עוזי דביר, פרטנר: "מנהלי התשתיות הם מובילי החדשנות בתוך הארגון"

"כיום ישנם אזורים שלמים במרכזי הנתונים שהם וירטואליים לגמרי, והעולם הזה רק הולך וגדל", הוסיף דביר, ראש אגף תשתיות ואינטגרציה בחברה

עוזי דביר, ראש אגף תשתיות ואינטגרציה בפרטנר. צילום: קובי קנטור

"מנהלי התשתיות של היום הם מובילי החדשנות בתוך הארגון. הם אלה שצריכים לבדוק מה חדש ולהכריע אם צריך לשלב אותה בארגון", כך אמר עוזי דביר, ראש אגף תשתיות ואינטגרציה בפרטנר.

דביר דיבר בכנס Data Center של אנשים ומחשבים, שנערך באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה. את הכנס הנחו מני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשב, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, והוא משך אליו מאות מקצוענים בתחום.

לדברי דביר, תחום הדטה סנטרים יתחלק בעשור הקרוב לשלושה: "עולם הענן, שייתן שירותים לעולם הפרטי, לארגונים קטנים ולסטארט-אפים; פיתוח פתרונות חדשניים לעולם הדטה סנטרים, בעיקר לארגוני SMB; והישארותם של חדרי המחשב בחברות ובארגונים הגדולים".

הוא ציין כי גם הדרישות ממרכזי הנתונים יילכו ויתפתחו: "כך, למשל, נושא הזמינות הגבוהה. להבנתי, אני, כספק שירותים בפרטנר, אמור לתת פתרונות אקטיב-אקטיב לכל דבר ועניין, ובאופן סטנדרטי, וכן פתרונות וירטואליים לאורך כל הדרך, כולל האחסון והרשת. כיום אנחנו מדברים על אזורים שלמים כווירטואליים לגמרי, והעולם הזה רק הולך וגדל", אמר.

גדי גילאון, מייסד ויו"ר Mobisec. צילום: קובי קנטור

גדי גילאון, מייסד ויו"ר Mobisec. צילום: קובי קנטור

גדי גילאון, מייסד ויו"ר Mobisec, התייחס בהרצאתו בכנס למפתח לניהול פרו-אקטיבי ואפקטיבי של מרכז הנתונים. לטענתו, ה-IT עבר שינוי פאזה. " ה-IT, שהיה תפעולי, הפך להיות עסקי לכל דבר, והוא צריך לתת תשובות לצורת הניהול של תשתיות המידע הארגוניות, מה שהופך לאקוטי חלוטין", הוא אמר.

אבל השאלה היא כיצד מנהלים את הכול, איך יודעים בדיוק מה קורה והאם זה תואם את המדיניות והאסטרטגיה הארגונית, אמר. "יותר מדי פעמים דורשים נתונים ולא מקבלים. אין לנו שום כלי שמאפשר לנו לראות מקצה לקצה כיצד הארגון שלנו נראה מבחינת תשתיות, וזו הבעיה הגדולה שלנו כמנהלי תשתיות, וזה למרות שאנו משקיעים סכומים אדירים כדי לקבל את התשובה הזו", לדברי גילאון.

הוא ציין כי ל-Mobisec יש פתרון לכך, ש-"לוקח את כל המידע מנקודות הקצה ומנרמל אותו ומביא אותו למישור אחד מחבר וזו המערכת הניהולית. ומה שמקבלים אלה נתונים אובייקטיביים לגבי מצב התשתיות שלנו. הוא מורכב משרשרת של פתרונות, כולל אפשרות לקחת את חוקת הגיבוי הארגונית ולבדוק האם היא מיושמת בפועל. אנחנו יכולים לתת אותו כפתרון SAS או ענן, מה שמאפשר למנמ"ר ולמי שמתחתיו לדבר בשפה עסקית".

משה לסמן, מנכ"ל Global Data Center. צילום: קובי קנטור

משה לסמן, מנכ"ל Global Data Center. צילום: קובי קנטור

משה לסמן, מנכ"ל Global Data Center, דיבר על מערך מצוינות בהתאמה אישית. "המיקוד שלנו הוא לבצע תפירה למידות של הלקוח", אמר. "אנחנו צריכים להיות בסיטואציה בה אנחנו יכולים לאפשר ללקוח להשיג את הדרישות ואת הצרכים שלו. כדי להשיג את הדרישות הגמישות שלנו צריכים לבצע בחירות שונות כמו למשל בחירת אספקת החשמל על ידי הלקוח. איננו מכתיבים שיטה אלא מציעים – ובכל תחום, כולל מיזוג, מאפשרים ללקוח לבחור, הלקוח יכול להיות ורסטילי ולבחור לעשות דברים מאוחר יותר. עם זאת, זה מצריך חשיבה מראש. לדוגמה פרסנו במרכז נתונים צינורות מים עם ברזים שמותאמים לכך שהלקוח יוכל לחבר אותם כל אימת שהוא רוצה בכוחות עצמו, כדי להגדיר את הקירור שהוא רוצה".

לדבריו, נושא האנרגיה הוא אתגר אדיר. "10% מצריכת האנרגיה העולמית נמצאת בדטה סנטרים, ויש לכך משמעויות נרחבות מבחינת ההוצאות", אמר. לסמן ציין שהאתר של החברה נמצא בהרצליה במבנה תת קרקעי שממוקם מתחת לבניין – והוא עובד בתפוסה מלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים