אוני' בן גוריון תשקיע מיליון דולר בסטארט-אפים של סטודנטים

הקרן תאפשר לסטודנטים לקבל כסף למימון הרעיונות הטכנולוגיים שלהם ● "הרעיון הוא לצאת ממגדל השן ולעשות אותנו רלוונטיים לא רק לסטודנטים - אלא גם לעולם", אמרה פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון. צילום: דני מיכליס

אוניברסיטת בן גוריון תקים קרן להשקעות בסטארט-אפים של סטודנטים – כך חשפה פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה. הקרן תשקיע מיליון דולר במשך שלוש שנים, ובבן גוריון מציינים כי היא הראשונה מסוגה שהוקמה על ידי אוניברסיטה בישראל.

פרופ' כרמי הכריזה על הקמת הקרן במהלך אירוע היזמות SilicoNegevBGU, שהתקיים היום (ד') באוניברסיטה בשיתוף עמותת מט"ע, קהילת היזמות Tech7 ועיריית באר שבע. באירוע התחרו סטארט-אפים מתחומים שונים, כשהמנצח ביניהם יזכה להשקעה בסך של חצי מיליון שקלים מטעם עמותת מט"ע.

לדברי פרופ' כרמי, "הקרן תעניק מענקים לסטודנטים במטרה להאיץ טכנולוגיות ורעיונות חדשניים פרי מחשבתם ויצירתם".

כחלק מהמיזם, יתאפשר לסטודנטים להירשם לקורס שיקנה כלים וכישורים בזיהוי רעיונות וטכנולוגיות מבטיחות והשקעה בהן. אלה מהם שיסיימו את הקורס יוכלו להצטרף לוועדת ההשקעות של הקרן, לצד אנשי התעשייה והאוניברסיטה. בנוסף, ישמשו הסטודנטים בוגרי הקורס כסקאוטרים וציידי טכנולוגיות חדשניות בקמפוס. כמו כן, באפשרותם של סטודנטים-יזמים ובוגרי האוניברסיטה להגיש בקשות מימון לקרן.

"הרעיון במיזם זה הוא לצאת ממגדל השן ולהפוך אותנו לרלוונטיים לא רק עבור הסטודנטים שלנו, אלא גם עבור המדינה ובצניעות – גם לעולם", אמרה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון. לדבריה, "אנחנו נמצאים לא מעט זמן נמצאים בתחום מאיצי הסטארט-אפים. האוניברסיטה מעניקה לסטודנטים שירותים שמאפשרים להם לבטא את החדשנות, היצירתיות והמקוריות שלהם, אבל עד היום היה חסר נדבך ההשקעה".

היא ציינה כי לאוניברסיטה אין כוונת רווח ביוזמה זו וכי היא תכלול שלושה ערוצים: פרויקטים מתקדמים, קדם Seed ויזמות חברתית.

דנה גביש פרידמן, מנהלת תחום היזמות באוניברסיטת בן גוריון וב-BGN Technologies. צילום: דוברות האוניברסיטה

דנה גביש פרידמן, מנהלת תחום היזמות באוניברסיטת בן גוריון וב-BGN Technologies. צילום: דוברות האוניברסיטה

דנה גביש פרידמן, מנהלת תחום היזמות באוניברסיטת בן גוריון וב-BGN Technologies, חברת הטכנולוגיה של המוסד האקדמי, ציינה ש-"המטרה הראשית של הקרן הזו היא לשמש כלי אקדמי-חינוכי לעידוד רעיונות חדשניים בתחומי ההיי-טק והביו-טק, ובתחום החברתי. בכל שנה, הקרן תשקיע בעשרות קבוצות של סטודנטים. מינוף היזמות כמנוע צמיחה באוניברסיטה ישפיע על הפיתוח האזורי והלאומי".

רפפורט: "אני שגריר של מיקרוסופט בישראל – ולהפך"

בהמשך האירוע ראיינה פרופ' כרמי את אסף רפפורט, מנכ"ל מרכזי המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל. הוא ציין את היזמות בבאר שבע – באוניברסיטת בן גוריון, בפארק ההיי-טק גב ים ובמקומות נוספים – ואמר כי "הגשר (הפיזי – א"ב) בין האוניברסיטה לפארק התעשייה סימבולי בהקשר זה".

על מיקרוסופט אמר רפפורט, שהחליף בתפקיד את יורם יעקובי, כי החברה "עשתה עבודה מדהימה בישראל. אני נכנס לנעליים גודלות ומרגיש את כובד האחריות". לדבריו, "אני רוצה שתי להביא יותר את ישראל למיקרוסופט ואת מיקרוסופט לישראל. נעשים כאן המון דברים – בתעשייה, מחקרים באוניברסיטאות ועוד – ואני מרגיש שלא הצלחנו להתחבר מספיק אליהם.

"אני מרגיש כשגריר של ישראל בתוך מיקרוסופט וגם להפך. יש דברים שמיקרוסופט עושה ואני רוצה שהם ייעשו כאן. לכן, יש חשיבות לקיומה של תרבות היי-טק ולטאלנטים. אי אפשר לעשות את כל הדברים האלה בלי האנשים, וזה אחד הדברים שיש למדינת ישראל להציע", אמר.

אסף רפפורט, מנכ"ל מרכזי המו"פ של מיקרוסופט בישראל. צילום: יח"צ

אסף רפפורט, מנכ"ל מרכזי המו"פ של מיקרוסופט בישראל. צילום: יח"צ

רפפורט, שבמשך רוב שנותיו בתעשייה היה יזם, ציין כי "אחד הלקחים שלמדתי הוא חשיבות הצוות שמקימים. אנשים חושבים בדרך כלל על הרעיון ועל הבעיה שרוצים לפתור, אלא שצריך גם לבחור צוות מגוון, שיביא דעות שונות, ולתת לזה את המשקל".

"מצב הנשים בהיי-טק – נושא כאוב"

במהלך השיחה עלה אחד הנושאים הבולטים שרפפורט עוסק בו – מצבן של הנשים בהיי-טק הישראלי בכלל ובמיקרוסופט בישראל בפרט. רפפורט אמר כי "מדובר בנושא כאוב – במיקרוסופט ובתעשיית ההיי-טק בכלל. אנחנו מגייסים ואני רוצה עוד נשים במיקרוסופט".

"ההיי-טק זקוק לאוכלוסיה מגוונת – נשים, חרדים וערבים – לא רק לצורך חברתי אלא גם כהכרח עסקי. נשים הן חלק קריטי במגוון הזה והעובדה שהשיעור שלהן בהיי-טק מגיע רק ל-20% היא כישלון גדול שהתעשייה צריכה לפתור", הוסיף.

"נכון שיש הטיה לנשים להימנע מללמוד חינוך טכנולוגי, אבל גם במצב הנוכחי אפשר לגייס יותר נשים. לא נמשיך להוביל את ההיי-טק הישראלי אם לא נשלב את הנשים. יש מחסור עצום של עובדים בענף ואם המצב יימשך, אנחנו עלולים לאבד את המעמד שנו בעולם ההיי-טק", סיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים