דרופבוקס מתכננת הנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של 10 מיליארד דולר

על פי הדיווחים מחפשת חברת הענן משקיעים לקראת הנפקת המניות במטרה להקים קונסורציום חתמים ● אם יצא לפועל המהלך, תהיה זו ההנפקה הגדולה ביותר של חברת היי-טק מאז זו שביצעה סנאפ - האמא של סנאפצ'ט

Dropbox

אתר שירותי אחסון הדטה בענן דרובוקס (Dropbox) מחפש חתמים להנפקה ראשונה לציבור, שעשויה לקרות בהמשך השנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) בסוף השבוע.

דרובוקס, אשר הוערכה בכמעט 10 מיליארד דולר בגיוס תרומות פרטי ב-2014, מתכוונת להתחיל לראיין בנקים להשקעות בשבועות הקרובים, כך אמרו גורמים המקורבים לנושא.

ההנפקה הראשונה לציבור, המכונה IPO (ר"ת Initial Public Offering), תהיה הגדולה ביותר שבוצעה על ידי חברת טכנולוגיה אמריקנית מאז זו של סנאפ (Snap), שהנפיקה לציבור בתחילת השנה, במהלך שעדיין לא הניב הצלחה מרובה, כאשר משקיעים הביעו דאגה לגבי המספרים הנמוכים והאומדנים החסרים בדו"ח הרבעוני הראשון של החברה, ונאלצו להוריד את תחזית שווי ההנפקה בתחילת השנה.

חברות ההיי-טק מתאפקות ולא מנפיקות

ההכנסות מההנפקות הטכנולוגיות ירדו בהתמדה מאז שנת 2014. חברות היי-טק מצליחות אחרות מארצות הברית, כמו למשל חברת שיתופי הנדל"ן הבינלאומית Airbnb או חברת שיתוף הנסיעות אובר (Uber), סירבו לצאת להנפקה בחודשים האחרונים מחשש הערכות שווי נמוכות יותר שיקבלו ממשקיעים בשוק המניות, המתמקדים יותר ברווח ממשקיעים פרטיים.

החברה, שנוסדה בשנת 2007 על ידי שני בוגרי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, מעסיקה כבר כיום כמשקיעות את החברות סקויה קפיטל (Sequoia Capital) וכן את T. Rowe Price ו-Greylock Partners.

היא החלה את דרכה כשירות ללא תשלום שאפשר למשתמשיו לשתף ולאחסן תמונות, מוזיקה וקבצים גדולים אחרים על שרתיו. ברבות השנים הגיחו המתחרות הענקיות, מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google) ואמזון (Amazon) להציע שירותים דומים של אחסון בענן בחינם, מה שהפך את התחום לביזנס נדרש ומניב, כשתשלום נגבה בעיקר מארגונים שמאחסנים דטה בנפחים עצומים וכן זוכים לשירותים שונים הקשורים בעסקי הענן, כמו אבטחת מידע וטיפול בקבצים, שמספקת למשל מערכת ההפעלה Windows Azure למשתמשי הענן.

הישר משולחן העבודה

גם דרופבוקס הרחיבה את שירותיה אל Dropbox Business, שהוא שירות עסקי המחייב חברות לשלם אגרה בהתאם למספר העובדים המשתמשים בה. בינואר החלה גם להציע את שירות Smart Sync, המאפשר למשתמשים לראות ולגשת לכל הקבצים שלהם, בין אם הם מאוחסנים בענן או על כונן קשיח מקומי, הישר משולחן העבודה שלהם.

כיום מתמקדת דרופבוקס בעיקר בלקוחות עסקיים גדולים, ומנכ"ל החברה, דרו יוסטון, אמר כי דרופבוקס נמצאת על המסלול להניב הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה הקרובה. ההנפקה, אם תתרחש, עשויה להיות מבחן מכריע לערכה של Dropbox.

החברה טרם הגיבה על הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים