אוקולוס הכריזה על Oculus Go – משקף VR עצמאי לחלוטין

להבדיל ממוצריה הקודמים של החברה, משקפיים אלו יהיו עצמאיים באופן מוחלט ולא יזדקקו לחיבור לטלפון חכם או למחשב אישי כדי לספק את החוויה

Oculus Go של אוקולס. צילום: יח"צ

אוקולוס (Oculus), שנרכשה בידי פייסבוק (Facebook), הכריזה על משקף מציאות מדומה (VR) בשם Oculus Go  אשר להבדיל ממוצריה הקודמים של החברה, מוצר זה יהיה עצמאי לחלוטין ולא יזדקק לחיבור לטלפון חכם או למחשב אישי כדי לספק את החוויה.

בנוסף, מחיר המשקף החדש אמור להיות 199 דולרים, המחיר הנמוך ביותר נכון להיום עבור מערכת VR בשוק, במיוחד כשמדובר, כאמור, במערכת שאינה זקוקה למקור עיבוד חיצוני. משקף ה-VR הראשון של אוקולוס, Rift, נמכר בכ-500 דולר ובנוסף היה זקוק למחשב חזק במיוחד שיספק את העוצמה הנדרשת לעיבוד נתוני התצוגה, וזאת מעבר לצורך בחיבור בכבלים מיוחדים.

המערכת החדשה הוצגה בידי מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בכנס השנתי של אוקולוס שנערך בסן חוזה. "אני מחויב יותר מתמיד לעתיד של המציאות המדומה. ההתקן הזה הופך את המציאות המדומה לנגישה יותר מתמיד והיא מייצגת זינוק ענק קדימה בנוחות, באיכות הצפייה וקלות השימוש", הוא אמר בעת שחשף את Oculus Go.

הצד המובנה של המשקף יספק רזולוציה של 2,56×1,440 פיקסלים, כשבאוקולוס בחרו להשתמש ב-LCD ולא ב-OLED כשלטענתה המטרה היא לספק מהירות תגובה טובה יותר.

הממשק, שפותח בידי פייסבוק, יישלט בידי בקר תנועה בודד שישולב בערכה. בחברה מתחייבים שבמועד ההשקה המתוכנן, ברבעון הראשון של 2018, היא תציע עבור המשקף ספריה נרחבת של יישומים, חלקם בחינם חלקם בתשלום.

בנוסף עובדת החברה על פיתוח מערכת שתאפשר למפתחי אפליקציות עבור Gear VR של סמסונג (Samsung) להמיר אותן לתצורה הנדרשת עבור המשקף החדש של אוקולוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים