המוקד למיצוי זכויות ניצולי השואה – הטוב ביותר במגזר הממשלתי

המוקד, שמופעל על ידי בינת סמך, זכה בפרס זו השנה השנייה ברציפות

וזאת לתעודה... צילום: יח"צ

מוקד מיצוי זכויות ניצולי השואה של משרד האוצר, שמופעל על ידי בינת סמך, זכה במקום הראשון כמוקד הטלפוני הטוב ביותר בשירות המדינה לשנת 2016 (כן, בנובמבר 2017 נותנים פרס על 2016) ובאות רשות התקשוב הממשלתי.

זו השנה השנייה ברציפות בה זוכה המוקד בפרס, ובפער משמעותי מהמקום השני. בתחרות השנה דורגו 19 מוקדים, כאשר 15 מתוכם לא הגיעו לציון 85. המוקד של בינת סמך קיבל את הציון 92.

עובדי המוקד מקבלים מדי יום אלפי פניות מניצולי שואה ובני משפחותיהם, והמוקד יוזם עוד מאות פניות ביום. בסך הכל, מטופלות בו בשנה כ-400 אלף פניות.

רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך. צילום: פלי הנמר

רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך. צילום: פלי הנמר

המוקד אחראי על מסירת מידע והכוונת הפונה – איזו זכות מגיעה לו על פי חוק, האם הוא עומד בקריטריונים לקצבה או מענק חודשי לפי שנת לידה או עלייה לישראל, הגדלת אחוזי נכות, תוספת הכנסה לעומדים בקריטריונים ועוד. במידה שניצול השואה עומד בקריטריונים, המוקדן דואג להסביר מהו התהליך שאותו עליו לבצע כדי להגיש בקשה, כולל שליחת טפסים והכוונה כיצד למלא את הפרטים לאן להגיש ומתי. גם במקרה שאין זכאות לניצול שואה בכל הקשור לזכויות ממשרד האוצר, המוקד בוחן ומציע אלטרנטיבות הקשורות לארגוני סיוע או עמותות שאינן קשורות למשרד אך יכולות לעזור לניצול השואה.

רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך, אמר כי "מוקד מיצוי הזכויות לניצולי שואה הוא מוקד מידע ייחודי מהחברתיים בישראל, שמטרתו לסייע לניצולים – לא רק במענה לפניותיהם הנקודתיות, אלא גם במיצוי מלא של זכויותיהם מכל הגורמים ומכל הסוגים. חשוב לי לציין את מנהלי ועובדי הרשות למיצוי זכויות ניצולי השואה, ובעיקר את המנהלת שלה, עפרה רוס, סגנה, רוני הרשקוביץ, ומנהלת מרכז המידע שלה, ליאת פורגל, שלוחצים כל הזמן ודוחפים אותנו למעלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים