נא להכיר: ג'אל ונצ'רס

טל שקד, מייסד ומנהל שותף, מספר על קרן הון-הסיכון החדשה, תחומי ההשקעה שלה ומדוע אנשי הקרן בחרו למקד אותה בחברות שמפתחות טכנולוגיה לעולם הביטחוני?

טל שקד, מייסד ומנהל-שותף בקרן ג'אל ונצ'רס. צילום: ארתור פורר

ג'אל ונצ'רס היא קרן הון-סיכון שמקורה בחברת השקעות ותיקה יחסית בשוק, באותו השם. החברה נוסדה ב-2001 על ידי יהושע ועמירם לוינברג, טל שקד, יאיר אלבז ודוד סיקורסקי, שמשמש כ-Venture Partner. בשבוע שעבר היא הודיעה על הקמת הקרן החדשה, שכבר גייסה 60 מיליון דולר. הקרן החדשה תשקיע בסטארט-אפים בשלבים מתקדמים, שיש להם מחזור מכירות שנתי של מיליון דולר ויותר.

"מדינת ישראל התברכה ביזמים יצירתיים, שמסייעים מאוד להנעת הכלכלה ולמיתוג שלנו בעולם כמדינה חדשנית", אמר שקד בראיון לאנשים ומחשבים לרגל הקמת הקרן. לדבריו, "השגשוג של תעשיית ההיי-טק מאפשר לנו לבחון מגוון רחב של מיזמים מהסוג שאנחנו מחפשים: טכנולוגיה טובה שהוכיחה את עצמה בשוק שהיא פועלת, קרי – עם מכירות, צוות יזמים איכותי והנהלה שיודעת לנהל".

"ג'אל ונצ'רס היא קרן הון-סיכון שמשקיעה בחברות סטארט-אפ בשלב התפתחות מתקדם, מה שקרוי Late stage. אנחנו משקיעים בחברות לא כשיש להן אבטיפוס, מוצר או טכנולוגיה מוכחת, אלא לאחר שהן צוברות היקף מכירות משמעותי, של לא פחות ממיליון דולר. זו מבחינתנו ההוכחה הטובה ביותר שלמוצר או לטכנולוגיה יש שוק ויש ביקוש", ציין.

"אנחנו מתמקדים בחברות שפעילות בתחום ה-B2B ובחברות שמפתחות טכנולוגיה או מוצרים המתאימים לשווקי הביטחון, הצבא וה-Homeland Security כאחד, ובכלל זה לתחום הסייבר", הוסיף.

"כל ארבעת השותפים בג'אל ונצ'רס הם בעלי ניסיון טכנולוגי ופיננסי כאחד, ואנחנו עושים שימוש בידע שלנו בכדי ללוות את החברות שבהן אנחנו משקיעים, ובכך מסייעים להן לממש את פוטנציאל הצמיחה", אמר שקד.

מדוע הקמתם קרן הון-סיכון? הרי אם רציתם להשקיע, יכולתם לעשות זאת באמצעות חברת ההשקעות שלכם.
"אנחנו רואים בהקמת קרן הון-הסיכון פעילות משלימה לפעילות החברה. הקרן מאפשרת לנו להרחיב את פעילותנו ומאפשרת לנו הון זמין ומוגדר לבצע השקעות ראשוניות והשקעות המשך בחברות הפורטפוליו שלנו. במסגרת חברת ההשקעות, לא היה לנו הון זמין ומוגדר, שכן פעלנו לפי מודל של חברת השקעות/מועדון וגייסנו הון ממשקיעים עבור כל השקעה בנפרד".

בדרך כלל, השקעות בסטארט-אפים מאוחרים הן בקנה מידה גדול יחסית והקרן שלכם קטנה – של 60 מיליון דולר בלבד. האם לא הלכתם קטן מדי?
"אני סבור שהכסף יספיק לנו לפחות בשלב הראשון. אנחנו מתכננים לבצע במסגרתו כ-10 השקעות בסכומים שיאפשרו לחברות להשקיע במו"פ ובפיתוח שווקים, שכן הן כבר נמצאות בשלב של מכירות. באופן טבעי, חברות צומחות מבצעות גיוסי המשך ובמידה שהן צריכות סכומי כסף גדולים יותר, הן יכולות לגייס אותו ממשקיעים אחרים. לדוגמה, בשתי חברות שחברת ההשקעות שלנו השקיעה בהן בעבר, דום 9 סקיוריטי ופורנובה, החברות המשיכו לצמוח באופן מהיר, מה שהוביל לגיוסי המשך גדולים תוך עליית שווי משמעותית של החברות".

מדוע ההתמקדות ב-B2B ובביטחון? האם לא תשקיעו בחברות בתחומים אחרים?
"אנחנו קרן Hands On ונהיה מעורבים בפעילות החברות שבהן נשקיע. לכן, אנחנו מתמקדים בתחומים שבהם יש לנו ניסיון, מה שאומר שההשקעה שלנו תניב לחברות לא רק כסף, אלא גם ערך מוסף של ידע וניהול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים