הזוכה בתחרות הסטארט-אפים: חברה שמשפרת את תשתיות הכבישים

Notraffic, שזכתה בתחרות של אנשים ומחשבים, מציעה פתרון לניהול הרמזורים והתנועה בכבישי הערים ● בין הפתרונות של המשתתפות הנוספות: חנייה בטוחה לאופניים ורשת חברתית שמשדכת בין אנשים שמעוניינים לעשות ספורט במרחב הציבורי

מימין: אוריאל כץ, מייסד במשותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Notraffic, וסרג'יו ויניצקי, הנציג בישראל של כנס ותערוכת הערים החכמות בברצלונה. צילום: ניב קנטור

Notraffic, חברה שמציעה מערכת טכנולוגית לשיפור התשתיות בכבישים, זכתה בתחרות סטארט-אפים בתחום העיר החכמה, שנערכה היום (א') על ידי אנשים ומחשבים. נציגי החברה הזוכה קיבלו זוג כרטיסים להשתתפות בתערוכת ובכנס העיר החכמה, שיתקיימו בנובמבר בברצלונה.

התחרות התקיימה כחלק מכנס IT מוניציפאלי, שנערך באולם האירועים LAGO בראשון לציון בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מנחה טקס הענקת הפרס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. חברי ועדת השופטים שבחרה את הסטארט-אפ הזוכה היו אייל פדר, מנכ"ל Zen City, שעמד בראש הוועדה; דורון אמיר, יזם ותיק בתעשיית ההיי-טק; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות; עדי קפליוק, קודמה בתפקיד יו"ר הפורום ולשעבר מנמ"ר עיריית גבעתיים; גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לחברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי ולשעבר מנכ"ל מפלגת העבודה; אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות; וירון יהב, מנמ"ר עיריית רמת גן.

הפתרון של Notraffic מציע חיישנים שמתחברים לתשתיות הכבישים הקיימות, כדי לבצע להן אופטימיזציה. המערכת מאפשרת לטייב את מצלמות התנועה לטובת שיפור הרמזורים ומניעת תאונות. היא יכולה לזהות מרחוק את הרכבים, המהירות והמרחק שלהם, ולתזמן את פעולת הרמזורים – בין היתר על פי פרמטר זה. כמו כן, החברה מציעה מערכת למרכז השו"ב העירוני, שיכולה לדווח לו על מפגעים בכביש, עבירות תנועה ועוד. זהו פתרון Plug and play, שמותקן בכל צומת בתוך שעות בודדות.

Notraffic גברה על ארבע חברות: ACIIST ,BI Bitracpro ,Bike & Park ו-Fitog. המערכת של ACIIST, שנקראת MetropoLAN, מבצעת רישות לעיר החכמה, בהתבסס על האינטרנט של הדברים. על פי החברה, הפתרון חוסך את העיכוב בהתפתחות העיר החכמה, שקיים בערים שבהן פתרון התשתית "נתפר" במהלך היישום של הפרויקטים – ולא מראש, בהתבסס על IoT. הוא מאפשר העברה קלה יותר של המידע מנקודת הקצה, למשל מצלמות או מכשירי הקלטה, ועושה זאת באמצעות תקשורת אלחוטית דלילה. המערכת מותאמת לעובדי עירייה, וכוללת כבלים קצרים. החברה קיימת כשנה וחצי וכבר מבצעת פרויקט רישות בהרצליה.

ניהול הגינון, האשפה ומתקני השעשועים בעיר

BI Bitracpro פיתחה מערכת לניהול ובקרת משימות ברשות המקומית: בדיקת מתקני שעשועים, תחזוקה, בדיקות קרינה, מוקד עירוני ועוד. כך, למשל, היא ביצעה פיילוט לסיוע באיסוף האשפה מ-60 פחים טמוני קרקע בירושלים, באמצעות פתרונות חכמים, ומתמודדת בימים אלה במכרז של עיריית הבירה. על פי החברה, הוכח כי הפתרון חוסך 30% בעלויות איסוף האשפה השונות.

בנוסף, המערכת שלה יכולה לנהל את הגינון העירוני – היא מנהלת את עבודת הגננים, מספקת אפליקציה לכל גנן ומאפשרת להראות את הביצועים לעומת התכנית. מדובר במערכת שבנויה כתוכנה כשירות (SaaS), על בסיס תשלום חודשי קבוע. יצוין כי החברה קיבלה באחרונה מענק מרשות החדשנות.

Bike & park, כשמה כן היא, פיתחה פתרון שמהדק את האבטחה על האופניים בזמן שמחנים אותם. בחברה אומרים שהפתרון שלהם מונע גניבות אופניים ולמעשה מעודד את הרכיבה עליהם, במקום נסיעה במכוניות ברחובות הפקוקים של הערים. הפתרון מאפשר לנעול את האופניים בצורה אלקטרונית למתקנים של החברה ואף לטעון אופניים חשמליים. לעיריות מציעה החברה פלטפורמת BI, שמספקת להן מידע שבאמצעותו הן יכולות ללמוד על הרגלי הנסיעה באופניים של תושבי העיר ולבצע פעולות שונות על סמך מידע זה.

חברה נוספת שהשתתפה בתחרות היא Fitog, שאותה ייסדו שני בני נוער בגיל 16.5. החברה מציעה אפליקציית ספורט חברתי בעיר החכמה, שסורקת את מגרשי הספורט בעיר, מזהה אילו מהם פנויים ומפנה אליהם אנשים שנמצאים בקרבת מקום ורוצים לעשות ספורט. כמו כן, היא מקשרת בין שותפים פוטנציאליים לביצוע פעילות גופנית. בחברה אומרים כי המטרה שלה היא "ליצור קהילה חיה ותוססת של אנשים שעושים ספורט במקומות הציבוריים בעיר ולעודד אנשים לעשות ספורט".

עבור העיריות מספקת המערכת של Fitog מידע על מפגעים במגרשים ועל הפעילות השוטפת שמבצעים בהם התושבים. כך, הן יכולות לנתח את המידע ולדעת היכן יש מפגעים שצריך לתקן, באילו מגרשים משתמשים יותר ובאילו פחות, ואיפה לבנות את המגרש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים