציה ללקוחותיה יכולה להטמיע את הטכנולוגיה של binah.ai  בתוך האפליקציה שלה: שירותי בריאות המעוניינים לדגום את לקוחותיהם מרחוק, אנשים המתאוששים מניתוח – למעקב אחר שלבי ההתאוששות, חברות ביטוח שרוצות לשערך את רמת הבריאות של הלקוחות, או חברות שמעוניינות לדעת מה מצב הבריאות המנטאלית של העובדים. כשהחברה תסיים את תהליכי ה-FDA, הטכנולוגיה תהיה נגישה גם לגופים רפואיים ותסייע לייעל את פעילותם", הוא פירט. "אנו בתהליכים מתקדמים עם חברות רבות שאמורות להפוך בקרוב ללקוחות משלמים, ביניהן שתי חברות פרטיות בישראל, ונמצאים במגעים עם בתי חולים ועם צה"ל. המכירות התחילו בשנת 2019, עם לקוחות ראשונים בארה"ב ובאסיה, ושנת 2020 אמורה להיות שנת פריצת הדרך העסקית, כאשר כבר נחתמו מספר חוזים בינלאומיים גדולים", סיכם ממן באופטימיות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    טוב מאד יש לקוות שהזמן הנחסך מייעול זה יוקדש לתשומת-לב אישית של הרופא לפציינט, אחרת יצא שכרו בהפסדו.

אירועים קרובים