פייסבוק Friendly

גם לכם מפריע שהאפליקציה של פייסבוק גוזלת הרבה סוללה ופועלת באיטיות? Friendly תחסוך מכם את עוגמת הנפש ותאפשר לכם להשתמש ברשת החברתית מבלי להטעין את הסוללה כמה פעמים ביום

ידידותית למשתמש. Friendly

אני מודה ומתוודה: אם איני נמצא ליד המחשב השולחני שלי (טוב, גם הנייד), אני לא יודע מה קורה בחשבון שלי בפייסבוק (Facebook). אני לא יודע אם מישהו כתב דבר כלשהו מעניין, אם מישהו שלח לי הודעה או אם צץ לו איזה זיכרון מלפני כמה שנים שאולי שווה להציג אותו מחדש. לא יודע, וגם לא כל כך מעניין אותי. ולא, הסיבה איננה שאני לא אוהב את פייסבוק. אני רחוק מלשנוא את הרשת החברתית הזו וכשאני נמצא מול מחשב היא פעילה כל הזמן, גם אם היא ברקע.

הסיבה שאני לא נגיש לפייסבוק במובייל היא שהאפליקציה והאתר של הרשת החברתית מעמיסים מאוד על הסוללה של הטלפון שלי. זו בעיה מוכרת היטב לרבים מבין המשתמשים באפליקציה של פייסבוק, שלא מוכנים לוותר על כלום.

בעצם, יש עוד סיבה: אני לא אוהב את הפיצול החוצה של מסנג'ר (Messenger), אפליקציית השיחות המיידיות שבגרסת הדפדפן פשוט כלולה בתוך השירות, בעוד שבגרסת המובייל היא הופרדה, כדי להתחרות באפליקציות שיחות מיידיות אחרות, כולל ווטסאפ (WhatsApp) של פייסבוק עצמה.

אה, נזכרתי בסיבה נוספת – אני לא אוהב את מהירות העבודה. לפעמים יש הרגשה שמשהו נתקע.

האפליקציה שלא נותנת הרגשה של אפליקציה

אז החלטתי לוותר על פייסבוק במובייל, ועל אף שבדרך כלל אני משתמש באנדרואיד (Android), כך שזמינה לי האפשרות להשתמש בגרסת ה-Lite, ההחלטה הזו נשארה על כנה. עד שנתקלתי ב-Friendly וגיליתי שאפשר בכל זאת להשתמש בפייסבוק בטלפון שלי, גם אם זה לא נעשה באופן ישיר. הסיבה העיקרית היא שכותבי האפליקציה הזו החליטו קודם כל להחזיר את החיילים לבסיסם, וזה אומר שהשיחות המיידיות כלולות במסגרת הראשית, שבה גם בודקים את תזרימי החדשות, כותבים פוסטים ומבקרים בדפים של חברים או קבוצות.

אבל זה לא רק זה, אלא גם המהירות. מהר מאוד הבנתי שאני ממש לא מרגיש שבהיבט זה, אני נמצא בתוך אפליקציה. התגובות מיידיות, ממש כאילו משתמשים בגרסת הדפדפן של הרשת, והגלילה בפיד, מטה וגם מעלה, כמו גם המעבר לדפים אחרים מעבר לעמוד הראשי, מתבצעים בקלות ובמהירות, באופן חלק לחלוטין.

שלל אפשרויות

יש ב-Friendly עוד דבר שהפתיע אותי: האפשרות להשתמש בכמה חשבונות פייסבוק במקביל. יכולות להיות לכך מספר סיבות, כמו למשל שיש לכם חשבון נפרד לעבודה וחשבון נפרד אישי. כך או כך, נחמד שהאפשרות הזאת קיימת. נחמד גם שאפשר להגן על החשבון בסיסמה מספרית, מה שקרוי PIN. זה עוד מנגנון אבטחה, שיכול להציל משתמשים מרגעים מביכים שבהם מישהו מצליח לשים יד על הטלפון ורוצה לעולל לכם דברים, לעיני החברים שלכם בפייסבוק.

יש עוד סיבות לעבור ל-Friendly: למשל, היא מאפשרת לבחור צבע אחר, אם אתם לא אוהבים את הצבעים הכחולים של ברירת המחדל הפייבסוקית, ומעדיפים לקרוא דווקא בכתום לוהט או צהוב קנאי.
השימוש מעט שונה מהאפליקציה שפייסבוק עצמה שחררה, אבל אי אפשר לטעות יותר מדי, מה גם שאפשר ללמוד את השוני במהרה, בין היתר מאחר שהאפליקציה יודעת להציג מה חדש. אחת הדוגמאות היא הצורך ללחוץ על כפתור ה-Like ולהחזיק מעט כדי לראות את האייקונים של האפשרויות האחרות, כמו "אהבה" או "כעס".

בעמודים הראשיים, מופיע האייקון של Friendly בתחתית המסך. מדובר, למעשה, במעין כפתור תפריט. לחיצה עליו מציגה את האפשרויות. מעבר להגדרות, אפשר לבחור אפשרויות לסינון האייטמים שמופיעים בפיד ולהחליף את החשבון. בתפריט הסינון ניתן, לדוגמה, לבחור שבעמוד הבית יופיעו האייטמים הכי חדשים או הכי מדוברים, אפשר לבחור לא לראות אייטמים שמכילים מילות מפתח ועוד. ניתן גם לבחור לחסום מודעות, אבל זו כבר אפשרות שעולה דולר.

האפשרויות הללו מופיעות גם במסך ההגדרות, שמכיל את כל ההגדרות של האפליקציה, כולל בחירת צבעים, אפשרות לחסום תמונות ו-וידיאו, כדי לזרז עוד יותר את מהירות העבודה שלה, והצגת טקסטים בגופן גדול יותר.

בקיצור, אם אתם כמוני, יכול להיות ש-Friendly הוא הפתרון המתאים יותר עבורכם לשימוש בפייסבוק מבלי לסבול יותר מדי. העברית אמנם לא מלאה וייתכן שתצטרכו לתרגם, אבל היא תאפשר לכם להרגיש בבית אחרי כחמש דקות.

להורדה ל-iOS לחצו כאן.

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים