"השינוי הוא הנורמלי החדש"

"כל אחד נדרש להיות ער לשינויים", אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ● לדבריו, "יש מעבר מכלכלת חפצים לכלכלת חוויות"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: תומר פולטין

"אנחנו נמצאים בתקופה של שינויים, כשהקצב שלהם גדל. כל המודלים העסקיים משתנים. השינוי הוא הנורמלי החדש – הוא כאן כדי להישאר. עלינו להביא את עצמנו לדפוס חשיבה חדש, ולהירתם לקבלת החלטות טובות יותר", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל.

שגיא דיבר באירוע מועדון C4ME שערך הסניף הישראלי של סיסקו באחרונה באולם קולטורה בתל אביב, בהשתתפות מנמ"רים בכירים ושותפיה העסקיים של החברה.

לדברי שגיא, "רק בשלושת החודשים האחרונים היינו עדים לתהפוכות מול צפון קוריאה, איראן, מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, מתקפות סייבר ותהפוכות בערך של המטבעות הקריפטוגרפיים".

"יש מעבר מכלכלת חפצים לכלכלת חוויות", ציין שגיא, "מהון כלכלי לחברתי. העולם משנה מודלים. צריכה של ההון החברתי הפכה לחשובה יותר מאשר חפצים ומוצרים".

"מעבר זה", סיים, "יוצר תעשיית חוויות וריגושים בה המוצר צריך להיות שונה. כל אחד נדרש להיות ער לשינויים וזה מה שאנו עושים בעולמות מחשוב הענן, הפרטי והציבורי, המיכון, הניידות והאינטרנט של הדברים. זה דורש חשיבה מה עושים בעתיד".

"ארבעה מכל 10 ארגונים ייעלמו בשנים הקרובות"

"השיבושים הם חלק מההתקדמות האנושית והם היו תמיד, מהמלקטים שהפכו לציידים, דרך המהפכה התעשייתית וכלה במהפכת המחשוב. מה שהשתנה הוא היקף השיבושים והקצב שלהם: השיבושים נטלו סטרואידים", אמר סנטיאגו סולאנס, סגן נשיא לאזור דרום אירופה בסיסקו.

סולאנס הדגים את היקף וקצב השינויים והשיבושים. "מנוע הקיטור פותח ב-1770 ומנוע הבעירה הפנימית הומצא במחצית השנייה של המאה ה-19. פורד T באה לעולם ב-1908. בחלוף כמה עשרות שנים טכנולוגיה שיבשה את קודמתה במהירות רבה יותר. הווידיאו הומצא ב-1975 וב-2010 בלוקבסטר (Blockbuster) נכנסה לפשיטת רגל, כי נטפליקס (Netflix) הגיעה לשוק ב-2007 עם הזרמת תוכן ברשת. אנשי קודאק (Kodak) המציאו את המצלמה הדיגיטלית ב-1975אבל לא עשו דבר עם ההמצאה שלהם מחשש לקניבליזציה עצמית וב-2012 קודאק הגישה בקשה לפשיטת רגל. כיום השיבוש הוא שיבוש סופר-מהיר".

סנטיאגו סולאנס, סגן נשיא לאזור דרום אירופה בסיסקו. צילום: תומר פולטין

סנטיאגו סולאנס, סגן נשיא לאזור דרום אירופה בסיסקו. צילום: תומר פולטין

"כבר כיום", אמר סולאנס, "20% מהחיפושים נעשים באמצעות דיבור, קול. עד 2020, מחצית מהחיפושים יהיו בצורה קולית. כולם הולכים לדיגיטל, כולם יהיו מחוברים: בתוך פרק זמן קצר, מיליוני מכשירים, התקנים ורכיבים יחוברו מדי שעה. אנחנו, בסיסקו, שחקנים חשובים במגרש המשחקים הזה. נהיה בעין ההוריקן של מהפכת החיבוריות והקישוריות".

סולאנס ציטט ממחקר שנערך בשיתוף החברה במסגרתו רואיינו מאות מנמ"רים ואלפי מנהלים עסקיים, ממנו עלה כי "ארבעה מכל עשרה ארגונים ייעלמו בשנים הקרובות; שיבוש טכנולוגי משמעותי צפוי מדי שלוש שנים; רק 31% מהארגונים ערוכים לשיבוש הבא".

לדבריו, "לא משנה באיזה מגזר הארגון שלך פועל, השיבוש בוא יבוא. כל חברה תהפוך לחברת טכנולוגיה. כך, החדשנות בכל מגזר היא שתכריע את גורל הארגונים. אדידס (Adidas), למשל, יתקינו בתוך שנים ספורות מדפסות תלת-מימד בחנויות לטובת הנעלה בעיצוב והתאמה אישיים. לפירמידת הצרכים של מאסלו נוספו שני צרכים – Wi-Fi וסוללה. לקוחות אומרים שהם מוכנים לשנמך את איכות הקפה או האוכל במסעדה או בבית הקפה אם יש שם עוצמת Wi-Fi משודרגת".

הוא אמר כי "מה שנדרש מארגונים הוא להיערך לקראת מבול השינויים והשיבושים: כל ארגון צריך לבחון מהי הדרך הנכונה עבורו לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית. עליו לפעול להידוק הקשר עם לקוחות ושותפים. עליו לבנות אסטרטגיה לעולם החדש עם הבנת ערכי הארגון, המניעים לפעולתו והדרך לשיפור חוויית הלקוח. עליו לבנות אסטרטגיה המביאה ערך ללקוחות ורק אז להטמיע פלטפורמה טכנולוגית שתממש אותה, עם אבני הדרך למימוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים