נשים ומחשבים: נועה גינזבורסקי, סיידר סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נועה גינזבורסקי, מהנדסת DevOps, בסיידר סקיוריטי

נועה גינזבורסקי, מהנדסת DevOps, סיידר סקיוריטי.

שם ותפקיד: נועה גינזבורסקי, מהנדסת DevOps, בסיידר סקיוריטי (Cider Security).

ותק בתפקיד: 10 חודשים.

ותק במקצוע: 5 שנים.

תפקידים קודמים: כ-3 וחצי שנים כ-DevOps Engineer בחברת סיגניה קונסלטינג (Sygnia Consulting).

השכלה ושירות צבאי: שירתתי בחיל המודיעין כ-5 וחצי שנים. תחילה במערך החוזי והמיפוי, ולאחר מכן ב-8200. השנה אסיים תואר ראשון במדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב יפו.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתור ילדה נמשכתי משמעותית יותר למקצועות הריאלים, וההורים שלי דחפו אותי להגביר אותם בתיכון וללכת בעקבות מה שמעניין אותי, גם אם זה נחשב תחום גברי יותר וגם אם מרבית מחברותיי לא בחרו בתחומים הללו. לאחר מכן התגייסתי לחיל המודיעין, שם התחלתי את שירותי במערך החוזי והמיפוי. נקודת המפנה קרתה כאשר חברה בקורס קצינים סיפרה לי במה היא מתעסקת בשירות הצבאי שלה, וידעתי שזה התחום שאני רוצה לעסוק בו. בעקבות כך, כשסיימתי את תפקידי עברתי ליחידת 8200, עברתי הסמכה של חמישה חודשים ומאז איישתי תפקידי DevOps בצבא ובתעשייה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לשמחתי, לא נתקלתי אישית באפליה גלויה כנגד נשים סביבי בתעשייה. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהמספר המועט של נשים לעומת גברים בחברות היי-טק רבות, פער בתנאי התעסוקה והפערים בין גברים לנשים באיוש תפקידי מפתח בחברות. כמו כן, משיח עם קולגות בתעשייה, ניכר כי חלקנו חוות קשיים במשא ומתן על תנאים תעסוקתיים, בקשות להעלאות שכר והגשת קו"ח למשרות שאנחנו חושבות שאנחנו לא מתאימות להן במאת האחוזים.

אני חושבת שכיום, בתחום הפיתוח בפרט, המודעות בנושא מאוד גבוהה והדלתות פתוחות לכל איש.ה, תוך שימת דגש על מקצועיות והתפתחות תמידית. אני שמחה לראות שיותר חברות סביבי מגייסות עוד ועוד נשים, וישנה הבנה כי גיוון מגדרי קשור באופן ישיר להצלחת החברה.

לדעתי, חלק מהפערים נובעים עוד משלבים מוקדמים יותר – למשל, בבתי הספר. שם הסברה שתחומים מדעיים הם יותר גבריים הייתה רווחת.

לשמחתי, בשנים האחרונות קמו המון ארגונים החושפים, מעודדים ודוחפים נערות וסטודנטיות להתנסות בתחומים טכנולוגיים – דבר שמגדיל את כמות הנשים שמתעסקות בתחום, ולבסוף גם משתלבות בו בתעשייה.

נוסף על כך, מהסתכלות על עצמי ועל קולגת בתעשייה, אני חושבת שבמספר לא מבוטל של מקרים, החשש והביקורת העצמית הם שמפריעים לנו לפרוץ קדימה. אני קוראת לנו לפרוץ את תקרת הזכוכית, להגיש מועמדות למשרות, לדרוש ולדחוף את עצמנו קדימה!

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כן, בעיקר בתחילת דרכי, בנושא השכר. לאחר שיחות עם חבריי בתעשייה נחשפתי לפער מגדרי ברמת השכר. השכר הממוצע של גברים היה גבוה משמעותית מהשכר הממוצע של נשים באותו התפקיד ורמת ותק.

לאחר שיחות עם קולגות בתעשייה, נראה שבמרבית המקרים, הפער נובע מדרישות נמוכות יותר של נשים במעמד תיאום ציפיות השכר. שמחתי מאז לראות שינוי בסביבה הקרובה לי, נשים דורשות יותר – ואכן משתכרות בהתאם.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מפרגנת ... אבל

    עוד כתבת יח"צ של מינקובסקי ? עייפנו בידו ... שחרר קצת

  2. אירית גרינברג קושניר

    שמחה לראות את המדור החדש. בהצלחה נועה! המועמדת שלי לטור הבא: לילך כהן-ציפורי https://www.linkedin.com/in/lilach-cohen-zipory-73177

אירועים קרובים