שני ישראלים מונו לתפקידים בכירים במעבדות המחקר העולמיות של יבמ

ד"ר איה סופר מונתה למנהלת טכנולוגיות בינה מלאכותית וגבי זודיק – למנהל טכנולוגיות האינטרנט של הדברים

מימין: ד"ר איה סופר, מנהלת טכנולוגיות בינה מלאכותית, וגבי זודיק, מנהל טכנולוגיות האינטרנט של הדברים - שניהם במעבדות המחקר העולמיות של יבמ. צילומים: מירי דוידוביץ'

יבמ (IBM) הכריזה על מינויים של שני ישראלים לתפקידים בכירים ברמה עולמית: ד"ר איה סופר מונתה למנהלת טכנולוגיות בינה מלאכותית וגבי זודיק – לסמנכ״ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מערכות ווטסון (Watson) לתחום הצרכני. השניים ירכזו את התחומים שלהם במעבדות המחקר העולמיות של הענק הכחול.

בתפקידה החדש מתווה ד"ר סופר את אסטרטגיית המחקר העולמית של יבמ בעולם הבינה המלאכותית, ועובדת עם קבוצות מוצר של החברה ועם לקוחות כדי להביא את החדשנות מהמחקר אל השוק. מהענק הכחול נמסר כי התמקדותה היא ביישומים ובפתרונות הממנפים טכנולוגיה של בינה מלאכותית שפועלת באינטראקציה טבעית עם בני אדם, כדי להרחיב את מה שאנשים או מכונות יכולים לעשות בעצמם.

ב-16 שנותיה ביבמ הובילה ד"ר סופר מספר יוזמות שהפכו לטכנולוגיות, ותרמו למוצרים ולפתרונות של החברה, ובפרט לווטסון. אלה כוללים טכנולוגיות חיפוש, פתרונות בתחום האנליטיקה החברתית ופתרונות של אנליטיקת מולטימדיה בתחומי הטיפול הרפואי, האבטחה, הטלקומוניקציה והמסחר.

זודיק משמש כמנהל, סמנכ״ל טכנולוגיות מידע וראש מחלקת הפיתוח של מערכות ווטסון IoT לתחום הצרכני. כמו כן, הוא משמש כמנהל מחלקת תשתיות הענן והאינטרנט של הדברים במעבדת המחקר בחיפה, וכמנהל תשתיות האינטרנט של הדברים והמובייל במעבדות המחקר העולמיות של יבמ.

בתפקידו החדש, זודיק מוביל את הפיתוח של העוזר האישי החכם, לליווי במשך היום במכונית, במשרד, במלון או בכל מקום אחר. הוא מפקח על פעילות המו"פ של המעבדה בתחומי האינטרנט של הדברים הקוגניטיבי, המוצרים הלבישים, מחשוב הענן וטכנולוגיות המובייל. בתפקידו ביבמ העולמית, בתחום האינטרנט של הדברים, זודיק מפקח על כל פעילויות המחקר בפלטפורמות למחשוב לביש ומובייל.

הוא בעל תארים ראשון ושני בהנדסת חשמל מהטכניון, ותואר שני מאוניברסיטת חיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים