הבטה החדשה של פיירפוקס: שיפור בשימוש בזיכרון, תמיכה ב-PDF בדפדפן עצמו וסקירת אתרים מוקדמת

זמן קצר לאחר שהודיעה על השקת פיירפוקס 14 משחרר ארגון מוזילה את הגרסה הבאה של הדפדפן ● זו מציעה מספר שיפורים, בהם שימוש מופחת בזיכרון בזמן שתוספות פועלות וכן כשמשאירים את הדפדפן פעיל זמן רב ופיתוחים, תמיכה בפורמט האודיו Opus, שמציע כיווץ רב יותר ממתחריו, ושיפורים שונים לטובת המפתחים

הקץ לבדידות. מוזילה

הדיו עוד לא יבשה על הודעת ההשקה של גרסה 14 של פיירפוקס (Firefox), דפדפן הקוד הפתוח מבית מוזילה (Mozilla), והארגון כבר משחרר את הבטה של הגרסה הבאה. מהדורת הבטה של גרסה 15, שאמורה להיות זמינה כגרסה סופית ב-28 באוגוסט, מציעה מספר שיפורים קטנים, חלקם מיועדים לשימוש בידי צרכנים וחלקם לטובת מפתחי האתרים.

בחזית הצרכנית המובהקת, לטובת השימוש היום יומי, הדפדפן יציע תמיכה מובנית בהצגת קבצי PDF בדפדפן עצמו. תכונה זו מוצעת באיחור רב אחרי שהיא הוטמעה במתחרה הגדול של פיירפוקס, כרום (Chrome) של גוגל (Google). יתירה מזאת, מדובר בניסוי שמבצעת מוזילה, כך שייתכן מאוד שתכונה זו לא תשולב בגרסה הסופית. בכל מקרה, המטרה היא בסופו של דבר להטמיע כמה שיותר התקני תוכנה חיצוניים בדפדפן עצמו כדי לא יהיה צורך לצאת מגבולותיו כדי לראות ולפתוח קבצים.

שיפור אחר הוא טיפול בהקצאת הזיכרון של התוספות. מדובר בהתפתחות של פרויקט MemShrink עליו הכריז הארגון לפני מספר חודשים כדי להילחם בזליגות הזיכרון של התוספות, שהן מהגורמים המרכזיים לתקלות בדפדפן, כעת, במהדורת הבטה של גרסת 15, אמור להיות שימוש מופחת בזיכרון בזמן שתוספות פועלות וכן כשמשאירים את הדפדפן פעיל זמן רב.

בין השיפורים והתוספות למפתחים נכללים תמיכה בפורמט האודיו Opus, שמציע כיווץ רב יותר מאשר פורמטים מתחרים, כמו MP3 ו-Ogg; תמיכה בכיווץ טקסטורות עבור ביצועים טובים יותר בעת שימוש ב-WebGL לצורך הצגת גרפיקה מהירה תחת HTML5; מצב מיידי לסקירה מוקדמת של מבנה האתר שמאפשר, תוך כדי הבנייה, לאתר תקלות ויזואליות; ושיפורים במנוע ה-JavaScript, שיאפשר הרצה מהירה יותר של משחקים ויישומי דפדפן.

[iframe width="100%" height="480" src="http://www.walla.co.il"]

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר כהן

    לגבי Opus, שימו לב שלמרות הדחיסה הטובה יחסית שלו הוא מיועד לשימוש בתוכן קולי כמו למשל פודקאסטים, ואינו מחליף פורמטים אחרים שמכסים טוב את כלל הספקטרום. פורמט זה הגיע במקור בזכות תרומה של Skype ומתוחזק כיום על־ידי IETF. בעתיד, כאשר WebRTC יהיה בשל יותר, פורמט זה יכול לאפשר למשל לבצע שיחות קוליות ישירות מתוך הדפדפן.

אירועים קרובים