יו"ר פולקסווגן: "מכוניות העתיד יכילו קוקפיט שיאסוף נתונים מהמכונית, מהדרך ומהנהג"

"המטרה היא להפוך את תעבורת העתיד לחכמה יותר ומקושרת יותר", אמר יו"ר ענקית הרכב, ד"ר מרטין וינטרקורן, בטקסט הפתיחה של התערוכה ● הוא הציג את מכונית הקונספט James 2025, המדגימה טכנולוגיות שתעשיית הרכב שואפת להגיע אליהן בעשור הקרוב, וסיפר על הפיתוחים שצפויים להיכלל בקרוב במכוניות של כולנו

"מכוניות העתיד יכילו קוקפיט שיאסוף נתונים מהמכונית, מהדרך ומהנהג", כך אמר יו"ר פולקסווגן (Volkswagen), ד"ר מרטין וינטרקורן, בטקס הפתיחה של CeBIT 2014 – תערוכת המיחשוב הגדולה בעולם, הנערכת השבוע בהנובר שבגרמניה.

ד"ר וינטרקורן הציג בפני קנצלרית גרמניה – אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה – דיוויד קמרון, וכ-2,500 בכירים מתעשיית ה-IT שנכחו בטקס הפתיחה, את מכונית הקונספט James 2025, המדגימה טכנולוגיות שתעשיית הרכב שואפת להגיע אליהן בעשור הקרוב. "המטרה היא להפוך את תעבורת העתיד לחכמה יותר ומקושרת יותר", אמר. "בכדי לעשות זאת, עלינו לשתף פעולה אתכם, אנשי תעשיית ה-IT – ששינתה את הדרך שבה כולנו חיים ועובדים".

לדבריו, "אתם, אנשי ה-IT, יודעים מהם צרכי המשתמשים ומביאים מוצרים לשוק במחזורים הולכים וקצרים. אנחנו רוצים לחקות זאת בתעשיית הרכב, משום שגם הציפיה של משתמשי המכוניות מכלי הרכב שלהם משתנה במהירות. משמעות הדבר היא, כי אנו צריכים לחשוב היטב כיצד ניתן לקצר את מחזור הפיתוח של המוצרים. אלמנט נוסף שאנו רוצים להשאיל מכם, הוא העדכונים. יתכן שבעתיד יוכלו נהגים לעדכן את התוכנה של המכונית שלהם ולשפר את ביצועיה".

"בתערוכת הרכב בז'נבה הכרזנו על פרויקט שאפתני למסלול התפתחות המכוניות בעתיד – חזון שבו הדיגיטציה תשחק תפקיד מרכזי", סיפר וינטרקורן. "כמובן שה-IT הוא מרכיב גדל והולך בתכנון, בייצור ובלוגיסטיקה – תחומים שבהם אנחנו תלויים במערכות IT (בין היתר בשיתוף פעולה הדוק עם סאפ, שמיחשבה את כל מערך הייצור והשירות, א.ב.)".

אבל המיחשוב לא עוצר בתהליך הייצור, פירט מנכ"ל פולקסווגן: "המכונית כולה הפכה למעין דטה-סנטר נייד. כך, למשל, דגמי הגולף (Golf) שלנו מגיעים היום כשהם מצוידים במערכת בלימה אלקטרונית למניעת תאונות, מערכת שמסייעת בחניית כלי הרכב, מערכת בקרת מרחק ומערכת המזהה תשישות אצל הנהג. בכל מכונית ניתן למצוא 1.5 ק"מ של חיווט ולמעלה מ-50 התקני בקרה אלקטרונית. כוחן של מערכות ה-IT ברכב שקול כבר היום ל-20 ממחשבי PC החזקים ביותר בשוק".

וינטרקורן הוסיף, כי "ההתקדמות ברוחב הפס וביכולות עיבוד המידע, יוצרת הזדמנויות חדשות לניידות. אני משוכנע שהמכונית עומדת בפני גל חדש של דיגיטציה. אנחנו מתכננים לקשר את המכונית עם הנהג, עם רכבים אחרים, עם תשתית התחבורה ועם מרכיבים אחרים בעולם המקושר, וכן עם בעל הרכב, שיתקין בטלפון החכם שלו אפליקציה שתאפשר לבדוק מכל מקום את מצב המכונית, מצב הסוללה, הדלק ומיזוג האוויר ואפילו להזמין עבורה מקום חניה".

הוא ציין, כי "אאודי (Audi), לדוגמה, החלה לצייד חלק ממכוניותיה בטכנולוגיית LTE (דור-4 בסלולר) – דבר שיאפשר לנהג להשתתף בוועידות וידיאו מתוך המכונית. אפשרות נוספת תהיה תקשורת הדדית בין המכונית ובין מערכת בקרת התנועה: מערכת הרמזורים תשדר את מצב הרמזור הבא ישירות לנהג במכונית. ולבסוף, ניתן לדמיין תקשורת אפילו בין המכונית ובין הבית. בתרחיש הזה, המכונית תתפקד כרכיב חיצוני לאחסון אנרגיה עבור הבית. הפיתוחים הללו דורשים כמובן יכולות עיבוד של Big Data במכונית ובמערכות התשתית, כדי להפכן לחכמות".

ד"ר וינטרקורן הדגיש לסיכום, כי הוא מודאג מכך שלקישוריות הזו עלול להיות מחיר של פגיעה בפרטיות: "אני אומר כן ל-Big Data, כן לבטיחות וכן לנוחות – אך לא לממשלה אומנת ולאח הגדול".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אם חזונו של ד"ר מרטין וינטרקורן יתגשם אז אוי ואווי לנו, זה בסה"כ מכונית שצריכה לקחת אותי ממקום למקום ולהיות מרוכז בכביש. זה לא מטוס שיכול לטוס לבד ואני יכול לעשות מה שאני רוצה. גם שם בזמן טיסה רק טייס המשנה או הקברניט משגיחים על הטיסה. ומדוע זאת מכיוון שהם אינם סומכים על המערכות האוטומטיות אז על אחת כמה וכמה שבכביש יש רק בן אנוש אחד שמתפעל את המכונית אז להלביש על המכונית עולם ומלואו נראה לי כמו גחמה של מישהו שיש לו יותר מידי מזומנים. ואם זה כך אזי אין לי התנגדות שיעביר לי קצת

אירועים קרובים