שבע מגמות מבטיחות בעולם האחסון

האינטרנט של הכול, הפלאש שישנה את פניו ומהפך תשתית היפר אחודה - המהפכות הגדולות בעולם האחסון כבר כאן

ג'יי קיד, סמנכ"ל טכנולוגיות בכיר בחברת נט-אפ העולמית

30 השנים האחרונות התאפיינו בשינויים טכנולוגיים רבים שהתחוללו בו זמנית בעולם ה-IT: התקנים של משתמשי קצה, רשתות, עיצוב יישומים, תוכנות לשרתים וירטואליים, תכנון שרתים פיזיים, מערכות אחסון ואפילו מדיות אחסון. חלק משינויים אלה כבר נמצאים בעיצומם וצפויים לעבור תהליך האצה במהלך השנה, בעוד אחרים מסמנים את הצלחותיהם הראשונות בתחום.

שתי ה-"מפלצות": האינטרנט של הכול וה-Big Data "יולידו" צאצאים

העלייה של יכולת מדידה מרחוק ודיווח של מידע באופן אוטומטי (טלמטריה) גם בציוד תעשייתי, בהתקני ניתור רפואיים ובמערכות תשלום ניידות. זאת באמצעות שילוב חיישנים חדשים, שיסייעו באספקת מנת נתונים הרלוונטית עבור הגל הבא של ניתוחים עסקיים. חברות שהבינו כי ערכות הנתונים שלהן אינן מספיקות בכדי להניב תובנות אמתיות, יוכלו למצוא מתאם לערכות הנתונים של העולם האמתי, ליהנות מתהליכים עסקיים אופטימליים ולשנות את חוויית הלקוחות שלהן. ניהול רכישות נתונים מקושרים בשילוב עם כלי ניתוחי רקע בזמן אמת צפויים לשנות את האופן בו חברות יפעלו בעולם.

העתיד של מערכי פלאש (Flash) מלא איננו פלאש מלא

טכנולוגיית הפלאש משנה את העתיד של האחסון הארגוני. הרעיון של מרכזי נתונים המבוססים על פלאש מלא הינו שטות מוחלטת, שכן לפחות 80% מכל הנתונים ימשיכו להיות מאוחסנים בדיסקים. מבחינת עלות, כונני SSD הזולים ביותר יהיו ככל הנראה יקרים עד פי 10 מדיסקי SATA עד סוף העשור. תכונות כגון דחיסה וביטול כפילויות זמינות באותה מידה כיום גם בדיסקים מסורתיים וגם במערכי פלאש. כל ארכיטקטורת אחסון תכלול פלאש כדי לשרת את הנתונים ה-"חמים". עם זאת, אלה שיבחרו לכלול מערכי פלאש  לא בלבד ויעדיפו שלא לשלב מערכים היברידיים אחרים של פלאש או דיסקים יישארו עם שעשוע נחמד, אך לא עם מערכי האחסון העמידים במיוחד, כפי שנדרשים לניהול מערך ה-IT.

ענן היברידי של ספקים מרובים הוא הענן ההיברידי היחיד שיהיה בעל משמעות

כל לקוח משתמש בענן בדרך כלשהי. בדיוק כפי שרוב הלקוחות לא ממש רצו להמר על ספק בודד עבור ה-IT המקומי שלהם, הם יעדיפו לשתף פעולה עם מספר ספקי שירותי ענן. הרצון להימנע מהצורך להסתמך על ספק בודד, האפשרות להשתמש במנופים במהלך מו"מ או הרצון לאפשרות בחירה יניעו אותם לחפש אחר פתרון ענן היברידי שאינו כופה עליהם התקשרות עם ספק אחד בלבד. ספקי אחסון כשירות (SaaS) שאינם מציעים אפשרות למשוך את הנתונים יפגעו. השימוש בשכבות פלטפורמה כשירות (PaaS), המופעלות בענן יחיד בלבד יקטן אף יותר. טכנולוגיות תוכנה שניתן לפרוס באופן מקומי ובמגוון עננים עומדות להיות מועדפות על לקוחות עם חזון  אסטרטגי לגבי מודל ה-IT שלהם.

