"מובילי המשק נדרשים להנחיל ערכי מצוינות וחדשנות לדור העתיד"

"אסור לשקוט על השמרים - יש להמשיך כל העת להתאים ולעדכן את התכנית לצרכים העדכניים של התעשייה", כך אמר רוני טברסקי, סמנכ''ל בכיר בנס ומנהל קו העסקים מיקור-חוץ בחברה

רוני טברסקי, סמנכ''ל בכיר סמנכ''ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור החוץ של נס. צילום: ניב קנטור

"מדי שנה אני מדגיש את חשיבות ערכי המצוינות והחדשנות המובילים את תכנית 'פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע'. על מובילי המשק מוטלת החובה לפעול להנחלת ערכים אלו לדור העתיד. אנו בנס גאים להיות אלו שתורמים לכך, מתוך אמונה גדולה שבוגרי התכנית יהוו את תשתית המצוינות לדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בישראל", כך אמר רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר בנס ומנהל קו העסקים מיקור-חוץ בחברה.

טברסקי דיבר בכנס נס מנהיגות טכנולוגית. הכנס נערך אמש (ג') באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

השנה, אמר טברסקי, "אנחנו מציינים את סיום המחזור העשירי של התוכנית. בטקס הראשון סיימו כ-80 תלמידים והיום מסיימים 215 תלמידים, המציגים בפנינו 47 פרויקטי גמר ייחודיים, המשקפים את רמת הלימודים הגבוהה והיכולות שפיתחו במסגרת התוכנית".

החינוך למצוינות, אמר טברסקי, "הוא בבסיסה ובהוויתה של התכנית. לפני כשנה התפרסם מחקר, שנערך במשך שנה וחצי וסקר את מערכות החינוך המצוינות בעולם: של טאיוואן, סינגפור, פינלנד, הונג קונג, יפן והוא תיאר את ייחודיותן של מערכות אלו. שלוש מסקנות חשובות עלו מהמחקר: חינוך איכותי בגיל הצעיר יכול להיות בעל השפעה קריטית על המשך החיים; חינוך מצוין נמדד באיכות מוריו; מערכות חינוך מצוינות הן אלו שמשכילות לשלב לימודים עיוניים, לצד לימודים מקצועיים – בתכניות הלימוד שלהן".

כשקראתי את המאמר, ציין טברסקי, "מיד העליתי חיוך, שכן כבר יותר מ-12 שנות קיום התכנית, אנו מיישמים בדיוק המלצות אלו בתחום החינוך בנס, ובמיוחד בתכנית זו, אותה סיימו 2,700 בוגרים".

התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית, אמר, "פונה לבני נוער בגילאים הצעירים ביותר, בהם ניתן להכיל את המיומנויות ותכני הלימוד העיוניים והמקצועיים הללו, אשר ילוו אותם בכל מסלולי החיים". טברסקי הוסיף כי "לפני ארבע שנים הבנו כי לתכנית חייב להיות פן נוסף, מעבר לתכנית ההכשרה לתלמידים. כך, יצרנו תוכנית מצוינות עבור המורים, ומאז אנו מקיימים את התכנית לפיתוח מורים ברחבי הארץ. זאת, במטרה להכשיר דור של מורים איכותיים ומוכשרים לעולמות הטכנולוגיה והמדע. כך, התכנית בנויה משני עולמות המשלימים אחד את השני: לימודים עיוניים-אקדמיים, לצד לימודים טכנולוגים-מקצועיים. וזו ייחודיותה".

"גם לאחר 12 שנים של פעילות מוצלחת", סיים טברסקי, "אנו לא שוקטים על השמרים. אנו ממשיכים כל העת להתאים ולעדכן את התכנית לצרכים העדכניים של התעשייה, כגון עולמות הסייבר, ננו-טכנולוגיה, ביו-טכנולוגיה, האינטרנט של הדברים ועוד. אנו מייצרים שיתופי פעולה ייחודיים, דוגמת זה שנעשה עם BOOST, כדי להמשיך ולנסוך ערך לתלמידים ולבוגרים בהמשך דרכם. אנו גאים בבוגרים ומקווים כי הידע והמיומנויות אותם השתדלנו להנחיל להם בתוכנית, ילוו אותם עוד שנים רבות ונראה אותם משתלבים בהצלחה באקדמיה, בתעשיה ובצה"ל. אני משוכנע שגם במחזור זה נראה שכ-70% בממוצע מהם משתלבים ביחידות תקשוב וטכנולוגיה ומועמדים לשיבוץ גם במקצועות הסייבר. בהמשך, נתגאה על השתלבותם בתעשיית ההיי-טק המקומית והבינלאומית ונהייה עדים לאחיזתם האקדמית בענפי המדע והטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים