"התוכנה היא המלט הארגוני ומהותה קוד פתוח"

כך אמר מישל איסנארד, סגן נשיא רד-האט לאזורי מערב EMEA ● לדבריו, "העולם הפך להיות היפר-מקושר - כיום, רוב החברות מבינות שחדשנות ויצירתיות הן קריטיות לשרידות בעולם תחרותי

מישל איסנארד, סגן נשיא רד-האט לאזורי מערב EMEA. צילום: Selffer

"היום כל ארגון הוא מבוסס תוכנה – התוכנה היא המלט הארגוני. היא היוצרת את הבידול התחרותי בין ארגון לארגון. המפתח להצלחה בעולם התוכנה הוא התבססות על קוד פתוח", כך אמר מישל איסנארד, סגן נשיא רד-האט (Red Hat) לאזורי מערב EMEA (ר"ת אירופה, אפריקה והמזה"ת).

איסנארד דיבר במליאה המרכזית בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, Red Hat Forum. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ד') באולם הכנסים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות כ-1,000 מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחתה אלינור כהן, מנהלת שיווק ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט.

הוא ציין כי "לפירמידת הצרכים של מאסלו, הכוללת את היבטי הצרכים הפיזיים – אוכל מחסה חמימות; תחושות ביטחון, יציבות והיעדר פחד; תחושת שייכות  וקבלת אהבה; הערכה והכרה; מימוש עצמי, יצירתיות ומציאת ביטוי לכישורים – נוספו עוד שני צרכים: האם יש Wi-Fi במקום בו אני נמצא, ומה מצב הסוללה של הטלפון הנייד שלי".

חדשנות ויצירתיות – קריטיות לשרידות

מצב חדש זה של צרכים, אמר איסנארד, "נובע מכך שהעולם הפך להיות לעולם היפר-מקושר, עם ריבוי טכנולוגיות מתקדמות בארגונים. כיום, רוב החברות מבינות שחדשנות ויצירתיות הן קריטיות לשרידות בעולם תחרותי. כעת, מה שנדרש הוא לחשוב מהו המודל הארגוני החדש אותו יש לבנות, ואיך לבנות אותו, כך שיסייע למעבר להפיכת הארגון לדיגיטלי".

נדרש ארגון פתוח, אמר איסנארד, "ארגון בו קיים קשר טוב יותר בין העובדים והמנהלים, ארגון משתף, ארגון שהשקיפות בו היא ערך. המודל הקיים של הארגונים לא יצלח לאורך זמן. החזון עליו אני מדבר אינו בגדר אוטופיה – זה כבר קרה בארגון שלנו. הידקנו את הקשר עם הלקוחות, הן המשתמשים הפנימיים והן הלקוחות הארגוניים בחוץ – יצרנו ארגון בו יש גישה למשאבים מחוץ לארגון, אנו ארגון המשפיע, מעניק השראה ליחידים ומעצים בכל הרמות את העובדים".

לדבריו, "הדגש הוא על שקיפות, על עבודה עם תשוקה. זו גישה שונה לחלוטין, אבל היא משקפת את הערכים שלנו ונותנת לנו תחרותיות ויכולת לביצועים טובים יותר".

לארגון הפתוח, אמר איסנארד, "יש השפעה על ה-IT. האמירה המפורסמת של ניקולאס קאר מ-2003, לפיה IT doesn’t matter – אינה נכונה. ה-IT כן חשוב וכן משנה. המחשוב הוא נכס אסטרטגי להתפתחות של כל חברה. השינוי הדיגיטלי אותו מתחילים לחוות ארגונים, יביא להפיכתו של ה-IT ממרכז הוצאות למרכז רווח – יתייחסו אליו אחרת".

להתעלם, לצחוק, להילחם ולנצח

איסנארד אמר כי "לטעמי, למינוח 'ארגון דיגיטלי', יש כמה היבטים: פיתוח עוד אפליקציות חדשות; ניצול היתרונות הטמונים בצריכת משאבי המחשוב בענן; הפיכת הארגון לאג'ילי, הן בתהליכים העסקיים שלו והן בהיבט פיתוח האפליקציות".

הוא ציטט מחקר, לפיו, "שני שליש מהמנכ"לים בארגונים העריכו כי השינוי הדיגיטלי יהיה במרכז האסטרטגיה הניהולית שלהם". אלא, אמר, "חברות המחקר קובעות כי המסע ייארך שנים רבות ויידרשו פעילויות על שתי פלטפורמות – החדשה והקיימת".

לכן, אמר איסנארד, "ארגונים נדרשים להיערך לעבודה במודל של ענן היברידי, כבר בהווה, אך זה גם העתיד. בדרך זו יתקבלו הקצאות משאבים מהירות וגמישות, יכולת גידול, תגובתיות טובה ללקוחות בהתבסס על DevOps ומיקרו-שירותים, קונטיינרים, ניהול המשאבים והקצאתם באופן אוטומטי – כמו צריכת חשמל או מים".

חדשנות מתחוללת בקוד פתוח, סיכם איסנארד, "בשל העבודה המשותפת, שיתוף המידע וקיצור התהליכים. קוד פתוח הוא יותר מטכנולוגיה – הוא דורש עבודה בסביבה שיתופית, עם שקיפות. זה לא קל, זה דורש עבודת הכנה. אימצנו בחברה את המוטו של מהטמה גאנדי: 'בתחילה התעלמו ממך, לאחר מכן צחקו ממך, אחר כך לחמו בך – ואז ניצחת'. זה, בתמצית, סיפורה של רד-האט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים