"מה שנחשב פשוט בעולם הדטה סנטרים הוא מורכב – ולהפך"

"בעוד שהתשתיות הן אלה שנחשבות מורכבות, הטכנולוגיה כל הזמן מתקדמת ומתפתחת, ונותנת פתרונות", אמר ערן ברק, סמנכ"ל אדגר ● הוא ציין ש-"המעבר לדטה סנטרים חיצוניים לא טראומטי כמו שחושבים"

ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח. צילום: קובי קנטור

"תפיסת העולם שלנו היא שמה שנחשב פשוט בדטה סנטר הוא מורכב יותר – ולהפך. הכוונה היא להפרדה בין התשתיות לטכנולוגיה. בעוד שהתשתיות הן אלה שנחשבות מורכבות, הטכנולוגיה כל הזמן מתקדמת ומתפתחת, ונותנת פתרונות", כך אמר ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח.

לדברי ברק, "המעבר לדטה סנטרים חיצוניים לא טראומטי כמו שחושבים. הוא משרת את הארגונים ומאפשר לארגון להתעסק בליבת הפעילות שלו. רואים את המגמה הזו בבירור באירופה ואני מקווה שהשוק הישראלי יפנים את זה וילך גם הוא לשם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ברק דיבר בכנס Data Center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מוביל התכנים של האירוע היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו הציג ברק את הדילמות של ארגונים בעולם הדטה סנטרים, ובפרט במעבר למרכזי מחשוב חיצוניים. אחת מהן היא המיקום – האם יש לארגון שטח להקמת דטה סנטר ואם כן, מהו גודלו. דילמה נוספת היא עלויות. לדבריו, "במתקני מחשוב חיצוניים, ההתייחסות להיבטי האנרגיה והעלות הרבה יותר גדולה מאשר כשארגונים עושים את זה בבית".

עוד הוא אמר כי "כשמקימים חדר מחשב, אין אפשרות לצפות האם ועד כמה הארגון יגדל או, חלילה, יקטן. יציאה לאירוח חיצוני מאפשרת גמישות בנושא זדה והתאמה מדויקת לצרכי הלקוח".

בנוסף, ציין ברק ש-"מעבר לדטה סנטרים חיצוניים מניבה חסכון תפעולי, משום שעלות התחזוקה השוטפת של דטה סנטר היא 6%-7% מההשקעה ומרכזי מחשוב חיצוניים מתמחים ביעילות תפעולית".

כמו כן, ציין ברק שהמיגון הפיזי שנוקטות בו חברות המתמחות במתקני מחשוב חיצוניים הוא בדרך כלל ברמה גבוהה.

"יש מגמה ברורה של מעבר חדרי המחשב הארגוניים לגופים חיצוניים, מתוך הבנה שיש לתת את זה לאנשים שיודעים להתעסק עם דטה סנטרים", אמר ברק.

אדגר היא חברת הנדל"ן של קבוצת האחזקות צור-שמיר וברק ציין כי היא מיקמה את הדטה סנטרים שלה בנכסים שבבעלותה. לחברה יש מספר מרכזי מחשוב בישראל ובפולין, והיא מתעתדת לפתוח בשנה הבאה פעילות בקנדה. היא פועלת במודל של הוצאות תפעוליות מלאות ובין לקוחותיה נמנות AVG, פרטנר, לנובו (Lenovo), סייפנט (SafeNet), בנק HSBC, ממשלת פולין, Pfizer ו-F5.

נדב מדר, מהנדס מערכות בכיר לאזור המזרח התיכון ואפריקה ב-Nimble Storage. צילום: קובי קנטור

נדב מדר, מהנדס מערכות בכיר לאזור המזרח התיכון ואפריקה ב-Nimble Storage. צילום: קובי קנטור

לסיום אמר ברק כי "חדרי המחשב לאט לאט מתמקמים מחדש, תהליך המיגרציה תופס הילוך ומסתמן גידול בפעילות שלנו. תומכת בזה העובדה שעלויות התקשורת הן כבר לא מה שהיה פעם. בנוסף, אין בעיות טכנולוגיות שפעם היו אגדות שקיימות. כל זה מוביל לכך שארגונים יותר ויותר מוציאים את הדטה סנטרים שלהם החוצה".

"הקשר בין ביצועים לנפח – לא הכרחי"

נדב מדר, מהנדס מערכות בכיר לאזור המזרח התיכון ואפריקה ב-Nimble Storage, ציין שהחברה "משתפת פעולה עם החברות הגדולות בשוק, כולל VMware, סיסקו (Cisco) וסיטריקס (Citrix). היא הצליחה לצמוח בחמש שנים מחברה שפיתחה מוצר לרביע המנהיגים של גרטנר (Gartner), שבו היא נמצאת יחד עם חברות ותיקות בשוק. Nimble עולה עם הזמן במדדים של גרטנר, מה שאומר שהיא מציעה משהו חדש בשוק, בעוד שהחברות המסורתיות נסוגות".

הוא ציין ש-"יש בשוק מגוון דרישות ממערכות האחסון ו-Nimble נותנת פתרונות לכולן – מבסיסי נתונים ועד ארכיונים וגיבויים".

"הפרדנו את הקשר בין ביצועים לנפח. הקשר הזה לא הכרחי", הוסיף. "אנחנו מסוגלים להוציא מכמות מאוד קטנה של דיסקים ביצועים מאוד גבוהים".

לדבריו, "הטכנולוגיה שלנו מבוססת על שלושה מרכיבים עיקריים: CPU של אינטל (Intel), דיסק מסתובב בנפח גבוה ודיסקי SSD. בנינו, באמצעות שלושתם ביחד, מוצר אחסון שנותן מענה לדרישות בשוק. לצד זה, פיתחנו את InfoSight – מוצר תוכנה מבוסס ענן, שנותן תמיכה אוטומטית בבסיס, אבל מציע בנוסף ניתוח של המידע הסטטיסטי שמתקבל אצל הלקוחות. הם יכולים לראות את כל המידע שקיים במערכות שלהם ולהבחין במגמות שקורות בתוך הארגון".

מדר סיכם באמרו כי "Nimble Storage מספקת ארבעה מרכיבים: נפח ואחסון, היערכות לגדילה, הגנה על המידע ושירות פרו-אקטיבי למערכת האחסון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים