כיצד להצליח בגיוס וניהול עובדים מדור ה-Y?

בשימור שלהם במקום העבודה וביכולת לנהל אותם נדרש ליצור עמם מערכות יחסים עמוקות, הכוללות מילות באזז לצעירים – אמרה מאיה ורמוט, סמנכ''לית מגזר ציבורי, קבוצת SQLink, בכנס World eGov FORUM 2019

"דור ה-Y שונה מהדורות שלפניו בהתנהגותו ובתפיסותיו. על מנת להצליח בגיוס עובדים מדור ה-Y, בשימור שלהם במקום העבודה וביכולת לנהל אותם, נדרש ליצור עמם מערכות יחסים עמוקות, הכוללות מילות באזז לצעירים", כך אמרה מאיה ורמוט, סמנכ"לית מגזר ציבורי, קבוצת SQLink.

ורמוט דיברה בכנס World eGov FORUM 2019, שנערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהמגזר הממשלתי-ציבורי.

לדבריה, "דור הבייבי בומרס נולדו לאחר מלחמת העולם השנייה, בשנים 1946-1959. לאחריהם הגיע לעולם דור ה-X, אשר נולד בין השנים 1960-1980. דור ה-Y נולד בין השנים 1981-1995, ואילו דור ה-Z נולד מ-1996 ואילך".

ורמוט הציגה בדבריה כיצד לנהל עובדים בעידן הדיגיטלי. היא אמרה, כי "הדור הצעיר גדל בעולם מרובה מסכים וטכנולוגיות דיגיטליות. הם מחפשים משמעות לחוויות בכל פן בחיים שלהם. הם יודעים להפריד בין החיים האישיים והמקצועיים, אך לא כשהדבר קשור לטכנולוגיה. הם לא יודעים לדחות סיפוקים ורוצים משובים מיידיים. הם סקרנים וצמאים לחידושים. אין להם יראה מפני מקורות סמכות ומנהלים והם חושבים שהם יודעים הכל".

"מנהלים צריכים להתאים את עצמם לעידן הדיגיטלי", אמרה ורמוט. "המענה לאתגר הניהולי הזה הוא ביצירת מערכת יחסים עמוקה עמם. יש לכרות מעין חוזה פסיכולוגי חדש, אשר כולל כמה היבטים: מנהיגות – הקשבה, מנטורינג וחונכות; חדשנות טכנולוגית; תקשורת עם שימת גבולות; משוב ומשוב הפוך; שקיפות, שיתוף והוגנות; וצמצום מסרים כפולים".

על פי ורמוט, "הסיוט הניהולי של הדור הצעיר הוא מנהל העוסק במיקרו-ניהול, מנהל אשר לא אכפת לו מהצרכים האישיים והמקצועיים של עובדיו, כזה המטיל את האשמה על כולם חוץ מאשר על עצמו. מנהל החלומות עבור העובדים הצעירים הוא מנהל המעניק השראה מקצועית וניהולית ואשר מייצר סביבת עבודה נעימה ומפרה. מנהל שכזה מבין, תומך ומייעץ לעובדיו, הוא גמיש מחשבתית ופתוח, הוא איש בעל ערכים, הוא מנהל אשר מעריך את עובדיו".

ורמוט ציטטה מחקר אשר בחן את הסיבות שבגינן עובדים מדור ה-Y עזבו את עבודתם. מהמחקר עולה, כי 27.1% עשו זאת כי הם לא התפתחו מחינה מקצועית. 22.9% עזבו את מקום עבודתם בשל שכר נמוך, ואילו 12.5% מהם עזבו את מקום העבודה בשל ריבוי שעות עבודה ועומס".

על פי ורמוט, "לדור ה-Y יש סדר עדיפויות בתרבות שבמקום העבודה: במקום הראשון נמצא הרצון לעבוד עם אנשים שהם נהנים מחברתם, והעדיפויות לאחריהם: עבודה עם מנהל שניתן לכבד אותו וללמוד ממנו; עבודה שבה ניתן ליצור איזון בין הבית ובין העבודה; מרחק קצר בין מקום העבודה והבית; ועבודה במקום עבודה שיש לו אחריות חברתית".

דור ה-Z, אמרה ורמוט, "הוא הדור שנולד בשנים 1996 ואילך. העבודה עבורם היא עוד תחנה בדרך לשלב הבא. הטכנולוגיה מצויה אצלם במרכז ההחלטות שלהם. ההתנהגות שלהם מחוברת למדיה החברתית". היא סיכמה באומרה כי "דור ה-Z הוא דור Y מוקצן".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    מעניין וקולע. ל2 המגיבים מעלי, בלי דור ה Y והדרישות ה"מוגזמות" שלו, כלים הכרחיים כמו וויז, ג'ימייל וסמארטפון לא היו נוצרים. אז לפני שקופצים לומר מילים ריקות כמו "מפונקים" או "חסרי אחריות", כדאי להבין את השינוי העולמי ולהתגמש אליו. ככה יעשה מנהל טוב, ככה תעשה חברה מוצלחת.

  2. מאיר

    זה דור שלא שווה להשקיע בו כי תמיד תתאכזב, וכל זה בגלל שזה דור מפונק שלא יודע לדחות סיפוקים ולא יודע לקבל לא. בגדול השוק מכתיב כי הוא במירוץ כל הזמן לגייס עוד עובדים אבל בסוף כולם מפסידים כי עובד חדש עד שמגיע לתפוקה כבר עוזב ועוד בלי חפיפה מסודרת ולמנהלים זה אתגר לא פשוט, צריך פשוט שיגיע איזה משבר דוטקום שיגרום לדור הזה להתנער ולהתחיל להתנהל כמו בני אדם.

  3. רמי

    מי רוצה להעסיק את הדור המופנק הזה? מהיום שנולד ההורים שלו גידלו נסיכים ונסיכות רגישים ועדינים. אי אפשר לנהל כאשר כול הזמן צריך לחשוב שהעובד לא יעלב, יתקדם מקצועית כול יום אבל לא יעבוד קשה מידי כי הוא חייב להיות 5 פעמים בשנה בחו"ל. מרוב פינוק וחשיבות עצמית גם איכות העבודה שהדור הזה נותן היא בינונית מינוס, אז למה להתאמץ ולהעסיק אותם? שיקבלו מכה או שתיים ויפנימו ואז שיחזרו לחפש עבודה.

אירועים קרובים