נשים ומחשבים: סמדר קטן (פישר), אלביט מערכות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סמדר קטן (פישר), מנהלת פרויקטי NPI באלביט מערכות

סמדר קטן (פישר), מנהלת פרויקטי NPI באלביט מערכות.

שם ותפקיד: סמדר קטן (פישר), מנהלת פרויקטי NPI באלביט מערכות.

ותק בתפקיד: שש שנים באלביט, ארבע מתוכן בתפקיד הנוכחי.

תפקידים קודמים: "באלביט התחלתי כמהנדסת אלקטרוניקה בקבוצת האלקטרו-אופטיקה. לפני כן עבדתי בחברה לפיתוח וייצור מכשור לאסתטיקה רפואית, כמובילת פרויקטים בהנדסה".

השכלה ושירות צבאי: "אני בעלת תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. בצבא שירתתי כקצינה במודיעין".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"מאז ומעולם אהבתי את התחום הטכני והאנליטי. כבר בבית הספר אהבתי את המקצועות הריאליים והגברתי מחשבים ופיזיקה, ומשם המשכתי, באופן טבעי, ללמוד בטכניון את התואר הראשון בהנדסת חשמל.

לשמחתי, עד כה בקריירה יצא לי לחוות טכנולוגיות שונות ומתקדמות. התחלתי בחברה בתחום המדיקל, שם למדתי והתפתחתי כאדם וכמהנדסת. כשחיפשתי את האתגר הבא בחרתי כיוון אחר, ועברתי לתעשייה הביטחונית, שאת כוחה ותרומתה מרגישים כל יום, ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו של המלחמה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?
"המציאות היא שאין מספיק נשים בהיי-טק ובמקצועות הנדסיים. זה היה מורגש מאוד בכמות הנשים בתואר הראשון ומורגש במקומות מסוימים בתעשייה, שבהם עדיין יש רוב גברי מוחלט.

כשחושבים על אפליה חושבים על 'אסור לך להיכנס'. זה לא המצב. האפליה מתבטאת בדרכים אחרות, ועדיין קיימת תקרת זכוכית לנשים בהיי-טק. מהצד השני, יש מגמה של שיפור בתחום – רואים בענף יותר נשים מבעבר, ונשים עושות חיל בכלל, ובטכנולוגיה ובתעשיית ההיי-טק בפרט. זה תחום מעניין, מתגמל ומספק, ואני מעודדת כל בחורה ששוקלת ללמוד מקצועות טכנולוגיים ולעבוד בתחום – לעשות כך".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים