גרטנר: תקציבי המנמ"רים צפויים להישאר ללא שינוי ב-2012

תקציבי ה-IT צפויים לקטון באירופה ובצפון אמריקה ולעלות בשאר חלקי העולם - כך עולה ממחקר של גרטנר ● בראש סדר העדיפויות העסקיות של המנמ"רים עומד תחום הסיוע של המיחשוב לצמיחה העסקית של הארגון ● תחומי הבינה העסקית וניתוח עסקי עומדים בראש סדר העדיפויות הטכנולוגיות שלהם ● המנמ"רים רוצים לשלב טכנולוגיות אלה עם טכנולוגיות אחרות בארגון

ארגוני ה-IT יידרשו השנה לספק יותר שירותים ומוצרים, כאשר תקציבי ה-IT שלהם יהיו שטוחים או, לכל היותר, יעלו ב-0.5% – כך עולה ממחקר חדש של גרטנר (Gartner).

חברת המחקר ערכה ברבעון האחרון של 2011 סקרים מקוונים, טלפונים וראיונות בקרב יותר מ-2,300 מנמ"רים. תקציבי המנמ"רים שנסקרו עומדים במצטבר על 321 מיליארד דולרים והם מייצגים 37 מגזרי תעשייה ב-45 מדינות. הדו"ח בחן את סדר היום של המנמ"רים ואת סדרי העדיפויות העסקיות והאסטרטגיות שלהם ל-2012.

על פי המחקר, בממוצע עולמי, תקציבי ה-IT הארגוניים צפויים להיות שטוחים השנה. הגדלה בהשקעות תקציביות צפויה בארגונים בדרום ובמרכז אמריקה, עם גידול ממוצע של 12.7%. באסיה-פסיפיק צפויים הארגונים לחוות עלייה של 3.4% בתקציבי המיחשוב שלהם. לעומת זאת, בצפון אמריקה צפויים תקציבי המיחשוב בארגונים לחוות ירידה של 0.6% ובאירופה – ירידה של 0.7%. ארגוני ענק, בעלי תקציב IT של יותר מחצי מיליארד דולרים, צפויים להמשיך ולקצץ בתקציבם, אם כי באופן מתון יותר משאר הארגונים.

עוד עולה מהמחקר, כי אחד האתגרים המרכזיים עימם יתמודדו המנמ"רים הוא הרצון לשלב בין העדיפויות הטכנולוגיות והעסקיות – שתי קבוצות שאינן בהכרח חופפות.

על פי גרטנר, בראש סדר העדיפויות העסקיות של המנמ"רים נמצא תחום הסיוע שמספק המיחשוב לצמיחה העסקית של הארגון. זאת, למרות התנאים הקשים ואי הוודאות הכלכלית הצפויה. לאחר תחום זה, בסדר יורד, מצויים על סדר יומם של המנמ"רים התחומים הבאים: קליטת לקוחות חדשים ושימורם; צמצום ההוצאות הארגוניות; יצירת מוצרים ושירותים חדשים; שיפור ההיבט התפעולי; שיפור היעילות; שיפור הרווחיות; קליטת עובדים חדשים ושימור כוח העבודה הקיים; שיפור וייעול היבטי שיווק ומכירה; וחדירה לתחומי פעילות חדשים ולאזורים גיאוגרפיים חדשים.

מנגד, בראש רשימת סדרי העדיפויות הטכנולוגיות עומדים תחומי הבינה העסקית והניתוח העסקי (BI ו-BA). המנמ"רים, כך עולה מהמחקר, רוצים לשלב אותן עם טכנולוגיות אחרות, כדי ליצור יכולות חדשות בארגון. לדוגמה, ניתוח עסקי המשולב עם היבטי שרשרת האספקה, כדי לשפר את ניהול התהליכים, ניתוח עסקי המשולב עם עולם הניידות, כדי לשפר את תחום תפעול המכירות או ניתוח המשלב את המדיה החברתית, כדי להניע את הלקוחות לרכישה. לאחר תחום זה, בסדר יורד, מדורגים בסדר העדיפויות של המנמ"רים התחומים הבאים: טכנולוגיות לעולם הנייד; מיחשוב ענן, לרבות Saas, PaaS, ו-IaaS; טכנולוגיות לשיתופיות; חידוש המורשת; ניהול IT; CRM; יישומי ERP; אבטחת מידע; ו-וירטואליזציה.

שלומית הארט, מנכ"ל גרטנר ישראל, אמרה כי "בנוגע לתעדוף הטכנולוגי, קיימת הלימה בין השוק הישראלי לבין השוק העולמי, למעט בתחום אבטחת המידע. בישראל, תחום זה נמצא ברביעייה הפותחת, בשל העובדה, כי בשוק המקומי קיימת מודעות רבה יותר לנושא. בנוגע לתקציבי ה-IT בישראל, הרי שאלה צפויים לעלות בכ-3% בשנת 2012".
מיקוד על העולם הנייד
60% מהמנמ"רים ציינו, כי בכוונתם לשפר את היכולות של עובדי הארגון בעולם המיחשוב הנייד, במהלך שלוש השנים הקרובות. לרוב המנמ"רים, כך עולה מהמחקר, יש אסטרטגיה לעולם זה שמבקשת להפוך את הארגונים שלהם למובילים בתחומם. גרטנר ציינה, כי נתון זה יביא לתחרות עזה בין ארגונים בכל מגזר תעשייתי.

חברת המחקר מסבירה כיצד ניתן לשלב, בחלק מהמקרים, בין שני תחומים – האחד מהשדה הטכנולוגי והשני מהשדה העסקי. למשל, טכנולוגיות לעולם המיחשוב הנייד עם קליטת לקוחות חדשים ושימורם.

"סקר המנמ"רים מצביע על העובדה שהם מאמינים שחווית הלקוח היא ההזדמנות הגדולה ביותר עבור אנשי ה-IT להוכיח כי המיחשוב הוא מאפשר עסקית ומספק חדשנות", אמר דייב ארון, סגן נשיא ועמית מחקר בגרטנר. "כאשר בכירי הארגון מבחינים בפוטנציאל של הטכנולוגיה לשנות את הקשר עם הלקוחות, בגלל יצירת ערוצי תקשורת חדשים עימם, ולשנות את חוויית הלקוח, הם בהכרח ישנו את ההתייחסות והתפיסה המסורתית שלהם על המיחשוב".

ארון הוסיף, כי "הטכנולוגיה משחקת תפקיד הולך וגדל בתחומי הביצועים הארגוניים, הצמיחה והחדשנות התפעולית בארגון. זאת, תוך הגדרה כיום של הטכנולוגיה ככזו שמשלבת את מערכות ה-IT המסורתיות, רכיבי המיחשוב שהעובדים מביאים מהבית והשירותים שלהם".

המנמ"רים והמנהלים תופסים את הטכנולוגיה אחרת
"תפקידה של הטכנולוגיה בארגון גדל. זה לא אומר, עם זאת, שהתפקיד של מערך המיחשוב הארגוני יגדל גם הוא", אמר מארק מקדונלד, סגן נשיא למחקר בגרטנר ועמית מחקר. לדבריו, "מנמ"רים מתמקדים במיחשוב ככוח המסייע להיבטי התפעול, המיכון והאינטגרציה, ובכך הם 'מאבדים' את המנהלים שלהם. המנהלים רואים בטכנולוגיה מקור להגברת החדשנות. מנהיגים אפקטיביים בארגונים משתמשים בטכנולוגיה, הכוללת את ה-IT, על מנת להעצים את חוויית הלקוח ולחסל עיוותים פנים-ארגוניים יקרים. הם עושים זאת כדי 'להגביר' את המפעל".

הוא הוסיף, כי "לנוכח חוסר הוודאות הכלכלית המתמשכת והצנע הצפוי מצד ממשלות השנה, אסטרטגיות עסקיות של ארגונים נדרשות להיות כאלה המשלבות צמיחה ויעילות תפעולית. מנהיגים יעילים רואים את הלקוחות כגורם מפתח בשני רכיבים אסטרטגיים אלה, עם מיקוד על חווית הלקוח". לדבריו, "המצב הכלכלי הנוכחי עלול לפתות את המנמ"רים לשוב למצב של קיצוץ בהוצאות, אך בכירים בארגונים מצפים שהטכנולוגיה וה-IT הם שיחלצו את הארגון ויסייעו לענות על האתגרים הקשים הניצבים לפתחו".

יצוין, כי נתוני מחקר אחרים, שלא מופיעים בדו"ח זה, מעלים שהעלויות אותן ישלמו מחלקות ה-IT הארגוניות לספקיות ה-IT לטובת תחזוקה, שירות, תוכנה וחומרה, צפויות לעלות השנה בשיעור של 1.8%-3%. נתון זה מעיד על לחץ רב יותר שיופעל על תקציבי ה-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים