היום הגדול של סנאפ: הונפקה לפי שווי של 24 מיליארד דולר

החברה האם של סנאפצ'ט גייסה במסגרת ההנפקה 3.4 מיליארד דולר ● איוואן שפיגל, המייסד במשותף של החברה, הרוויח אמש (ד') 272 מיליון דולר בלילה אחד

הנפקת סנאפ - השלישית בגודלה של חברה טכנולוגית. אילוסטרציה: BigStock

אחרי דיווחים והערכות רבות – זה הגיע: סנאפ (Snap), החברה האם של סנאפצ'ט (Snapchat), הונפקה בבורסה בניו-יורק. ועוד איזו הנפקה: החברה גייסה 3.4 מיליארד דולר על פי שווי חברה של 24 מיליארד.

ההנפקה בוצעה ב-17 דולר למנייה – מחיר גבוה מההערכות, שצפו שהיא תתבצע בטווח של בין 14 ל-16 דולר. הדבר הביא לאופטימיות בשוק, שהתבטאה בעליות שערים של המנייה בפתיחת המסחר היום בניו-יורק.

מדובר בהנפקה השלישית בגודלה של חברה טכנולוגית בוול-סטריט, כאשר זו הגדולה ביותר הייתה של פייסבוק (Facebook) ב-2012. הערכת שווי השוק של סנאפ בעת ההנפקה היא הגבוהה ביותר מאז זו של פייסבוק וכפולה מזו של טוויטר (Twitter).

כמה ירוויחו בכירי החברה מההנפקה?

המרוויח הגדול מההנפקה הוא איוואן שפיגל, המייסד במשותף של סנאפ. הוא הרוויח אמש 272 מיליון דולר בלילה אחד. שפיגל פתח היום את המסחר בוול-סטריט, עם חיוך ולבוש חגיגי.

ב-CNBC העריכו כי ההנפקה תניב למיטשל לסקי, שותף כללי בסנאפ ומשקיע בקרן ההון-סיכון בנצ'מארק (Benchmark), סכום של 235.3 מיליון דולר, בעוד שיו"ר סנאפ, מייקל לינטון, ירוויח לפחות 1.2 מיליון.

סנאפ נוסדה לפני חמש שנים ומפעילה את סנאפצ'ט – אחת האפליקציות והרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בקרב צעירים ובני נוער. אף על פי שהיא מבצעת את ההנפקה בשלב מוקדם הרבה יותר מאשר פייסבוק וטוויטר, הערכת שווי השוק שלה ביחס להכנסותיה גבוהה הרבה יותר משלהן. פייסבוק, למשל, העריכה עם הנפקתה את השווי שלה בסכום הגדול פי 27 פעמים מהכנסותיה דאז וסנאפ מעריכה אותו בסכום הגדול פי 60 פעמים מהכנסותיה.

כדי להרגיע את המשקיעים מהחשש שמדובר בהערכה גבוהה מדי ושהגידול של החברה יואט לאחר ההנפקה, סנאפ הדגישה בפניהם את הפופולריות של סנאפצ'ט, הזמן הרב שבו משתמשי האפליקציה מבלים בה ואת החשיבות שלה בעיניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים