יקי בר לביא, מפ"י: "המיקוד שלנו – מידע, טכנולוגיות ותמיכה לרשויות המקומיות"

"אנחנו רוצים שהרשות תיקח את המידע מאתנו ותשים אותו מתחת למידע שלה", ציין בר לביא, מנהל אגף אינטרנט ופרויקטים במרכז למיפוי ישראל

יקי בר לביא, מנהל אגף אינטרנט ופרויקטים במפ"י. צילום: קובי קנטור

"המיקוד שלנו ב-2015 הוא לתת לרשויות המקומיות מידע, טכנולוגיות ותמיכה. לא מדובר במשהו פשוט, כי לכל רשות יש גודל אחר, כוח כלכלי שונה וצרכים אחרים. קל מאוד לפעול ברשויות שאין להן תשתית בכלל ולוקחות בשתי ידיים את כל מה שאנחנו נותנים להן, אבל ברשויות החזקות יותר צריכים אותנו פחות", כך אמר יקי בר לביא, מנהל אגף אינטרנט ופרויקטים במפ"י (ר"ת המרכז למיפוי ישראל).

בר לביא דיבר בכנס כנס מוניציפאלי 2014 של אנשים ומחשבים, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"אנחנו לא מתכוונים לתת מידע ישירות לאזרח, אין לנו כוונה להיכנס במקום חברות פרטיות או גופי המחשוב של העיריות. אנחנו רוצים שהרשות תיקח את המידע מאתנו ותשים אותו מתחת למידע שלה", ציין בר לביא.

הוא דיבר על פרויקט מעגל, שהוקם על ידי גופים ביטחוניים אבל אחד הייעודים הלא מסווגים שלו הוא "לתת כתובת לכל מבנה ולכל צורך. מספור כבישים, דרכי עפר, מבנים וצמתים, בחלוקה ליישובים".

"למבנים רבים אין כתובות", אמר בר לביא. "יש בתי ספר שיש בהם 10 מבנים אבל כתובתם היא אחת וקשה עד בלתי אפשרי למפות כל אחד מהמבנים במפות הרגילות. פרויקט מעגל נותן כתובת לכל מבנה, דרך וצומת בארץ. זה מועבר לרשויות המקומיות והן מכניסות את זה למערכות שלהן, לשימוש יומיומי". הוא הוסיף כי הדברים בולטים במיוחד ברשויות ערביות, בהן אין כתובות למבנים ומעגל היא מערכת הכתובות היחידה הפעילה בהן. עוד ציין כי "מעגל מהווה שפה משותפת בינינו, בין הרשויות המקומיות לגופי החירום".

בהמשך דיבר בר לביא על שרת המפות הממשלתי ומנה את היכולות שלו. "רוב הרשויות המקומיות משתמשות בשרת. הוא קיים בתצורה הנוכחית כשלוש שנים ועתיד לעבור מהפכה בשנה הקרובה. רוב הפיתוחים בוצעו ואנחנו הולכים להכניס אותם ברבעון הראשון של 2015", אמר. "המערכות שלנו מעבירות מידע בזמן אמת, ומסייעות בהליכי תכנון ובנייה ובאכיפה".

בר לביא ציין כי מפ"י מבצעת בימים אלה התאמה של המערכות לסלולר, שתושק באפריל הקרוב. "ניתן יהיה לראות את המידע הגיאוגרפי שלנו בכל הממשקים הסלולריים", אמר. "ניתן יהיה, למשל, לדווח על מפגעים באמצעות טופס מובנה ולשלוח אותו למוקד העירוני. אנחנו נרוויח מזה עדכונים שוטפים מהשטח על המבנים, השימושים שלהם והדרכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים