"נשים צריכות להאמין ביכולות שלהן להצליח"

"על כל אחת מאיתנו להאמין ביכולות שלה, לא לחשוב מגדרית ולהוביל את עצמה בדרך בה היא מאמינה", אומרת סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל, בתשובה על שאלון אנשים ומחשבים לרגל יום האישה הבינלאומי

סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

שמי: סיגל אלבאום.
תפקידי: מנכ"לית לנובו (Lenovo) ישראל.
ותק בתפקיד: שמונה שנים.
תפקיד קודם: ראש צוות מכירות ביבמ (IBM).
השכלה: BA בסטטיסטיקה וכלכלה ו-MA במנהל עסקים עם התמחות במימון וחקר ביצועים.
מצב משפחתי: נשואה + 3 ילדים.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"מקסין פסברג, עד לא מכבר מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל ומי שרק אתמול (ב') שמענו שככל הנראה תתמנה ליו"רית רשות החדשנות. פסברג היא האישה שהגיעה הכי רחוק בהיי-טק הישראלי והיא צמחה מתוך התעשייה. היא החלה את הקריירה שלה כמורה, עברה לאינטל וצמחה מלמטה, עד שהגיעה לתפקידה כמנכ"לית אינטל ישראל – חברה מובילה בתחומה, שאחראית להעסקת אלפי עובדים בארץ".

מה הביא אותך להיי-טק?
"עניין ואתגר. התחלתי לעבוד ביבמ לפני 22 שנים, בזמנים שבהם תחום ההיי-טק היה תחום מאוד מתפתח, מוביל שינויים ומשנה סדרי עולם – כמו שהוא כיום.

בנוסף, השתלבות בתחום אפשרה עבורי עבודה מאוד מגוונת ומשתנה, שדרשה ממני התפתחות מתמדת, חשיבה יצירתית והתמודדות עם שינויים, ואפשרה לי להיות חלק אינטגרלי בעולם המשתנה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לא. ההיי-טק הוא תחום שבו נשים יכולות להיות שוות. מדובר בתחום שבו פעמים רבות צורת התעסוקה יכולה להיות גמישה, עולם שבו נדרשות תכונות כמו יצירתיות, מולטי טאסקינג וקשרים בינאישיים טובים. נשים שמוכנות להתמקצע, להשקיע ולהיות מחויבות למקצוע יכולות להצליח בתחום לפחות כמו הגברים.

ניתן לראות יותר ויותר נשים בעמדות ניהול בכירות, אם כי בתחום ההיי-טק לצערי אין עדיין נשים רבות בראש הפירמידה כפי שקיים, לדוגמה, בענף הבנקאות והפיננסים. אלא שהכיוון מתחיל להשתנות ויותר נשים מגיעות לתפקידים משמעותיים יותר בארגונים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא. במשך כל שנות עבודתי בתחום לא נתקלתי באפליה מכיוון שאני אישה".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"להערכתי, התמונה כבר מתחילה להשתנות. עם זאת, הדגש העיקרי צריך להיות על רכישת השכלה מתאימה. יש לעודד נשים ללמוד מדעים וטכנולוגיה כבר בגיל הצעיר ולא לחשוש מהצבת אתגרים.

במקביל, יש לתקשר יותר ויותר מקרי הצלחה של נשים בתחום ולהראות שניתן להשתלב ולהצליח בקריירה ולנהל במקביל חיי משפחה. בסופו של דבר, הנושא נמצא בידיים שלנו – הנשים. כל אחת מאיתנו צריכה להאמין ביכולות שלה, לא לחשוב מגדרית ולהוביל את עצמה בדרך בה היא מאמינה".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"שילוב של נשים בתפקידים ובדרגים השונים בארגון הוא בעל חשיבות עליונה, מהטעם הפשוט שהוא מגדיל את מרחב היכולות. נשים מכניסות לתפקיד ולארגון כולו רוח אחרת – ראייה נשית, חשיבה אחרת, פרספקטיבה שונה ודרכי פעולה אחרות. כל היבט כזה, שמכניס משב רוח רענן לארגון, מייצר חדשנות ומקדם אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים