בניגוד למה שחושבים: רבים מבני הגיל השלישי מתקדמים טכנולוגית

לשני שלישים מבני גיל הזהב בישראל יש מחשב ויותר מחצי מהם משתמשים באפליקציות - כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המכללה האקדמית לישראל

טכנולוגיה - לבני כל הגילאים. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחת הסטיגמות הנפוצות על בני הגיל השלישי היא שהם מצויים מאחור בכל מה שקשור לטכנולוגיה. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המכללה האקדמית לישראל ברמת גן מראה שכמו הרבה סטיגמות, גם זו לא ממש נכונה.

לפי נתוני הסקר, כ-67% מקרב בני הגיל השלישי בישראל (נשים מגיל 62 וגברים מגיל 65) הם בעלי מחשב. בנוסף, קצת יותר מ-50% מבני האוכלוסייה המבוגרת משתמשים באפליקציות כמו Waze ו-GPS, וכרבע (24.4%) משתמשים באפליקציות שונות התומכות בפעולות מסוימות, כגון קריאה או לקיחת תרופות. רק 22% מבני הגיל השלישי לא משתמשים במחשב או באפליקציות סלולריות כלל.

הסקר דן בהיבטים החיוביים של הזקנה בעתיד, תחת הכותרת The Future of Aging. הוא נערך ביוזמת ד"ר אירית אוחנה, ראשת תוכניות לתואר ראשון בסיעוד במכללה, וכלל סקר טלפוני בקרב 1,000 משיבים, גברים ונשים, מהאוכלוסייה היהודית בלבד.

הנתונים משקפים את מידת המודעות של בני האוכלוסייה הבוגרת בישראל לזכויות שמגיעות להם, לבדידות ולנושאים נוספים. 61% מהנשאלים העידו שהם מודעים לכל זכויותיהם כזקנים בישראל, 30% השיבו שהם מודעים באופן חלקי בלבד ו-8.5% אינם מודעים לזכויותיהם כלל. 35% מהמשיבים ציינו כי אנשים זקנים סובלים מבדידות ו-41% מסכימים עם כך חלקית.

"האתגר של קובעי המדיניות הוא להפנים את השינוי במציאות של רוב הקשישים בישראל, כאשר האתגר החברתי הוא לשנות תודעה בקרב החברה כולה והדור הצעיר בפרט", אמרה ד"ר אוחנה.

לדבריה, "בחרנו בנושא שישפוך אור וצבע על הצדדים החיוביים של הזקנה ועל מנועי ההזדקנות החיוביים, שלא יעסוק במחלות, קשיים וחוסר מוכנות המדינה להזדקנות האוכלוסייה. מסקנות הסקר מצביעות על כך שיש לאן לשאוף בכדי לשפר את מעמדם של הזקנים הבריאים בישראל, ושמטלה זו נמצאת במישורים המדיני והחינוכי, ובידי הדור הבא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Meir

    כנראה עוד סקר מטעה, שהרי למשרד לשיוויון חברתי, לדבריהם במכרז עכשווי, יש קשר אינטרנטי דיוור ופייסבוק רק עם 10000 מתוך 900000 גימלאים. זה לא מעיד שהסקר מתאים למצב בשטח....

אירועים קרובים