איך ‏האינטרנט של הדברים עוזר להגדלת הכנסות הארגון?

על מנת להקים מערכות IoT, שיאפשרו את הגדלת הכנסות הארגון, יש לאחד את כל מחלקות הארגון סביב המטרה המשותפת ● המגמה החדשה יכולה להוות הזדמנות עסקית עבור ארגונים

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט

באחרונה פרסמה גרטנר (Gartner) את התחזית שלה לטרנדים החמים לשנת 2015. הדבר הבולט הראשון בה הוא גידול משמעותי ברכיבים הניידים ובאינטרנט של הדברים.

האינטרנט של הדברים (IoT, ר"ת Internet of Things) שינה באחרונה את שמו לאינטרנט של הכול (IoA, ר"ת Internet of All). שם זה מדגיש את החיבור של כלל הרכיבים לאינטרנט, שנקרא בעבר M2M (ר"ת Machine 2 Machine), שמשמעו חיבור בין מכונות.

אריקסון (Ericson) חוזה שב-2020 תגיע כמות היחידות הסלולריות בעולם ל-50 מיליארד. אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) צופה שב-2015 היא תעמוד על 15 מיליארד. מספרים אלה מקבלים משנה עוצמה כשזוכרים שאוכלוסיית כל העולם עומדת כיום על כ-7.2 מיליארד בני אדם. לפי מחקר של Business Insider שפורסם באחרונה, ב-2017 תעבור כמות המוצרים המבוססים על האינטרנט של הדברים את זו של הטאבלטים, הטלפונים החכמים והמחשבים האישיים.

האינטרנט של הדברים כולל את הרכיבים עצמם, חיישנים, תקשורת ומערכת איסוף נתונים, שיכולה להימצא בענן. בנוסף, הוא דורש יכולות כגון BI, בילינג, אפליקציה, תפעול שוטף ואבטחת מידע. הקמת מערכת IoT דורשת טיפול במספר רב של נושאים, בהם אמינות החיישן, אורך חיי הסוללה, תקשורת (סוג), רוחב פס (תקלות), IPv6, נפח אחסון, מהירות שליפה, אבטחת מידע, איתור בזמן אמת, מודלים עסקיים, גרסאות FOTA, זיהוי אירועים, אקטיבציה ושירות קריטי.

חלוקה לעולמות

נהוג לחלק את האינטרנט של הדברים לכמה עולמות תוכן ורטיקליים, המכונים בשמות כמו עיר חכמה, Connected Cars, מחשוב לביש ובית חכם.

מילון אוקספורד הכניס את המושג Internet of Things רק באוגוסט 2013. המושג הוגדר כך: A proposed development of the Internet in which everyday objects have network connectivity, allowing them to send and receive data. בתרגום חופשי: פיתוח מוצע של האינטרנט שמאפשר לאובייקטים יומיומיים חיבור לרשת, שליחת וקבלת נתונים.

כדי להקים מערכות IoT, שיאפשרו את הגדלת הכנסות הארגון, יש לאחד את כל מחלקות הארגון סביב המטרה המשותפת:

באחריות חטיבת השיווק לבדוק האם האינטרנט של הדברים נמצא במפת הדרכים הארגונית ומהי הפונקציונליות המתוכננת עבורו.

חטיבת המחקר והפיתוח אחראית לערוך ביצוע מיניאטוריזציה של הרכיבים, יישומי ענן, FOTA, חיי סוללה ורשתות תקשורת (מקומיות ורחבות), כולל שימוש ב-IPv6.

בחירת פלטפורמת האינטרנט של הדברים – שתהיה, ככל הנראה, בענן – ביצוע האקטיבציה, הבילינג, אחסון הנתונים, ה-BI, הפרטיות ואבטחת המידע מצויים באחריות חטיבת ה-IT.

חטיבת התפעול ומוקד הלקוחות אחראים על התפעול השוטף ועל שביעות רצון הלקוח.

לנוכח הבידול ההולך וקטן בין מוצרים ושירותים מאותו ענף, בד בבד עם זמינות המידע ההולכת וגדלה, על הארגונים והחברות לדאוג לתכנון אסטרטגי ארוך טווח. האינטרנט של הדברים הוא אחד הכיוונים הברורים, שיאפשרו את הגדלת הכנסות הארגון.

הכותב הוא מנכ"ל אלתרנט, המתמחה בארנקים סלולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים