עד 2030: רובוטים יתפקדו טוב יותר מבני אנוש

על פי מחקר חדש של דל, 85% מהמשרות בשוק העבודה בשנת 2030 - עדיין לא הומצאו ● "הטכנולוגיה לא תגזול בהכרח את מקומם של העובדים, אלא תשנה את התהליך של מציאת עבודה - אשר תחדל להיות 'מקום' ותהפוך לסדרת משימות"

2021 תהיה השנה שלהם? בוטים ורובוטים. אילוסטרציה: BigStock

טכנולוגיות בינה מלאכותית, רובוטיקה, מציאות מדומה, מציאות רבודה ומחשוב ענן, יתפקדו כמעין סניף, שלוחה של האדם – יעקפו את המגבלות שלו, ויסייעו לנהל טוב יתר פעילויות יומיות; כך כל פי מחקר חדש של דל טכנולוגיות (Dell Technologies) והמכון לעתיד (IFTF).

כך, על פי החוקרים, ארגונים יוכלו לאתר את כוח האדם המיומן ביותר למשימה. במקביל, ענפי תעשייה וכישורים חדשים ייווצרו. בין ממצאי המחקר עולה כי 85% מהמשרות בשוק העבודה בשנת 2030 – עדיין לא הומצאו.

בשנת 2030, נכתב בדו"ח המחקר, כל הארגונים יהיו טכנולוגיים, ולכן עסקים נדרשים כבר היום לתכנן את תשתית וסביבת העבודה שיהיו רלוונטיים גם בעתיד.

העידן הבא של שותפות אדם-מכונה

את הדו"ח, הנושא את הכותרת "העידן הבא של שותפות אדם-מכונה", כתבו יותר מ-20 מומחי טכנולוגיה, אקדמיה ועסקים מכל רחבי העולם, אשר בדקו במסגרתו את הדרך שבה טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה, מציאות מדומה, מציאות רבודה ומחשוב ענן, ישנו את חיינו ואת דרך העבודה שלנו במהלך העשור הבא.

הדו"ח צופה כי הטכנולוגיות החדשות יעצבו מחדש את חיינו, בהתבסס על שיפורים מסיביים בתוכנה, Big Data וכוח החישוב.

"החברה האנושית תיכנס לשלב חדש במערכת היחסים שלה עם מכונות, שלב שיאופיין ביעילות והיתכנות גדולות יותר מבעבר, שיסייעו לבני האדם לעקוף את המגבלות שלהם; טכנולוגיה כשלוחה של האדם, תסייע לכוון ולנהל פעילויות יומיום בדרך טובה יותר; השימוש בטכנולוגיות העושות התאמות מבוססות נתונים, יאפשר לארגונים לאתר ולהעסיק כוח אדם מיומן מרחבי העולם; כך, בני אדם ילמדו מרגע לרגע, וקצב השינוי יהיה מהיר כל כך, עד שענפי תעשייה חדשים ייווצרו וכישורים חדשים יידרשו כדי לשרוד. היכולת לקבל ידע חדש, תהיה בעלת ערך רב יותר מאשר הידע עצמו.

בשנת 2030, נכתב, "מידת ההישענות האנושית על טכנולוגיה, תגיע לרמת שותפות של ממש ותכלול כישורים כמו יצירתיות, תשוקה ורוח יזמית. כל זה יעלה בקנה אחד עם יכולתן של המכונות להשיג מהירות, אוטומציה ויעילות. מידת היצרנות שתושג כתוצאה מכך, תאפשר ליצור הזדמנויות חדשות בתעשיות השונות ובתפקידים שבהן".

נתון נוסף מעלה כי בסוף העשור הבא "עוזרי בינה מלאכותית, רבודים ומותאמים אישית, יוכלו לתפקד טוב יותר מאשר עוזרים אנושיים. הם יטפלו בנו בדרכים צפויות ואוטומטיות".

לא ניתן לחזות את המשך דרכה של התעשייה

הטכנולוגיה, העריכו החוקרים, "לא תגזול בהכרח את מקומם של העובדים, אלא תשנה את התהליך של מציאת עבודה. העבודה תחדל להיות מקום ותהפוך לסדרת משימות. טכנולוגיות של למידה ממוכנת יאפשרו חיפוש ברמת יכולות וכישורים אינדיבידואלים, והארגונים יחפשו אחר בעלי הכישורים הטובים ביותר למשימות.

"המהפכה הדיגיטלית הנוכחית טורפת מחדש את הקלפים בכל התעשיות", נכתב. "בראשונה בהיסטוריה המודרנית, מנהלים בכל העולם אינם מסוגלים לחזות את המשך דרכה של התעשייה שלהם בעתיד הקרוב".

לפי מדד השינוי הדיגיטלי של דל, 52% ממקבלי ההחלטות הבכירים בארגונים חוו שיבוש משמעותי בענפי התעשייה שלהם, כתוצאה מטכנולוגיות דיגיטליות. כמעט מחצית מבעלי העסקים מאמינים שיש אפשרות שהחברה שלהם תהפוך למיושנת – בעוד שלוש עד חמש שנים.

"מעולם לא חוותה התעשייה שיבושים ופריצות דרך רבים כל כך", אמר ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הגלובלי ב-דל. "קצב השינוי ממשי מאוד, ואנחנו נמצאים כעת במצב של 'להיות או לחדול'".

"כדי לקפוץ לשלב הבא בעידן יחסי השותפות בין אדם ומכונה, כל העסקים יצטרכו להפוך לעסקים דיגיטליים, המבוססים על תוכנה. על הארגונים להזדרז ולבנות את הקיבולת המתאימה במכונות שלהם, להכין את התשתית ולהכשיר את כוח העבודה שלהם, על מנת לצלוח את השינוי הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים