הקיץ הזה מצביעים ברגליים

:מותג הכפכפים האמריקני Ofoos מזמין אנשי היי-טק מעונבים להשיל את הגרביים ולהוציא את הרגליים לחופש ● המותג נוחת בישראל עם "נעלי התאוששות" צבעוניות

14/06/2018 15:18
HiTechStyle

אין זה סוד כי ספורט הריצה הפך לטרנד לאומי, ואלפי אנשי היי-טק מעונבים פושטים את החולצה המכופתרת, עולים על פק"ל ספורטיבי וחורכים את הדרכים – ברגליים, מדי יום. ביחידים, בקבוצות, למרחקים קצרים וארוכים – "לא משנה, העיקר שרצים".

ספורט הריצה מהווה תת-תרבות של ממש עם חוקי משחק על טהרת התחרות הבריאה וגם קוד לבוש כזה שמסייע לגוף להתמודד עם האתגר הפיזי וגם להיראות מלא חיוניות. מבגדי אימון זרחניים, חזיות ספורט, בקבוקים ממותגים, כובעי מצחייה, גרביים נדיפות ועד לנעלי ספורט ממותגות. התעשייה רותחת ומחדשת במגוון גדג'טים מבוססי מחקר ופיתוח טכנולוגי לתועלת הרצים.

Oofos - כפכפים מתקדמים שמעניקים מנוחה. 199 שקלים ברשת חנויות ברוקס. צילום: יח"צ.

Oofos – כפכפים מתקדמים שמעניקים מנוחה. 199 שקלים ברשת חנויות ברוקס. צילום: יח"צ.

כאן נכנס לתמונה מותג אמריקני ש-"עושה עלייה" לארץ ומציע כפכף משודרג לרגליים יגעות פוסט אימון. המותג המדובר הוא Oofos – צליל שמזכיר אנחת רווחה שנפלטת מהפה כשחולצים נעליים אחרי יום ארוך. המסר של החברה פשוט: "הרגליים שלכם עבדו קשה היום ויעבדו קשה גם מחר, אז תנו ל-Oofos לעזור לכפות הרגליים להתאושש מהמאמץ – בצורה שאף נעל אחרת לא יכולה".

"נעלי התאוששות" בטכנולוגיית קצף

Oofos הוקמה ב-2011 בבוסטון, ומקימיה שאפו לייצר נעליים שיוכלו לתת לאתלטים הזדמנות להבריא את כפות הרגליים שלהם מחוץ לאימון תוך כדי הליכה מכיוון שחנויות הספורט מלאות בנעליים שנועדו להשתמש באימפקט של הרגל כדי "להקפיץ" אותה לצעד הבא, מקימי Oofos ביקשו לעשות את ההיפך: לייצר נעל שתספוג את המכה מבלי להחזיר את האנרגיה. לאחר שנתיים וחצי של ניסוי פיתחה החברה טכנולוגיית קצף המשלבת הנדסה ביו-מכנית, ורצים רבים יכלו לנשום לרווחה. בחברה מספרים כי הנעליים הצבעוניות והמשמחות שפיתחו מקלות על הרצים ועוזרות לרגליים להשתקם ועל כן הפכו למבוקשות בקרב אתלטים ואנשים שמשלבים אימוני ריצה בשגרה.

"כל צעד שאנחנו עושים מפעיל על הגוף לחץ של פי 3 עד 5 ממשקלו. כשאדם פעיל הולך בממוצע בין 8,000 ל-13,000 צעדים ביום. תנועה לא יציבה באופן מתמיד עלולה לגרום לנזקים בריאותיים", יודעים להסביר בחברה. "נעלי ההתאוששות" שפיתחה, מייצבות את הרגל ותומכות בה, ומציעות פתרון מצוין לספורטאים ולקהל הרחב בכלל".

החברה פיתחה פטנט שמעניק לכפכפים יתרון על פני סוגים אחרים ולנועלים אותם רווח בריאותי: הסוליה סופגת 37% יותר מהזעזוע מאשר סוליה רגילה בכל צעד, המבנה שלה מעניק תמיכה משמעותית לקשתות ובכך מוריד משמעותית את הלחץ מהקרסוליים, הברכיים, המותן והגב התחתון והעיצוב הביו-מכני שלה מאפשר לדרוך בצורה נכונה יותר. יתרונות נוספים שמותג "נעלי ההתאוששות" מתגאה בהם, מלבד היותו הראשון שבחר להתמקד ולהתמקצע בסוג הנעלה זה הם הרכות הרבה של הסוליה, שמסייעת להפגת כאבים אחרי מאמץ, המשקל הזעיר, עמידות במים והתאמה לכביסה,והכי חשוב: חומר ה-OOFOAM ששומר על הצורה המקורית של הכפכפים, כך שאף תכונה לא תיפגע לאורך הזמן.

להשיג בסניפי רשת Brooks, במחירים הנעים בין 199 ל-219 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים