ענן, אבטחה ומגוון – בכנס השנתי של גוגל קלאוד

כנס Next 19 עסק במגוון המגמות במחשוב הענן - ממוצרים ועד לתקנות הפרטיות, וכן החשיבות שבמגוון בחברות הטכנולוגיות ● יניב הלפרין חזר מלונדון וכותב את רשמיו

לגו "ענני" - בכנס Next 19 של גוגל קלאוד, שהתקיים בשבוע שעבר בלונדון. צילום: יניב הלפרין

אקסל הוא מרכז כנסים ותערוכות לא קטן, אבל עדיין קומפקטי. המרחקים בו בין מקום למקום לא גדולים כמו במרכזים אחרים באירופה – ובמיוחד בעיר הכנסים הנובר שבגרמניה, וכך ניתן לעבור די במהירות מאולם האירועים, שבו נישאות בדרך כלל הרצאות המפתח, לתערוכה הנלווית. וגם שם, מביתן אחד לשני. אפשר לטעום מכל הביתנים בשעתיים-שלוש, ולא לבזבז על זה חצי יום.

בשבוע שעבר אירח המרכז, שנמצא בלונדון, את הכנס השנתי Next 19 של גוגל קלאוד. לצד הדברים של הבכירים, ובראשם המנכ"ל, תומאס קוריאן, ניתן היה לראות שלל פיתוחים של חברות חדשניות, שכולן משתמשות בשירותי הענן של גוגל. כמובן שהיו גם הגימיקים, שנועדו למשוך את המשתתפים – ממגרש כדורגל קטן ועד למשטח לגו שניתן היה להרכיב עליו מילים וצורות.

עננים ושערים. Next 19, הכנס השנתי של גוגל קלאוד. צילום: יניב הלפרין

עננים ושערים. Next 19, הכנס השנתי של גוגל קלאוד. צילום: יניב הלפרין

הכנס עצמו דן בשלל נושאים – מהמוצרים שהוצגו בו ועד לשלל הסוגיות שמטרידות את עולם ההיי-טק, על הארגונים והחברות שבו. היריעה קצרה מלסקור את כל מה שהיה שם, ולכן בחרתי שלושה נושאים: מוצרים, אבטחת מידע (בדגש על פתרונות אבטחה) ומגוון.

G Suite, Anthos וניהול היברידי של APIs

גוגל השיקה בשני ימי הכנס שורה של מוצרים חדשים, ועדכונים ושדרוגים למוצרים קיימים, שיחדיו נוגעים כמעט בכל אספקט של הענן. אחת ההכרזות עסקה ב-Anthos – פלטפורמה שמאפשרת מודרניזציה של אפליקציות קיימות, בניית חדשות והרצתן מכל מקום, כלומר – בתוך הארגון (און פרמיס) או מחוצה לו. במהלך הכנס הכריזה גוגל על זמינות מלאה של שירות שלה, שמאפשר מיגרציה של ארגונים ל-Anthos. אחד מאנשי המפתח, אם לא איש המפתח ב-ה"א הידיעה, מאחורי המוצר הוא "משלנו" – אייל מנור, סגן נשיא להנדסה בגוגל קלאוד, שאתם יכולים לקרוא כאן ראיון שערכתי אתו במהלך האירוע.

בתחום האבטחה, החברה הכריזה על מספר פתרונות ושירותים חדשים, שנועדו להבטיח ולהגדיל את רמת השקיפות והשליטה של ארגונים על המידע שלהם בענן. ביניהם ניתן למנות גרסת בטה של External Key Manager – פתרון שמאפשר ללקוחות לנהל את מפתחות ההצפנה שלהם בשירותי צד שלישי מחוץ לגוגל; Key Access Justification, המאפשר ללקוח להיות היחיד שמחליט למי יש גישה למידע שלו; Cloud Security Command Center Premium – הרחבה של שירותי האבטחה של גוגל קלאוד, שכוללת גישה לשירותי מודיעין האבטחה של גוגל; וכרוניקל – פתרון שמציע הגנה על המידע הארגוני בסביבות היברידיות ומרובות עננים, בעזרת אנליטיקה וזיהוי של איומי אבטחה. מטבע הדברים, בגוגל הדגישו את התאמות של מוצרי האבטחה שלה לאירופה, ובמיוחד לרגולציה של האיחוד האירופי והמדינות השונות, כולל תקנות הגנת הפרטיות – ה-GDPR. נדמה שאין כיום ארגון באירופה, או כזה שעובד עם לקוחות ביבשת, שלא חושש מהתקנות החדשות ומקנסות הענק שצפויים למי שיפר אותן, ובגוגל מציינים שהם מספקים את המענה לחשש הזה.

תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, בכנס Next 19. צילום: יח"צ

תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, בכנס Next 19. צילום: יח"צ

כמו כן, החברה הכריזה על זמינות מלאה של כמה פתרונות: Apigee Hybrid, שמאפשר ניהול היברידי של APIs על גבי כל סביבת ענן או און-פרמיס; Cloud Code – סט תוספים ייעודי לסביבות פיתוח אינטגרטיביות כגון IntelliJ ו-VS Code, המאפשר למפתחים לכתוב ולפרוש אפליקציות קלאוד נייטיב ולזהות באגים במהירות – ישירות לתוך הענן של גוגל או כל כלי קוברנטיס אחר; ו-Google Cloud Explainable AI – כלי שבאמצעותו יכולים הלקוחות לקבל הסבר על האופן שבו מודלים של לימוד מכונה הובילו למסקנות או להמלצות שרלוונטיות אליהם.

גם חבילת ה-G Suite של גוגל זכתה לתשומת לב בדמות הרחבה ל-Google Docs (בינתיים בגרסת בטה) של שירות Smart Compose, שאפשר עד כה למשתמשי ג'י-מייל בלבד לכתוב משפטים שלמים ולתקן שגיאות תחביריות; והרחבות של Google Assistant, בכלל זה יכולת לנהל את לוח השנה ולשלוח הודעות גם כשלא יושבים מול המחשב במשרד – למשל בנסיעות או בפגישות, בעזרת הקול בלבד.

"גברים צריכים להבין שמגוון זה גם הם"

לסיום, אני מבקש לחשוף אתכם לפאנל שהתקיים במהלך הכנס, שעסק באנשים שיוצרים את כל הפאן הטכנולוגי והענני הזה – העובדים. יותר נכון, בצורך לגוון את זהות העובדים. או, בקיצור, יותר אפרו-אמריקנים, נשים, להט"בים, ובמקרה שלנו גם ערבים, חרדים ויוצאי אתיופיה. ועוד, כי לא חסרות אוכלוסיות שסובלות מתת ייצוג בהיי-טק, והתופעה הזאת היא כלל עולמית.

בפאנל הדגישו את היתרונות הרבים שיש לחברות בהעסקת אנשים שמגיעים ממגוון רקעים, משום שהם מביאים חדשנות, ורעיונות ודרכי חשיבה שייתכן שעובדים שמגיעים מרקעים אחרים לא חשבו עליהם. המשתתפים עמדו על הקריטיות – זו המילה שהם השתמשו בה – שבני הקבוצה הפריבילגית ביותר בתעשייה, כלומר – גברים (לבנים וסטרייטים, וזאת כבר תוספת שלי), יהיו בני ברית לאוכלוסיות המודרות ויסייעו להגברת שילובן. "גברים צריכים להבין שמגוון זה גם הם", ציינו הפאנליסטים. והם צודקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים