טל גבעולי, אמדוקס: "המלחמה תעבור מהטלפון החכם למחשבי הלוח ולטלוויזיה; לא בטוח שאפל תנצח"

"עולם מערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים מצוי בצמיחה ענקית, אך, למרות זאת, מספרם לא ישיג את מספר הטלפונים הניידים הרגילים", אמר גבעולי, המדען הראשי של אמדוקס ● הוא ציטט את חברות המחקר שחוזות, כי בתוך שלוש שנים יימכרו 875 מיליון טלפונים חכמים, והוסיף הערכה משלו שלפיה אף ספקית לא תשלוט בשוק זה ונתח השוק של כל שחקנית בו יעמוד על 5%-30%

"המלחמה בין ספקיות ה-IT בעולם הטלפונים הניידים והיישומים שעליהם תהפוך למלחמה כוללת, חוצת פלטפורמות. היא תגיע בשנה הבאה גם למחשבי הלוח ולטלוויזיה. לא בטוח שאפל (Apple) תנצח במלחמה זו", כך אמר טל גבעולי, המדען הראשי של אמדוקס (Amdocs).

גבעולי ניתח את שוק הטלפונים החכמים ואת האתגרים בפני מפתחי היישומים בעולם זה בדבריו בכנס סלולר 2010. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום. הוא נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

גבעולי אמר, כי טלפונים חכמים "היו קיימים גם לפני ה-iPhone. עולם מערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים מצוי בצמיחה ענקית, אך, למרות זאת, מספרם לא ישיג את מספר הטלפונים הניידים הרגילים". גבעולי ציטט את חברות המחקר שחוזות, כי בתוך שלוש שנים יימכרו 875 מיליון טלפונים חכמים, והוסיף הערכה משלו שלפיה אף ספקית לא תשלוט בשוק זה ונתח השוק של כל שחקנית בו יעמוד על 5%-30%.

בדבריו, הדגיש גבעולי מספר היבטים חשובים עבור המפתחים בעולם הסלולרי: חוויית משתמש מיטבית, שמתחברת למכשיר וליישום המפותח באופן רגשי, שהמשתמש יעבוד עם היישום בצורה אינטואיטיבית ובלא צורך בהדרכה. "היבט האינטואיטיביות הוא הדבר החשוב ביותר, ולא הפונקציונליות", אמר המדען הראשי של אמדוקס. "אם המשתמש בוחר ביישום עבור ה-iPhone, הוא יכול לעבור לדור הבא של ה-iPhone או ל-iPad. הדבר אינו נכון למכשירים אחרים".

האתגר הניצב עבור המפתחים בעולם זה, אמר גבעולי, הוא זיהוי היישומים שהצרכנים רוצים בהם. "מאוד קשה ללקוחות לגלות יישומים חדשים. אם הם לא שמעו על כך באופן ישיר – הם לא יידעו עליו. יש לחפש דרכים אחרות להגיע אליהם. לכן, חשוב עבור המפתחים לבחור מה נכון לפתח, ואז להתגלות". הוא הוסיף, כי האתגר הניצב בפני ספקיות הסלולר,הוא הקושי שלהן להיכנס לשוק זה. "זו שאלה מאד גדולה כיצד לעשות זאת. יש כאן בלגן וזה יוצר הזדמנות. אף פתרון עוד לא פתר כל הבעיות".

גבעולי הוסיף, כי "כיום יש כ-500 אלף יישומים לפייסבוק (Facebook), שלרוב אין מושג מהם. בקרוב זה יהיה גם מספר היישומים ל-iPhone. תהיה אכזבה גדולה בקרב הלקוחות, כי הם יבינו שאין מה לעשות עם כל היישומים הללו". לדבריו, "כל חברה מסחרית יוצרת כיום יישומים. יהיו עוד המון יישומים נישתיים, כשכל החברות תעשינה זאת לעובדים שלהם".

המדען הראשי של אמדוקס סיכם את ניתוח השוק שלו באמרו, כי "תחום פיתוח היישומים לטלפונים חכמים יישאר חם, כי הולכים להשקיע בו, בגלל החדשנות וההמצאתיות. סף הכניסה אליו נמוך יותר מייצור של מוצר צריכה. הכוח של המיחשוב הנייד, החיבוריות והקישוריות הוא כוח אדיר, שיניב עוד הרבה עבודה".

"הלקוחות מוכנים לשלם על מנת לצרוך תוכן בפלטפורמות ניידות"

אסף אברהמי, מנכ"ל ידיעות טכנולוגיות, תיאר את האתגרים הניצבים כיום בפני קבוצת ההוצאה לאור, בעידן הסלולר והקורא האלקטרוני. הוא סיפר על מיזם "עברית", שהושק לפני שלושה חודשים על ידי ניופאן, ידיעות טכנולוגיות וסטימצקי. מחלקת הטכנולוגיה וה-IT של קבוצת ידיעות אחרונות, אמר אברהמי, "ניצבת בפני כמה אתגרים בעולם החדש. אנחנו רוצים להגן על התוכן, רוצים יכולת גידול ותמיכה בפלטפורמות מרובות ורוצים לספק לקוראים ערך מוסף לעומת קריאה של המודפס".

לדבריו, "ההכנסות ממכירת תכנים גדלו. ברור שהלקוחות שם, והם מוכנים לשלם על מנת לצרוך תוכן בפלטפורמות ניידות". הוא הוסיף, כי "הקריאה האלקטרונית טומנת בחובה הזדמנויות לא רק עבור ספרים, אלא גם עבור עיתונים ומגזינים. כל שרשרת האספקה של המוצר עוברת מהפכה".

באשר לקורא הספר האלקטרוני של ידיעות אחרונות, אמר אברהמי, כי "בחודשים הספורים מאז הוא יצא, אלפי קונים רכשו עשרות אלפי ספרים. הפלטפורמה ערוכה לתת מענה למחשבי לוח שונים. חתמנו על הסכמי תוכן עם כמעט כל ההוצאות הישראליות. יש כבר כיום במאגר כאלף כותרים". הוא סיים בציינו, כי "בעתיד יושקו מוצרים ושירותים נוספים על בסיס מיזם זה, שייתנו מענה למגוון מכשירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים