מה קדם למה – אופנת הריצה או האוזניות האלחוטיות?

צבי קצבורג בחן את השאלה מקרוב, על משקל חידת הביצה והתרנגולת, כשהוא עונד על אוזניו את האוזניות האלחוטיות של Jabra Elite Active 65t, וחזר מלא תובנות

Elite Active 65t . צילום: יח"צ

אחת השאלות שאין להן תשובות, לפחות עבור מי שמאמין פחות בסיפור הבריאה התנ"כי, היא מה קדם למה הביצה או התרנגולת. את השאלה/חידה הזו אפשר כמובן לאמץ גם לתחומים אחרים לחלוטין, כולל תחום חיי היומיום הדיגיטליים המודרניים. כך, לדוגמה, אפשר לשאול מה קדם למה: אופנת הריצה או האוזניות נטולות החוטים?

טוב, אולי התשובה כאן אפשרית לחלוטין בעצם. כנראה שכמות הרצים ההולכת וגדלה ברחובות גורמת לכך שיש עלייה בשנה האחרונה, ואולי קצת יותר, של היצע האוזניות נטולות החוטים. וכמו בשווקים דיגיטליים אחרים, ובדומה מאוד לעולם הטלפונים החכמים, ההיצע כבר גדול מאוד וכולל החל מאוזניות צמרת ועד אוזניות שוק כניסה.

Jabra, המותג הוותיק של GN Group שכמו חברות אחרות בשוק מגיעה מדנמרק, היה מתחילת דרכו מותג שסימן בעיקר איכות גבוהה בשוק האוזניות בפרט והאודיו הצרכני בכלל, ו- Elite Active 65t בהחלט מכוונות לכיוון הצמרת במיוחד שכבר מדובר בדור השלישי של האוזניות נטולות החוטים של המותג.

ריצה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ריצה. צילום אילוסטרציה: BigStock

במידה מסוימת, כמו אוזניות אחרות בתחום, מדובר בפלא טכנולוגי. האוזנייה הימנית, שיכולה גם לשמש כדיבורית עצמאית, שוקלת 6.5 גרם ואילו השמאלית שוקלת 5.8 גרם בלבד. עם זאת יש בתוכן טכנולוגיה רבה יחסית, ומעבר לרכיבי בלוטות' שמאפשרים את הצימוד, יש כמובן דרייברים קטנים ומנגנון הפחתת רעשים מאסיבי, וכאמור בימנית יש גם מיקרופון עם מנגנון הזנת קול וסינון רעשים.

בנוסף, באופן מסוים הן נראות טוב ולא רק בגלל צבען, אלא בגלל שהן נכנסות היטב לאוזניים מבלי לבלוט יותר מדי. כמו כן הן מגיעות עם מתאמי סיליקון נוספים בקופסה, שמאפשרים להתאים אותן בדיוק לאוזניים, כשגם תהליך ההכנסה מיועד לספק יציבות: מכניסים אותן כשהקצוות פונים מטה ומסובבים סיבוב קצר החוצה כשהקצה נוגע ממש בקצה האוזן, כדי להקנות יציבות נוספת.

בדרך כלל Elite Active 65t אכן נשארות יציבות באוזניים בריצה, בהליכה מהירה ואפילו בקפיצות. עם זאת, לאחר זמן מה, שיכול להיות לפעמים מספר שעות, יש הרגשה שהן עומדות 'לברוח החוצה', ויש צורך בנגיעה קלה כדי למצב אותן חזרה במקומן.

ההבדל באוזניות הוא לא רק במשקל, כאמור, אלא גם בתפקוד שלהן. על האוזנייה השמאלית יש שני קווים קטנים שתפקידם לאפשר שליטה בעוצמת הקול וכן להעביר שירים קדימה ואחורה. האוזנייה הימנית משמשת לענות לשיחות טלפון, להפעיל את העוזרת הקולית בטלפון וכן להפעיל או ללבטל את מנגנון סינון הרעשים. בנוסף, כברירת מחדל,

הוצאת אוזנייה אחת מהשתיים מהאוזן גורמת לעצירה מיידית של המוזיקה במטרה לחסוך חיי סוללה. את ההגדרה הזו ניתן לשנות באפליקציה המלווה, +Sound שמאפשרת גם להגדיר משוב דיבור בזמן שהן משמשות כדיבורית (לא מומלץ), וכן האם להפעיל או לבטל את סינון הרעשים – שדרך אגב עובד מצוין. אמנם לא מדובר במידור רעשים מוחלט, אבל ההנחתה של רעשי הרקע בהחלט מוצלחת מאוד.

האפליקציה מספקת גם אקולייזר שמציע כמה הגדרות מוכנות מראש, ובתיאום עם אפליקציית Google Fit ניתן להשתמש באוזניות גם כאמצעי למדידת צעדים וריצה.

בס וטרבל נהדרים

איכות השמע נהדרת בכל מובן והיבט, לכל אורך הספקטרום, עם בס וטרבל נהדרים. גם במקרים בהם המקור המוזיקלי לא היה איכותי במיוחד, עדיין החוויה בהיבט זה פשוט מצוינת.

תהליך הצימוד קל יחסית ומובהר היטב בחוברת ההדרכה בעברית המצורפת למוצר. האוזניות תומכות בבלוטות' 5.0 וזמינות לעבודה במרחק של עד 10 מטרים. ניתן לצמד אותן לשני טלפונים בו זמנית, ומעבר לכך הן יכולות להיכלל ברשימת הצימוד של עד 8 מכשירים. הן עובדות עד 5 שעות, בדיוק כפי שמבטיחים ב-Jabra, ומגיעות עם קופסת טעינה שמספקת עד 10 שעות נוספות. רבע שעה בתוך הקופסה מספיקה לשימוש של כשעה וחצי, וטעינה מלאה אורכת כשעתיים. את הקופסה מטעינים באמצעות כבל microUSB 2.0 והטעינה נמשכת קצת יותר משעתיים.

עמידות היטב בפני הזעה וטיפות גשם

Elite Active 65t תומכות גם בתקן IP56 כך שהן עמידות היטב בפני הזעה וטיפות גשם, ובשורה התחתונה מדובר באוזניות נטולות חוטים שמיועדות בעיקר לחובבי ריצה ומוזיקה איכותית ופחות לשימוש כדיבורית. כמו כן למרות שבדרך כלל הן מחזיקות היטב באוזניים, מומלץ בכל זאת לשים לב שהן לא קופצות החוצה פתאום.

הן נמכרות במחיר של 749 שקל, והן הגיעו לסקירה מהיבואנית הרשמית ביקונקט טכנולוגיות שמעניקה שנתיים אחריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים