700 עובדי קומברס עברו היום למבנה החדש שלהם ברעננה

קריית ההיי-טק בעיר תתרחב ובקרוב יתווספו לה 200 אלף מ"ר, נוסף על ה-700 אלף הקיימים כיום ● ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי: "המטרה - להביא את החברות הגדולות לכאן"

הבניין החדש של קומברס ברעננה. צילום: עמוד הפייסבוק של העירייה

700 עובדי ענקית טכנולוגיית התקשורת קומברס עברו היום (א') ממתחם קריית ההיי-טק ברמת החייל בתל אביב למבנה החדש של החברה באזור התעשייה הצפוני של רעננה.

המתחם ממוקם בכניסה הצפונית לעיר ומצוי בבעלות חברת ריבוע כחול נדל"ן מקבוצת אלון. מדובר בחלק מפארק ההיי-טק ההולך ומתרחב של רעננה, שנקרא קריית אתגרים.

הבניין בן 16 הקומות, שיאוכלס כולו על ידי עובדי קומברס, יכלול, בין היתר, בתי קפה, חדר כושר, חדרי הדרכה ואודיטוריום. את הפרויקט תכנן האדריכל משה צור. על פי פרסומים ומכתבים שהופצו לעובדים ולשותפיה של קומברס, הוא נבנה על תקני בנייה ירוקה ובנוי על שטח של 23 אלף מ"ר. הבניין כולל גם מרתפי חנייה ושטחי שירות תת קרקעיים בשטח של 2,300 מ"ר. תקופת השכירות של קומברס נקבעה ל-10 שנים עם שלוש אופציות להארכה. על פי אותם פרסומים, שכר הדירה שקומברס תשלם לבעלי המבנה יעמוד על כ-20 מיליון שקלים בשנה.

קומברס הייתה בין החברות הראשונות בענף ההיי-טק שהתעתדה לעבור מתל אביב למקום אחר במרכז. אולם, המשבר הקשה שפקד את החברה ב-2006 בעקבות פרשת הבקדייטינג הביא אותה למשבר קשה, שגרם לפיטורים, הקפאת תוכניות המעבר וביצוע חוזר ונשנה של תוכניות התאמה למצב בשווקים. כיום מונה החברה 700 עובדים לעומת 3,000 לפני עשור.

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

המעבר של קומברס מסמל את תחילתו של השלב הנוסף בפיתוח אזור התעשייה של רעננה, שנחשב לאחד האזורים המבוקשים ביותר בארץ עבור חברות היי-טק. ברחבי העיר נתלו שלטי חוצות שמברכים את 700 עובדי החברה .

”מגיעים לרעננה בגלל ההון האנושי"

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, שם את נושא הרחבת אזורי ההיי-טק על סדר היום של העירייה מיד עם היבחרו בשנה שעברה לקדנציה שנייה, שבע שנים לאחר שפרש מהתפקיד, בו כיהן 17 שנים לפני כן. בראיון מיוחד שיתפרסם במגזין מנהיגים של אנשים ומחשבים אומר בילסקי כי פארק התעשייה ברעננה, שכולל כיום 700 אלף מ"ר (הן הפארק הצפוני והן הדרומי), יגדל בשנים הבאות.

"באחרונה החלה בנייה של עוד 200 אלף מ"ר בפארק הצפוני, ובכלל זה של מלון עסקים", לדברי בילסקי. "היעד שלנו הוא להפוך את רעננה לעיר שבחזית הטכנולוגיה ומתוקף כך להביא אליה את החברות המובילות. חברות ההיי-טק המובילות מעדיפות למקם את פעילותן ברעננה לא רק בגלל הנדל"ן – את זה יש בכל מקום – אלא גם בגלל ההון האנושי בעל הרמה הגבוהה שקיים בה. למעשה, זו הסיבה העיקרית שהן בוחרות בנו".

הוא ציין כי "העובדים מעדיפים למקם את ביתם ברעננה, משום שהם נהנים מגישה נוחה לעבודה, חוסכים זמן יקר בפקקים ולהורים לילדים קטנים יש תנאים מקלים מאוד. כמו כן, מתבצעים כיום פרויקטי תחבורה ותשתיות נרחבים בכניסות לעיר. בין היתר, מתוכננת רכבת פרברים שתגיע מפתח תקווה ויהיו לה תחנות במתחם אמדוקס בכניסה הדרומית של העיר ובקצה המערבי, ליד בית לוינשטיין, עובדים לא יצטרכו יותר לנסוע לעבודה ברכב שלהם, התחנות תהיינה בתוך המתחם, מה שיסייע בהפיכת רעננה לעיר ירוקה".

כמו כן, מתוכננת בנייה של מיליון מ"ר נוספים באזור המערבי של העיר, שכיום כולל בעיקר שטחי מגורים ומסחר. זאת, בהתאם לתוכנית המתאר של רעננה, שהמליצה להגדיל את אחוזי הבנייה בפארק המסחר והתעשייה של רעננה עד לכדי 400% (!), תוך מתן אפשרות לשימושים מעורבים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איליה

    שנתיים עברו וכלום לא השתנה. כביש 4 על שני נתיביו פקוק לחלוטין, אין הרחבה, אין כניסה צפונית לאיזור התעשייה, הכביש עבר מזמן את הקיבולת המירבית שלו וכולם משלמים על זה ביוקר.

  2. שחר בן-דוד

    אפשר לתת טיפ? טיפ קטן מהמסכנים שתקועים כל יום בפקקים בצמתי רעננה? אני תוהה כיצד ראש העיר המכובד מתכוון לפתור את בעיית הכניסה לעיר? מדוע לא פותחים עוד כניסה מצפון לאזור התעשיה להקל על הלחץ בבוקר ובערב? כל יום שורפים שעה על זה - מסכנים עובדי קומברס החדשים שמגיעים לתופת...

אירועים קרובים