אחסון מבוסס תוכנה יבנה את הגשר בין עננים פרטיים וציבוריים

אחסון מבוסס תוכנה (SDS), עם יכולת פריסה במגוון מוצרי חומרה ותמיכה ביכולות אוטומציה עשירות, ירחיב את אחיזתו בפריסות ענן ויאפשר בניית מארגי נתונים על גבי האחסון המקומי והעננים הציבוריים. אחסון מבוסס תוכנה יספק ליישומים את האמצעים לגישה אחידה לנתונים בכל סוגי העננים ויפשט את ניהול הנתונים בהיבט של מעבר יישומים קיימים בין עננים. אחסון מבוסס תוכנה עבור אחסון אובייקטים יגשר בין מאגרי אובייקטים מקומיים ובענן. יעילות האחסון בחלק מהצעות האחסון מבוסס התוכנה, כגון Cloud ONTAP, תפחית גם את עלות העברת הנתונים אל ומהענן הציבורי, וגם את עלות אחסון הנתונים בענן הציבורי לפרקי זמן ארוכים.

Docker יחליף את Hypervisors כמאגר עבור יישומים עם יכולת התרחבות אופקית

יישומים חדשים עבור אחסון כשירות (SaaS) או עבור מקרי שימוש ארגוניים גדולים מאוד שנכתבים תוך שימוש במודל מיקרו-שירותים עם התרחבות אופקית – מאגרי היישומים Docker הוכחו כיעילים יותר מאשר מחשבים וירטואליים עם מערכות הפעלה מלאות. כל המערכות לתזמון מחשבים וירטואליים תומכות כעת ב-Docker ובמהלך שנת 2015 נהיה עדים להתפתחות של מערכת איתנה לניהול נתונים ושירותים היקפיים אחרים.

תשתית היפר-אחודה היא שרת המחשוב החדש

מוצרי תשתית היפר-אחודה (HCI) הופכים לשרתי המחשוב החדשים וכוללים אחסון DAS. מחשוב מרכזי נתונים מסורתי כולל להבים או קופסאות על גבי מדפים עם יחידות עיבוד, זיכרון, קלט/פלט וחיבורי רשת ייעודיים, ומפעיל עשרות מחשבים וירטואליים. תשתית היפר-אחודה כגון EVO של VMware מאפשרת שיתוף של אחסון DAS מקומי על ידי מספר שרתים והופכת את יחידת המחשוב לעמידה יותר ומאפשרת גישה נרחבת לנתונים משותפים באמצעות רשתות LAN או SAN. החל משנת 2015, התפתחות אחסון מסוג SSD, אימוץ נרחב יותר של פרוטוקולי רשת RDMA וקישוריות חדשות יניעו את מודל המחשוב כשהליבות, הזיכרון ו-IOPs ישולבו במארג עם השהיה נמוכה שיגרום להם להתנהג כמערכת מורחבת עם מדף אחד.

ומה צפוי בישראל? צמיחה והתפתחות

ומה צפוי בזירה המקומית? ישראל, כיאה למעצמת היי-טק, תאמץ את החידושים הטכנולוגיים האחרונים, ויותר ארגונים ימשיכו את המגמה מהשנה החולפת וישדרגו את מערכות האחסון והנתונים שלהם. הפתרונות שייבחרו על ידם יהיו צריכים להתאים לצמיחה ולהתרחבות שחווים ארגונים בישראל – ברמה המקומית וברמה הלאומית – ולענות על הדרישות העכשוויות מצד עובדי ארגונים ולקוחות כאחד לשימוש בהיקף גדול של נתונים בצורה מידית ומהירה, בכל מקום ובכל זמן. זאת, תוך שמירה על חיסכון בעלויות והקפדה על אבטחת המידע.

 הכותב משמש כסמנכ"ל טכנולוגיות בכיר בנט-אפ העולמית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים