איך לנהל IT של בנק ולהישאר בחיים?

אריה דרעי, מנהל זרוע הטכנולוגיה בבנק דיסקונט: "זמינות היא מרכיב מפתח בעבודה שלנו; שינינו את התרבות בארגון"

אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט. צילום: קובי קנטור

"לבנות דטה סנטר חדש זה קל, לשנות את הדטה סנטר הקיים זה קשה יותר. זה מה שעשינו בשנה וחצי האחרונה: לקחנו את הדטה סנטר, בן ארבעה עשורים, ושינינו אותו טכנולוגית, לצד שינויים ארגוניים ותרבותיים שעשינו ב-IT", כך אמר אריה דרעי, מנהל זרוע הטכנולוגיה בבנק דיסקונט.

דרעי, חבר הנהלת חטיבת הטכנולוגיה והתפעול בבנק, דיבר במסגרת מפגש של C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך ביום ה' האחרון בבנייני החטיבה הטכנולוגית של בנק דיסקונט בתל אביב.

שני אתרי פעילות הפועלים כאתר אחד

חטיבת הטכנולוגיה והתפעול בבנק דיסקונט, אמר דרעי, מונה כ-1,400 עובדים, מחציתם אנשי IT. מערך החטיבה משרת 170 סניפים, כולל אלה של בנק מרכנתיל. העבודה בין הדטה סנטר ובין האתר החלופי, המשני, הנמצא באירוח במתקן של MedOne בפתח תקווה, היא בתצורת אקטיב-אקטיב, ציין. הוא אמר כי "אנחנו הבנק היחידי בארץ שפועל בתצורה זו באופן מלא". לדבריו, "כך, אנחנו עובדים כאילו מדובר באתר אחד, וירטואלי. זה מעניק לנו יתירות, נוחות בעבודה וקלות בתהליכי התחזוקה".

דרעי הציג בפני אנשי הפורום את ה-NOC, מרכז ההפעלה של ה-IT של הבנק. הוא אמר כי "כאשר יש אירוע, כלומר – כשל או נפילה בהיבט אבטחת המידע או התפעול – כולם באים ל-NOC. לכל אחד מבעלי התפקידים – איש סיסטם, DBA או תקשורת – יש שם עמדות, כאשר כלל תחנות העבודה מסונכרנות ביניהן ומשם האירוע מנוהל. המקום מאויש סביב השעון, והוא קריטי ביותר עבור הבנק. בנק הוא ארגון עם אפס סובלנות ולו לדקה של השבתה".

זמינות של 99.99%

בהיבט היתירות, אמר דרעי כי "כבר כיום מצב השרידות שלנו עומד על יותר מארבע תשיעיות, משמע – זמינות של 99.99%. ואנחנו מנסים להגיע למצב של 99.999%. זמינות היא מרכיב מפתח בעבודה שלנו. שינינו את התרבות בארגון, כולם ערים ומודעים לזמינות ולחשיבות הקריטית שלה".

לדבריו, "יש ב-SOC שלנו חדר מצב בנקאי וחדר מצב למקרה של מלחמה – למשל, מה עושים כאשר הסניפים סגורים ונדרש להחליט את מי מהם לפתוח. יש תקשורת בין כל חדרי המצב".

בהמשך דיבר דרעי על הפורטל הארגוני של עובדי הבנק ואמר כי הוא מבוסס Office 365 של מיקרוסופט (Microsoft), ויושב על הענן Azure. "לא קל לעשות פרויקט בענן", ציין, "בשל ההגבלות הרגולטוריות. כך, הרמנו מערכת Microsoft Dynamics CRM. היא לא בענן, אלא בתצורת רישוי מסורתי, עם מוכנות למעבר עתידי לענן. המעבר לענן הוא רצון ואף צורך. מוקד שירות הלקוחות הוא של ג'נסיס (Genesis) עם טלפוניית אינטרנט של אווייה (Avaya)".

דרעי סיכם באומרו כי "אין לנו סובלנות לאי זמינות" וציין שקבוצת דיסקונט, שכוללת, לצד הבנק, גם את בנק מרכנתיל, Cal ועוד – החליטה להקים קרייה בראשון לציון. תחילת הבנייה שלה תהיה בחודש הבא, ובקרייה אף ייבנה דטה סנטר חדש, שהכניסה אליו צפויה ב-2022.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים