פחות זמן, יותר תוכן

אפליקציה חדשה של מיקרוסופט מאפשרת לצלם וידיאו שכולל אלמנטים רבים ועדיין עומד בדרישות המחמירות לסרטונים קצרים

לצלם יותר בפחות. צילום: מתוך האפליקציה

יש שני דברים שאפשר לומר כמעט בוודאות על מחזיקי טלפונים חכמים וטאבלטים: הראשון הוא שאין צורך לשאול מתי הם יצלמו סרטון וידיאו באמצעות המכשיר שלהם אלא מתי והשני – שעל אף שהם מצלמים, הם לא מוכנים להקדיש זמן רב לצפייה בסרטונים של אחרים. במיוחד כשמדובר במשתמשים צעירים.

לא סתם הגבילו באינסטגרם (Instagram) את אורך הסרטונים המועלים ל-15 שניות ולא סתם בטוויטר (Twitter), להבדיל, לא מאפשרים לפרסם ציוצים בני יותר מ-140 תווים. בשתי החברות יודעים טוב מאוד שהכול צריך להיות קצר ומהיר, כי לאף אחד אין סבלנות.

בנוסף, הפופולריות של מצלמות האקסטרים הולכת ועולה בקצב מהיר בעיקר בגלל מכשירים זולים יותר שנכנסים לשוק.

אבל איך מצליחים מצד אחד להראות את מה שרוצים ומצד שני לעמוד בדרישות לסרטונים קצרצרים? התשובה היא האצה – Time Lapsing או Hyper Lapsing. השימוש בהאצה מאפשר מצד אחד לקצר את הסרטון באופן משמעותי ומצד שני עדיין להראות, אם כי מהר פי כמה, יותר תוכן.

לצלם, להאיץ ולשתף

מיקרוסופט (Microsoft), שממשיכה בדרכה לניתוק השרשראות הכובלות אותה רק ל-Windows, השיקה אפליקציה חדשה שמאפשרת לעשות בדיוק את זה: לצלם, להאיץ ולשתף.

האפליקציה, שרק באחרונה יצאה מבטא סגורה, נקראת Microsoft Hyperlapse Mobile. היא זמינה לאנדרואיד (Android) בגרסה 4.4 ומעלה ול-Windows Phone בגרסה 8.1 ומעלה. מדובר באפליקציה פשוטה מאוד לשימוש והתוצאה שלה היא קובץ mp4, שאפשר לצפות בו במכשיר המצלם או לשתף – עם כל העולם או רק עם החברים.

Microsoft Hyperlapse Mobile תומכת בצילום וידיאו באופן מובנה, אך אם רוצים, אפשר להעלות אליה גם סרטון שמור. הבחירה מתבצעת בתפריט הראשי הפשוט, שמכיל שני אייקונים בלבד. אם בוחרים לצלם וידיאו בזמן אמת, פשוט מכוונים את המצלמה – האחורית או הקדמית (את זה ניתן לבחור) – אל היעד ולוחצים על כפתור הצילום.

תוך כדי הצילום אפשר לראות את משך הזמן של הסרטון ללא כיווצו ועל ידו את התוצאה, בזמן, של כיווץ x4. עם סיום הצילום האפליקציה נכנסת לשלב העיבוד, שאורכו נע בין כמה שניות לכמה דקות – תלוי בזמן הצילום. עם סיום העיבוד מוצג הסרטון שוב וכעת יכול המשתמש לשנות, על סקאלה מיוחדת, את רמת הכיווץ: מ-x2 עד x32, בקפיצות של 2 בריבוע. בסופו של דבר, אחרי שבוחרים את רמת הכיווץ/האצה, מתחיל תהליך ואחר כך כבר אפשר, כמו כמעט בכל אפליקציה בימינו, לשתף את הסרטון בכל רשת חברתית שמותקנת במכשיר, או באמצעות המייל.

יש לציין ש-Microsoft Hyperlapse Mobile אינה הפתרון היחיד שמציע האצת סרטים, אבל היא עושה את זה באופן חלק יותר מאפליקציות אחרות. לפי ההסבר של המפתחים, האלגוריתם בוחן את התנועה תוך כדי הצילום, עושה מיטוב של הצילום ורק אז מבצע את ההאצה. זאת, במטרה להוציא סרטון חלק, עם מעט מאוד קפיצות ובלי הרגשה של דילוגים. אם תרצו, ממש כמו בסרט באורך מלא.

התוצאה מהנה ובדרך כלל מוצלחת מאוד. הסרטון המופק קטן מאוד בנפח, וזה כמובן לא פחות חשוב למי שמרבה לצלם. עם זאת, היא לא חפה מבעיות: לפעמים היא נתקעת בזמן הצילום עצמו ולפעמים העיבוד של הסרטון לא מתבצע בפועל. כמו במקרים רבים, גם כאן, הפעלה מחדש של האפליקציה בדרך כלל פותרת את הבעיה. בנוסף, חבל שאי אפשר להגדיר את האצת ברירת המחדל ולהשתמש רק ב-x4 בזמן הצילום.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-Microsoft Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים