76 שנה אחרי: ידיעות אחרונות עושים דיגיטל

בסוף השבוע הושקה האפליקציה של העיתון, וזאת באותו תאריך בדיוק, רק במרחק שנות אור, מהגיליון המודפס הראשון ● אך האם החוויה זהה לזו שהכרתם עד כה? האם היא טובה יותר? האם הרגלים זה משהו שניתן לשנות? הנה התרשמותנו

מתקדמים לדיגיטל. ידיעות אחרונות

בדף הראשון של ידיעות אחרונות כתוב כי "שעות אחרי שהושקה, כבשה האפליקציה החדשה של ידיעות אחרונות את המקום הראשון בהורדות ב-iOS ובאנדרואיד".

אחרי פרומו שכזה, החלטתי גם אני לבדוק את האפליקציה ולראות על מה מדובר והאם אפשר מעכשיו לחסוך ניירות ועצים ולהעביר את חוויית הקריאה השלמה של העיתון במלואו, למכשיר הסלולר.

עם פתיחת האפליקציה נתקלתי בשאלת – מה בא הקודם? הביצה או התרנגולת? האם אני אמור לקרוא את הוראות ההפעלה וללמוד כיצד עליי לתפעל את האפליקציה, או שמא ללכת על אופציית ה"פשוט תתנסה, אם יתמזל מזלך ותצליח אז מה טוב, ואם לא, אז תתעצבן ותשתדל לא לשבור את הטלפון".

מדפדוף שלא במכוון אחורה, נתקלתי בהוראות ההפעלה שנפתחו קודם כל בבחירת גודל האותיות לדפי הקריאה הפנימיים. מבחינתי – צ'יפור רציני. לכל הרואים יותר או פחות טוב, ניתנת כאן בחירה שלא רואים בכל מקום, המאלצת אותנו ברוב המקרים להגדיל את הדף ואז להזיז אותו לכל הכיוונים בלי לראות את התמונה המלאה, רק כדי שנוכל לקרוא את הכתוב. ובכן, כאן זה לא המקרה.

לאחר מכן, לכל מי שיפנה לעזרת התמצאות באפליקציה, יש הסבר (שלא לגמרי מפנימים עד שלא מנסים) המדריך אתכם איך בדיוק מתנהלים עם הידיעות, כאשר מעל ההסבר מימין ישנו כפתור פנייה לנציג שירות. מה שנקרא – קבלו את תחושת ה"אתם לא לבד". וזו תחושה נעימה. אך האם היא עובדת? לאלוהים הפתרונים.

מקצרים תהליכים

לאחר ההסברים המפורטים והתחושה הלא לגמרי מלאה כי הבנתי איך עליי להתנהל בקריאה, ניגשתי לתפעל את העיתון. כשחוזרים לדף הראשי של האפליקציה, (עדיין לא העיתון עצמו) הנקרא "ידיעות-Feed", מגלים כי הוא למעשה מכיל ידיעות משלל מדורי העיתון, אשר מצויים כבר בפורמט קריא ומותאם לאפליקציה, וכדי לדפדף בין הכותרות יש לגלול מעלה ומטה, כאשר במידה ורוצים לקרוא את הידיעה – יש ללחוץ עליה. מיקום הלחיצה קצת חשוב, כי אחרת או שתדופדפו לידיעה הבאה, או שתיכנסו לידיעה עצמה. יש שיגידו שהייאוש קרוב מתמיד. "ידיעות-Feed" למעשה מכיל את מבחר הסיפורים המובילים של אותו יום, אשר פתוחים לקריאה לכולם.

מי שלא רוצה להסתמך על ה"ידיעות-Feed", מחשש שיפספס משהו מדהים, יכול בפינה השמאלית למעלה ללחוץ על העיתון המלא ולהתחיל לקרוא אותו. כאן יש מוקש לאלה שלא קראו את הוראות העזרה, או אלה כמוני שקראו אך התעלמו מהן באלגנטיות. העיתון מוצג בפורמט המודפס שלו. המעבר בין הדפים הוא מימין לשמאל, כמו שקוראים כשחבילת הניירות העבה בידיכם, וכמובן שאפשר להגדיל את הטקסט (בעזרת שתי אצבעות מיומנות מהגדלת תמונות או פוסטים ברשתות חברתיות כאלה ואחרות). אך זו ממש לא כוונת המשורר! וכאן אולי מי שלא מבין או מומחה, יכול ליפול. כי המטרה היא שלא תקראו את הכתבות דרך המראה המודפס והכביכול סרוק. אלא תצ'ופרו ובענק – בא לכם לקרוא את הידיעה שבעמוד חמש? לחצו עליה. ברגע שעושים זאת, הידיעה נפתחת בפורמט מותאם לאפליקציה, בגודל האותיות אשר בחרתם בהתחלה, ובנוחות מושלמת וכיפית לקריאה.

אך האם כולם קלטו את זה בזמן או שנרשם איחור אופנתי כמו שכותב זה זכה לבצעו?

מתעוררים למסדר המפקד

בזמן הדפדוף בין הכתבות, ניתן לראות כי מעל דפי העיתון ישנו כפתור עליו כתוב "מוספים", ובלחיצה עליו הוא פותח דף של כל מוספי העיתון, וזה נחמד מאוד. מדוע לדפדף בין 71 עמודי העיתון אם אפשר פשוט לפתוח את מדור הספורט מראש? חוסך הרבה יותר מהבלאגן המודפס שמחליק לך מתוך העיתון, תוך כדי הקריאה, לרצפה או שהחתול יושב לך עליו.

עוד נחמד, זה שבתחתית העמוד רצים מבזקים. כי גם אם אתם מתפנים לקריאה, עדיין שחס וחלילה לא תהיו מעודכנים בכל מה שקורה מסביב. על המבזקים ניתן ללחוץ וידיעת המבזק תיפתח גם היא. ואם גם בא לכם לשתף עם יקיריכם כתבה שקראתם, אז על ידי לחיצה על סימן השיתוף, קופצים אייקונים של אימייל, ווטסאפ (WhatsApp), ופייסבוק (Facebook), כאילו התעוררו משינה היישר למסדר המפקד. אם ברצונכם להעלים אותם, לחיצה על המסך תקפיץ אותם חזרה למטה בעירנות לא פחותה מהקודמת.

ובכל זאת, שני דברים בעייתים שנתקלתי בהם. הראשון, היו כתבות מסוימות שפתחתי לקריאה, וכשסגרתי אותן האפליקציה החזירה אותי לדף הראשי של העיתון. לדוגמה, קראתי כתבה מעמוד 20, רציתי לצאת מהכתבה ולהמשיך הלאה – איך ומדוע מצאתי את עצמי שוב בעמוד הראשון? עכשיו צריך לדפדף שוב עד עמוד 20? מה שמביא אותי לבעיה השניה – האם יש דרך לבחור עמוד מסוים אליו אני רוצה להגיע? הייתכן ופספסתי את פלא זה?

חשוב לציין כי העיתון המלא הוא חינמי רק לחודש הראשון, ולאחר מכן זמין למנויים בלבד. כמו כן, ניתן להתחבר מחמישה מכשירים שונים (סמארטפונים וטאבלטים).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים