דל תרכוש את המניות העוקבות של VMware ב-17 מיליארד דולר

ענקית ה-IT וענקית הווירטואליזציה קרובות לסיכום העסקה, שאמורה לאפשר לדל לחזור לבורסה בלי צורך בהנפקה ציבורית חדשה, ולהישאר עדיין בידי הבעלים, מייקל דל

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

דל טכנולוגיות (Dell Technologies) עומדת לרכוש את המניות העוקבות של VMware, שנמצאת בבעלות Dell-EMC, ולהפוך שוב לחברה ציבורית. שווי העסקה, במזומן ובמניות, אמור לעמוד על סך כולל של 17 מיליארד דולר.

לפי דיווחים, ענקית ה-IT וענקית הווירטואליזציה קרובות לסיכום העסקה. המהלך אמור לאפשר לדל לחזור לבורסה בלי צורך בהנפקה ציבורית חדשה, ולהישאר עדיין בידי הבעלים, מייקל דל. עם זאת, מאחר שהמניות העוקבות הן ציבוריות, היא למעשה תצטרך לרשום את עצמה שוב בבורסה.

הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) היה הראשון לדווח על המשא ומתן בין שתי החברות, שנמצא, לפי הדיווחים, בשלבים מתקדמים, אולם החברות טרם אישרו את הבשורה.

לפי מומחים, המהלך מגיע לאחר סקירה אסטרטגית שדל מנהלת כבר מזה מספר חודשים, מכיוון שרצתה לאחד את מבנה הבעלות המורכב שלה מבלי להעמיס על המאזן שלה, אשר נמצא בחוב של כ-50 מיליארד דולר.

החלק במזומן של ההצעה ימומן על ידי דיבידנד ש-VMware תשלם לבעלי המניות של דל, בסך של יותר מתשעה מיליארד דולר.

דל קנתה את חלקה ב-VMware באוקטובר 2015, במסגרת רכישתה את EMC בעסקת ענק של 67 מיליארד דולר ויצירת החברה המאוחדת. דל, שיחד עם מייסדה שולטת ב-80% ממניות VMware, לא תעשה כל מהלכים מיידיים לרכישת חלקם של בעלי מניות הנרכשת הנסחרות בבורסה, שימשיכו להחזיק רק בכ-20% מהחברה.

נושא הפיכתה של דל לציבורית עומד על הפרק כבר זמן לא מועט. בינואר האחרון הועלו הערכות שלפיהן VMware היא זו שתרכוש את דל, וזו האחרונה תהפוך לציבורית. אלא שנראה שמה שיקרה בסופו של דבר, בין אם דל תהפוך בסופו של דבר לציבורית או לא, הוא ההיפך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים