"המטרה: לשים את צפון הארץ במרכז"

כך אמרה שרון אלפסי, מנכ''לית Anagal של החברה לפיתוח הגליל ו-ALTernative ● לדבריה, "הבנו שמצוקת הלקוחות בצפון היא שהספקים מאוד רחוקים"

"הקמת השלוחה הצפונית של פורום C3 – מועדון המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים – היא חלק מהרצון שלנו להביא ללקוחות הארגוניים בצפון את מיטב הפתרונות והטכנולוגיות הדרושים להם, ולייצר דיאלוג מתמיד בינינו לבין הארגונים שסביבנו. התפיסה היא לשים את הצפון במרכז", כך אמרה שרון אלפסי, מנכ"לית Anagal של החברה לפיתוח הגליל ו-ALTernative.

אלפסי דיברה בפתח כנס השלוחה הצפונית של C3. הכנס – הראשון בסדרת מםפגשים צפויים – התקיים היום (ב') במלון חוף התמרים בעכו והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

לדברי אלפסי, "גוף צפוני שכזה יחזק גורמים בצפון". היא סיפרה כי "גישת החברה היא אף מילה על טכנולוגיה. אנו גורסים כי על החברה לספק פתרונות עסקיים, כאשר הטכנולוגיה היא כלי. האתגר הוא שהטכנולוגיה תביא לארגון את הערך המוסף".

החברה, הסבירה אלפסי, "ממוקמת בגליל העליון, מונה 65 עובדים, ופועלת בעולמות IT מגוונים – מתשתיות, אבטחת מידע, דרך 'ברזלים' ועד יישום מערכות. אנו מספקים את כל סל השירותים שהלקוחות הארגונים צריכים – מקצה לקצה".

"הבנו כי מצוקת הלקוחות בצפון הארץ היא שהספקים מאוד רחוקים", אמרה אלפסי. "מיקומנו בקרית שמונה, במקרה זה – עשוי להיות יתרון".

מועדון המנמ"רים של הצפון, סיכמה אלפסי, "ירכז ידע בנושאי IT, ייתן ערך מוסף לעסקים, וישמש כזרז לקשרים וחילופי ידע בין המנמ"רים באזור. מדובר בהמשך ישיר לפעילות המתבצעת ב-Anagal לשם קידום תחום ה-IT הארגוני בקרב ארגונים באזור הצפון. Anagal פועלת מתוך תפיסה ששמה את הצפון במרכז פעילותה ופועלת לקידומו. כשהולכים עם מצפן – לא שוכחים את הצפון".

אקולוגיה אנושית

דני קוגן, יזם ומייסד אקומיוניטי, תיאר את המסע שעבר עד שהקים חברה למיחזור פסולת אלקטרונית, הבנויה, ברובה –  מעובדים בעלי צרכים מיוחדים. "אני יוצא ברית המועצות, עליתי ארצה עם נפילת מסך הברזל", סיפר. "היתה לי אשליה שהחברה הישראלית היא בעלת מאפיינים של ערבות הדדית, הבנתי מהר מאוד כי זו חברה מודרנית, בסגנון אמריקני, בה החזק הוא השורד".

הוא סיפר כי לו ולאשתו היה עסק בתחום רפואת השניים, "נולדו לנו שני ילדים, לחצתי על אשתי להביא לעולם ילד נוסף. נולד יונתן, היה לו כתם קטן על המצח, ובחלוף כמה חודשים התגלה שהוא בעל אפילפסיה ואוטיזם. חיכיתי לנס: האגו לא הרשה שיהיה לי ילד לא מושלם. עברתי תהליך, הכאב לא עבר".

"ירדתי מהאולימפוס נעלמתי מהעסק. החלטתי לבנות פלטפורמה עבור אנשים עם לקויות, פלטפורמה שתהיה שיקומית, תדמיתית וכלכלית".

דני קוגן, יזם ומייסד אקומיוניטי. צילום: ניב קנטור

דני קוגן, יזם ומייסד אקומיוניטי. צילום: ניב קנטור

החברה מונה כיום 100 עובדים, מתוכם 70 הם בעלי לקויות. אלה עובדים לאחר שהוכשרו לכך, בשלושה מקצועות: המיחזור, טכנאי מחשבים וכן מקצועני סייבר, לטובת השמדת מידע.

אקומיוניטי, אמר קוגן, "הוא תאגיד חברתי למיחזור פסולת אלקטרונית. אנו מעסיקים אנשים בעלי מוגבלויות לטיפול בפסולת אלקטרונית. בינואר 2014 אקומיוניטי הוכרה על ידי המשרד להגנת הסביבה כ'גוף יישום מוכר' על פי חוק פסולת אלקטרונית".

לדברי קוגן, "מטרתה היחידה של אקומיוניטי הינה לקיים את חובות היצרנים והיבואנים על פי חוק פסולת אלקטרונית באופן היעיל ביותר ובמינימום עלויות. אנו שמים דגש רב על השימוש בפסולת זו, לקידום שילובם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים במעגל העבודה והפיכתה של אוכלוסייה זו מנתמכת לתורמת, יצרנית ועצמאית. כך, אנו מאמינים, הפסולת האלקטרונית תהפוך מנטל לנכס".

"הקמתי את החברה באופן אינטואיטיבי, בלא שהבנתי בנושאי מיחזור או שיקום", אמר קוגן. "החברה היא אינטגרלית: כל בעלי הלקויות המועסקים בה עובדים בלא אפלייה על רקע דת , גזע, או מין – או סוג הלקות".

קוגן סיים בתארו חזון עסקי-חברתי, "שורה של עסקים המזינים זה את זה, כמעין דימוי של אילן עם שורשים, ענפים ועלים. יש לבנות חלופה כוללת, של עסקים, חברתיים, בהם עובדים מוגבלים עם שכר ראוי. יש ללכת לכיוון בניית קהילות אינטגרליות, של מוגבלים עם אנשים רגילים. נדרשים לשם כך מנהיגים דוגמת בן גוריון, שהיה שליח ציבור וקרא לאנשים לעלות לנגב ולגליל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים