עכשיו מעונן, מדי

יותר מדי שירותי ענן גורמים לנו לאבד ידיים ורגליים ● אפליקציה בשם Unclouded מנסה לעשות בעבורכם סדר בבלגן ● האם היא תסדר את חייכם?

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

אתם בטוחים שאתם יודעים היכן בדיוק נמצא הקובץ ההוא שרציתם לשמור בכדי שתוכלו להוריד אותו מכל מקום? והתמונות האלו מהמסיבה שערכה החברה כדי לגבש את העובדים? ומה עם הכנס האחרון שבו הנמר שלף אתכם כדי להצטלם ביחד, ואתם החלטתם לשמור את התמונה גם במקום שיאפשר לכם להגיע אליה תמיד? ושלא לדבר על קבצי מצגות, כאלו שתרצו לחזור אליהם בעתיד כדי לשנות קצת ולעדכן לפני הנאום הבא בכנס של חברת האם בחו"ל.

אובדים בעננים

בקיצור, מרוב עננים לפעמים אי-אפשר למצוא את האחסון, ומכיוון שכל חברת אחסון בענן מציעה גם, בלי עין הרע, כמה וכמה ג'יגות חינמיות, אז פותחים עוד חשבון. ועושים תיבת דואר חדשה בג'ימייל (Gmail) כי רוצים להפריד בין תיבת הדוא"ל הפרטית לאלו של העבודה – מכיון שנשבעים שתהיה הפרדה מוחלטת, כמובן, בין הפרטי לעסקי, אבל זה כבר עניין אחר למקום אחר וזמן אחר – ולפתע פתאום מקבלים עוד 15 ג'יגה-בייט. וכשרוכשים מחשב חדש בדרך כלל יש עוד כמה ג'יגות במתנה ממיקרוסופט (Microsoft) בשירות האחסון שלה, ה-OneDRive. ויש כמובן את Mega, ואת Box ואיך כמעט שכחתי – את Dropbox – מי שהייתה הראשונה להציע בעצם שירותי ענן כשירותי אחסון ולא כפועל יוצא של תיבת דואר – שברכישת סמארטפונים רבים זוכים בשטח אחסון בחינם אצלה.

כך קורה שיש הרבה ג'יגות בייט שמפוזרות בענן 'ושייכות' לכם, אבל הבעיה היא בדיוק זו, שהן מפוזרות וקשה לעקוב, וקשה לזכור מה יש בכל תיבת אחסון כזו, וכשמגיעים פתאום לקצה של התיבה הזו או האחרת, גם אז לא מבינים בדיוק למה. כי ניהול המצאי, במקרה של רוב האנשים, הוא "לא משהו" בלשון המעטה.

אז איך מפזרים את הענן?

אפליקציה בשם Unclouded יכולה לעזור לכם.

מה היא עושה? מאפשרת לבחון היטב את חשבונות האחסון שלכם ממקום אחד מרכזי. השירות כולל גם בחינה של הזיכרון הפנימי ושל כרטיס הזיכרון בטלפון שלכם, כשבגרסה החינמית ניתן לעקוב אחרי שני חשבונות ובגרסת הפרימיום אפשר לעקוב אחרי אינספור חשבונות.

השיטה פשוטה: בוחרים את החשבון שרוצים לבדוק, מחכים שהסנכרון יסתיים, ולאחריו פשוט יש מנהל קבצים ברמות שונות. אפשר כמובן לסרוק את האחסון ולבדוק מה מצבו באופן כללי, ובאופן מעשי ניתן לבדוק בדיוק כמה יש וכמה נותר ממנו – קיבלתי עוד תזכורת, דרך אגב, שההקצאה שלי בגוגל עומדת להסתיים ושהבעיה העיקרית שלי היא דווקא ג'ימייל ולא אחסון תמונות. לאחר מכן אפשר לבחור להציג את הקבצים לפי קטגוריות – תמונות, וידיאו, קבצי Word, קבצי מצגות וכדומה – לבחון את הקבצים שנשמרו לפי תקופות זמן, עד שנתיים אחורה. בנוסף ניתן למצוא קבצים כפולים, דבר חשוב מאוד בסוג האפליקציות שמטפלות בקבצים.

הכל ברור מאוד ונגיש בקלות דרך תפריט ההמבורגר, בפינה השמאלית העליונה, או באמצעות גרירה מקצה המסך השמאלי פנימה.

מאוד ברור, למשל – כי כל מה שהיה צריך זה ניסיון קל – שלחיצה על קובץ שמור מאפשרת לבחור אותו כדי לבצע עליו פעולות, החל מפתיחה או תצוגה, וכלה בשיתוף או העתקה למקום אחר בשטח האחסון. בכל מקרה ניתן להעתיק משירות אחסון לזיכרון של הטלפון וגם לבצע מחיקה, כמובן. ניתן להציג את הקבצים כרשימה או ככרטיסיה, והכל בסדר ועובד בקלות (תוך התייחסות למגבלת השירותים הזמינים בגרסה החינמית) והאפליקציה עושה בדיוק מה שהיא אומרת.

אבל איך רוכשים גרסת פרימיום?

ובכל זאת, קצת קשה לי להמליץ עליה בלב שלם, ולא, ממש לא בגלל שצריך לשלם כדי שאפשר יהיה לגשת לכמה חשבונות שרוצים. מבחינתי זה הגיוני ונכון. הבעיה היא שעד עכשיו לא הצלחתי להגיע למקום שבו אפשר לשלם בכדי לפתוח את אפשרויות הפרימיום. כלומר, יש כמה דפי הסבר שמראים מה מקבלים אם משלמים, אבל לתשלום בפועל לא הצלחתי להגיע.

שנית, הסנכרון מול שרתי האחסון היה מאוד מאוד אטי. בכל פעם שיש עדכון רציני בקבצים אפשר להספיק לכל הפחות לגשת לקומקום, להרתיח מים, לשים כפית קפה, להמתיק ואפילו להגיע לחלב הספקתי. לא ממש מובן. אבל הדברים שהכי הפריעו לי היו שבזמן שיתוף, הקובץ קודם כל מורד לזיכרון הטלפון ולא משותף ישירות מהשירות. שנית, לא ניתן לבצע את הפעולה הפשוטה ביותר שאני יכול לחשוב עליה: להעביר תיקיית תמונות מהשירות הזה לשירות ההוא.
אבל בוודאות ה-Unclouded עוזרת לעשות סדר, ואם זה יספיק לכם, גם טוב.

להורדה, לאנדרואיד בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים